بایگانی بر حسب توصیه شده توسط لنزک

ویدیو ماکرو نشان می دهد اشیاء روزمره از نزدیک چقدر عجیب به نظر می رسند

این ویدیو خلاقانه ۱۷ شیء مختلف را به نمایش می گذارد، ابتدا به صورت ماکرو و سپس سریعا کوچک نمایی (zoom out) و شما می توانید ببینید که در واقع داشتید به چه چیزی نگاه می کردید. نتایج شگفت انگیز هستند و اغلب تا وقتی که کادر به خارج زوم شود، شما را به حدس زدن وا می دارند. این ویدیو ماکرو جالب از تیم اتاق ماکرو (Macro Room) به زیبایی پتانسیل های دنیای ماکرو را نشان می دهد و احتمالا شما نیز مثل ما پس از تماشای آن برای عکاسی ماکرو وسوسه شوید. در ادامه این مطلب لنزک، از شما عزیزان برای تماشای این ویدیو دعوت می کنیم.

ادامه مطلب

آموزش ترکیب بندی حرفه ای در عکاسی

چه بخشی از تصویر توجه شما را جلب می کند؟ معمولا این ساختار ترکیب بندی است که صحنه را شکل می دهد. یک عکس دارای ترکیب بندی ضعیف می تواند یک سوژه فوق العاده را کسل کننده کند، اما یک ترکیب بندی خوب پتانسیل تبدیل یک وضعیت عادی به چیزی فوق العاده را دارد. به همین دلیل است که ترکیب بندی بسیار مهم است و برای هر عکسی که می گیرید باید در درجه اول اهمیت قرار داشته باشد. در این مطلب لنزک، به چگونگی ثبت عکس هایی با ترکیب بندی های جذاب و قوی می پردازیم و مباحث بسیار مهمی در مورد ترکیب بندی در عکاسی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

ادامه مطلب

نمایی از سمت دیگر لنز: ۵ درسی که من به عنوان یک سوژه عکاسی یاد گرفتم

من به عنوان یک عکاس، فوق العاده خوش شانس هستم که تجربه های زیادی در سمت دیگر دوربین داشته ام؛ این مسئله مرا قادر ساخت تا درک بیشتری نسبت به عکاسی از دیدگاه سوژه یا مُدل داشته باشم و تا حد زیادی شیوه عکاسی مرا شکل داد. اگر شما در کار عکاسی پرتره یا عکاسی از سر و شانه (هدشات) هستید، آن وقت اکثریت قریب به اتفاق مشتریان شما مدل های حرفه ای نخواهند بود و گرفتن یک عکس سر و شانه یا پرتره برای آنها یک تجربه کاملا بیگانه است، بنابراین داشتن کمی بینش از سمت دیگر لنز برای عکاسان بسیار مفید است.

ادامه مطلب

آموزش عکاسی از محصولات: چطور یک عکاس محصول حرفه ای باشید

من عکس های محصولات زیادی را نگاه می کنم؛ از عکس های شگفت انگیز گرفته تا، بگذارید بگوییم، عکس های کمتر شگفت انگیز. چیزی که تقریبا در بین تمام آماتورها مشترک است، عدم توجه به جزئیات است. این هم یک مهارت مثل هر مهارت دیگری است، و نیازمند پیشرفت می باشد. برخی از افراد در ایجاد مجموعه های زیبا، ترکیب بندی، نورپردازی و غیره فوق العاده اند. اما، فاقد یک مهارت حیاتی هستند که باعث می شود بلافاصله به عنوان آماتور شناخته شوند: تمیزکاری. این کار ممکن است کسل کننده به نظر برسد، اما من به شما اطمینان می دهم که از بیشترین اهمیت برخوردار است. این مقاله برخی از نظریه ها در این زمینه را توضیح داده و مراحلی را که من برای تمیز کردن یک مورد خاص طی می کنم، پوشش می دهد.

ادامه مطلب

چگونه از فلاش روی دوربین استفاده کنید تا نور فلاش را به طور موثر بازتاب دهید

فلاش روی دوربین (یا اسپیدلایت) ابزاری است که بسیاری از عکاسان دارند، اما تعداد کمی از آنها می دانند چطور از آن استفاده کنند. هر روز من می بینم که این قطعه تجهیزات شگفت انگیز به هدر می رود، و نور خشنی را به یک سوژه می تاباند، در حالیکه می تواند آن را با نوری نرم و یک روشنایی هدایت شده نوازش کند. فلاش باید مثل ابزار تراش کاری یک مجسمه ساز استفاده شود، نه مانند یک پُتک! تنها لازم است که شما برخی تکنیک های اساسی را بدانید. در این مطلب لنزک بازتاب موثر نور فلاش روی دوربین (on-camera flash) را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. در اینجا خواهید آموخت که چگونه از هر سطح منعکس کننده نوری مثل دیوار های اتاق یا سقف یک سالن همایش بزرگ، به نفع نورپردازی و عکاسی خود استفاده کنید.

ادامه مطلب

هنرمندی که بدون فتوشاپ صحنه های سورئال زیبایی را در استودیو عکاسی کوچک خود خلق می کند

گاهی برخی از شگفت انگیز ترین و غیر معمول ترین عکس هایی که می بینیم توسط هنرمندانی خلق می شوند که خیلی کم یا اصلا از فتوشاپ استفاده نمی کنند، درحالیکه آثار آن ها به قدری فوق العاده است که بدون دست کاری عکس ها (photo manipulation) غیر ممکن به نظر می رسد. یک مثال عالی برای چنین عکس هایی، آثار هنرمند کره ای لی جیانگ (Lee JeeYoung) است. در این مطلب لنزک شاهد مجموعه عکس «صحنه ذهن» از لی جیانگ خواهید بود، آثاری تماشایی که لی در خلق آن ها دستکاری عکس دیجیتال را به طور کلی حذف کرده است.

ادامه مطلب