بهبود عکاسی از محصولات با افزودن عمق و جلوه ویژه

در عکاسی، عمق به تعادل بین آنچه که در فوکوس و خارج از فوکوس است اشاره دارد. عمق مناسب یک حس فضای سه بُعدی ایجاد کرده و به جلب توجه بیننده کمک می کند، و اضافه کردن عمق به عکاسی محصول به برجسته شدن محصول شما کمک می کند. ساده ترین راه برای دستیابی به عمق در عکس با استفاده از المان های پیش زمینه، زمینه میانی، و پس زمینه است – و شما می توانید این المان ها را با قدرت نورپردازی تحت کنترل در آورید.

من در سه مرحله از نورپردازی برای ایجاد عمق در این تصاویر استفاده کردم. اول، از یک Profoto D2 با گریدهای ۱۰ درجه و یک ژل ۱/۴ CTB بر روی آن به عنوان قوی ترین نورم استفاده کردم. این کار یک نور پس زمینه با حس شبیه مهتاب ایجاد کرد، که محصول را جدا کرده و به آن شکل داد:

بر روی نور دوم تعدیل کننده عکاسی محصول مورد علاقه ام را قرار دادم: Profoto ProBox. این ابزار کوچک شیرین یک نورپردازی لبه به لبه عالی ارائه می کند که به عکاس اجازه می دهد تا هایلایت های آینه ای دقیقی را که می خواهد تنظیم کند.

حالا، عده ای ممکن است به سراغ یک راه حل دست ساز (خانگی) بروند، چون یک تکه پلکسی گلاس و کمی سین فویل (نوعی فویل آلومینیوم ضخیم و سنگین با رنگ سیاه مات) می تواند شما را به این جلوه بسیار نزدیک کند. درست به دست آوردن آن فقط به کمی مهندسی خلاقانه و کار سختگیرانه نیاز دارد. نقطه ضعف اصلی آن این است که اگر به طور اتفاقی محصول خود را لمس کنید، هایلایت ها کاملا تغییر می کنند و مجبور می شوید کار خود را از اول شروع کنید، و همانطور که همه می دانیم، در محل عکاسی زمان طلاست.

آخرین نور هم یک Profoto D2 دیگر با گرید ۲۰ درجه در میان یک مخروط رفلکتور است و از میان یک قطعه ترنسلوم (یک جایگزین پویا برای پس زمینه های کاغذی سفید سنتی) گرفته شده است، که یک نور پرکننده یا تکمیلی (fill light) را فراهم می کند. ترنسلوم ماده ای مات و پلاستیک مانند است که می توانید آن را خم کرده و به آن شکل دهید تا تعدیل کننده های سفارشی فوری و قابل تغییر بسازید. من به شدت پیشنهاد می کنم که یک رول از آنها را بردارید و با آن بازی کنید تا ببینید چه چیزی می توانید بسازید.

وقتی همه نورها با هم ترکیب می شوند اینگونه به نظر می رسند:

این عکس به تنهایی بد نیست، اما فضای خالی سیاه بزرگ در پس زمینه باعث می شود که تصویر تخت (فاقد عمق – ظاهر غیر سه بُعدی) شود. من این عکس را به قصد اصلاح در پس پردازش با نرم افزاری به نام Optics از سایت Boris FX گرفتم. من تازه کار با آن را شروع کرده بودم و می خواستم ببینم اگر چیزی را با قصد استفاده از جلوه های ویژه ثبت کنم چه شکلی می شود، و Optics مرا ناامید نکرد.

با این نرم افزار، من توانستم در عرض چند دقیقه یک شفق قطبی واقعی، یک منظره ستاره ای (آسمان شب)، لنز فلیر ، و درجه رنگ ایجاد کنم، که تنها برخی از روش های اساسی استفاده از این نرم افزار هستند. من هیجان دارم که آن را عمیق تر بررسی کنم و ببینم چه کار دیگری می توانم با آن بکنم.

لنزک: دیگر چه بخوانیم؟

آموزش عکاسی: ایجاد عمق در تصویر به کمک پیش زمینه

شما می توانید یک عکس را مثل یک صحنه تئاتر در نظر بگیرید:
صحنه تئاتر یک بالای صحنه دارد – که این پس زمینه است. این قسمت، زمینه و محیط هر چیزی که در زیر آن اتفاق می افتد را فراهم می کند. مرکز صحنه زمینه میانی است، که در آن بخش اعظم کار صورت می گیرد. اما پایین صحنه – پیش زمینه – از همه قسمت ها به مخاطبان نزدیک تر است، و در نتیجه صمیمی ترین بخش است. این قسمت این توانایی را دارد که برای آنها نجوا کرده و توجه آنها را به سمت صحنه اصلی جلب کند. این بخش به راحتی دیده و شنیده، و در نتیجه درک می شود، و می تواند جزئیات ظریف تر داستان را فاش کند.

مطالعه این مقاله

نویسنده: مارک فور (Mark Fore)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *