بایگانی بر حسب پیشرفته

ماکسیمالیسم در عکاسی

سال هاست که ما با مینیمالیسم در عکاسی آشنا هستیم و آثاری زیبا و دلنشین با این نوع نگاه تولید می کنیم. اما کمتر کسی از ما تا کنون با عبارت ماکسیمالیسم مواجه شده است. در این مقاله لنزک سعی داریم به بررسی تعدادی از آثار ماکسیمالیسم در عکاسی بپردازیم و نکاتی را در مورد آن ها مرور کنیم.

ادامه مطلب

استودیوم یا پونکتوم؟ هر یک در عکاسی چه مفهومی دارند

رولان بارت معتقد بود تصاویر بر دو قِسم هستند: استودیوم (Studium) و یا پونکتوم (Punctum). او می گفت: عکس های استودیوم پیام خاصی ندارند، یک جور واسطه بیانی اند. مثلا این عکس ها اگر هدفشان نشان دادن زیبایی است، این هدف را به خوبی انجام می دهند و دیگر کارشان تمام است. اما تصاویر پونکتوم فراتر از کادر هستند. در شما حسی زنده می کنند یا معنایی را دنبال می کنند. در ادامه مطلب با هر یک از این مفاهیم بیشتر آشنا می شوید و مثال هایی را بررسی می کنیم.

ادامه مطلب

چگونه از ژل های رنگی برای پرتره های فضای باز در نور روز استفاده کنیم

ژل رنگی یا فیلتر رنگی، که به آن ژل نورپردازی نیز گفته می شود، ماده ای رنگی و نیمه شفاف است که در تئاتر، سینما و عکاسی برای اضافه کردن رنگ به نور و تصحیح رنگ استفاده می شوند. معمولا زیاد نمی بینیم که عکاسان از ژل در فضای باز در نور طبیعی استفاده کنند، اما چرا؟ من فکر می کنم یکی از دلایل اصلی این که عکس های گرفته شده با ژل رنگی در نور طبیعی را زیاد نمی بینیم این است که نور به قدرت و کنترل زیادی نیاز دارد تا ژل در نور روز قابل مشاهده باشد. در این آموزش نکات و مراحل استفاده از ژل های رنگی در عکاسی پرتره فضای باز طی روز را با شما به اشتراک می گذارم.

ادامه مطلب

آموزش نورپردازی سفید روی سفید یا سیاه روی سیاه تنها با یک فلاش

پیچیده ترین سناریوهایی که می توان در مورد نورپردازی مطرح کرد، سیاه روی سیاه و سفید روی سفید هستند. این نورپردازی ها اکثر عکاسان را صرف نظر از ژانری که در آن کار می کنند، می ترسانند. اگر رنگ سیاه نور را جذب و رنگ سفید آن را منعکس می کند، چطور می توان تنها با یک نور به نتایج طبیعی دست یافت؟ چه بخواهید از یک کالای سفید روی یک پس زمینه سفید عکاسی محصولات انجام دهید (که هنگام عکاسی برای فروشگاه آنلاین متداول است) و چه بخواهید از یک مدل با لباس مشکی مقابل پس زمینه سیاه عکس پرتره بگیرید، نکات نورپردازی این آموزش لنزک به شما کمک خواهند کرد.

ادامه مطلب

بهبود عکاسی از محصولات با افزودن عمق و جلوه ویژه

در عکاسی، عمق به تعادل بین آنچه که در فوکوس و خارج از فوکوس است اشاره دارد. عمق مناسب یک حس فضای سه بُعدی ایجاد کرده و به جلب توجه بیننده کمک می کند، و اضافه کردن عمق به عکاسی محصول به برجسته شدن محصول شما کمک می کند. ساده ترین راه برای دستیابی به عمق در عکس با استفاده از المان های پیش زمینه، زمینه میانی، و پس زمینه است – و شما می توانید این المان ها را با قدرت نورپردازی تحت کنترل در آورید.

ادامه مطلب

آموزش عکاسی شهری مادون قرمز در شب به سبک فیلم های علمی تخیلی

عکاسی مادون قرمز عمدتا برای ایجاد تصاویر منظره متفاوت و رویایی در طول روزهای روشن مورد استفاده قرار می گیرد، و رنگ های طبیعت را از سفید خالص تا زرد یا قرمز روشن به ما می دهد. اما این تکنیک پتانسیل بالایی نیز در عکاسی شهری، به خصوص در شب دارد. در این آموزش، به شما نشان خواهم داد که چطور تصاویر آینده نگر خیره کننده از فضای شهری در شب ایجاد کنید، و رنگ های فیلم های علمی تخیلی مانند ماتریس و ترون را به نمایش بگذارید.

ادامه مطلب