آموزش ۶ نکته عکاسی خلاقانه از شهربازی ها و پارک های تفریحی

عکاسی از شهربازی ها فرصتی عالی برای عکاسی از چیزی جدید و انرژی بخشیدن به مجموعه نمونه کارهای شماست. نورهای روشن، حرکت مداوم، و جمعیت پر شوق و شور، فرصت های عکاسی بی پایانی در طول شب فراهم می کنند. مطلب پیش رو، ترکیبی است از عکاسی شب، روز، نوردهی طولانی، ایده، خلاقیت و معرفی کلی آموزش مرتبط در ژانر های متنوع عکاسی. این آموزش به نکات مفیدی در زمینه های متنوع اشاره کرده، و ما هم کلی آموزش مفید در آن معرفی کرده ایم، پس مطالعه اش را به همه لنزکی های خلاق و هنردوست توصیه می کنیم.

زمان مورد علاقه من برای عکاسی از شهربازی، در طول ساعت آبی است – یا قبل از این که شب واقعا به پایان برسد. این زمان پس زمینه فوق العاده دراماتیکی برای نورها و رنگ هایی که می خواهید از آنها عکس بگیرید، ایجاد می کند.

ایده خوبی است که یک ساعت یا بیشتر قبل از ساعت آبی به آن محل بروید، تا بتوانید مسیر خود را از میان جاذبه های دیدنی برنامه ریزی کرده، چیزهایی که جالب به نظر می رسند را کشف کنید، و حتی شروع به برنامه ریزی برخی از ترکیب بندی ها کنید.

اما روند واقعی عکس گرفتن چطور؟ شما چطور تصمیم می گیرید که از چه چیزی عکس بگیرید و چگونه می خواهید عکس بگیرید؟

۱

در مورد سرعت شاتر خود تصمیم بگیرید

هنگام عکس گرفتن از وسایل بازی شهربازی یک ریسک واقعی وجود دارد که ممکن است ایستا و بسیار بی تاثیر به نظر برسند. این اتفاق معمولا به این دلیل رخ می دهد که سرعت شاتر شما خیلی سریع است (یا به عبارت دیگر زمان نوردهی تان خیلی کوتاه است)، و بنابراین حرکت بدون هیچ گونه حس پویایی و حرکتی، فریز یا متوقف می شود.

طولانی تر کردن زمان نوردهی با تنظیم یک سرعت شاتر نیم ثانیه ای یا آهسته تر ممکن است یک حس واقعی حرکت و هیجان به عکاسی شما از شهربازی و پارک تفریحی بدهد. اما فراموش نکنید که در حالت ایده آل باید دوربین خود را روی یک سه پایه قرار دهید، تا بقیه عکس شما واضح و در فوکوس باقی بماند!

ترجیح من، استفاده از مُد اولویت شاتر (Tv یا S) برای این نوع تصاویر است. هر وسیله بازی با سرعت متفاوتی حرکت می کند، بنابراین شما باید از یک عکس به عکس دیگر دوباره سرعت شاتر را تنظیم کنید تا پویاترین تصاویر را به دست آورید.

بیشتر بیاموزید: ۱۰ اشتباه رایج در عکاسی با نوردهی طولانی

۲

جمعیت را تماشا کنید

داستان به وسایل بازی ختم نمی شود – همه چیز در اطراف شما در جریان است! یک قدم از تمرکز بر روی حرکات هیجان انگیز و ماجراجویانه عقب بروید تا ببینید که مردم روی زمین چه می کنند.

تقریبا همه در شهربازی سوژه فوق العاده ای برای عکاسی هستند، و غرق در نور زیبا و رویایی وسایل بازی و غرفه ها می باشند. کمی وقت بگذارید و حرکات را تماشا کنید و ببینید افراد در حال حرکت به طور طبیعی در کجا می ایستند و کارهای جالب انجام می دهند.

به دنبال ترکیب بندی های عالی بگردید و خودتان در یک مکان مناسب بایستید تا از افرادی که از این محیط لذت می برند، عکس بگیرید. برای ثبت احساسات زودگذر و رفتارهای جالب آماده باشید.

ممکن است بخواهید از یک عمق میدان کم استفاده کنید تا پس زمینه کمتر حواس پرت کننده شود (چطور؟ اینجا کلیک کنید و بیاموزید). همه چیز را در فوکوس قرار دادن به این معنی است که رقابت بیشتری برای جلب توجه بیننده شما وجود دارد.

لنزک: حال که صحبت از جلب توجه بیننده و رقابت بصری شد، به عنوان آموزش تکمیلی این دو مطلب را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم:

۱- آموزش استفاده از وزن بصری در عکاسی برای ایجاد تعادل در عکس ها

۲- آموزش ۳ روش برای جلب توجه بیشتر به سوژه

۳

به دنبال زوایای منحصر به فرد بگردید

در هر شهربازی سیاری که می روید، حداقل ده ها عکاس دیگر وجود دارند که آنها نیز به دنبال ثبت یک عکس عالی هستند. البته، شما با آنها رقابت نمی کنید، اما همیشه خوب است که با یک عکس منحصر به فرد به خانه برگردید.

هنگامی که یک عکس «مطمئن» گرفتید، خودتان را به چالش بکشید تا همان صحنه را از یک زاویه منحصر به فرد ببینید.

اینها چند ایده هستند که شما را به فکر کردن وا می دارند:

رو به بالا نگاه کنید. ببینید وقتی که یک وسیله بازی را در مقابل آسمان کادربندی می کنید، چطور به نظر می رسد.

– از معماری شهری که در آن هستید استفاده کنید.

از میان چیزی عکس بگیرید تا یک جلوه پیش زمینه جالب به دست آورید.

– یک تصویر کاملا انتزاعی بگیرید.

– با خطوط هدایتگر آزمایش کنید.

بیشتر بیاموزید: آموزش خلاقیت در عکاسی با استفاده از زوایای دوربین

۴

یک تکنیک غیرمنتظره را امتحان کنید

نورهای روشن شهربازی ها فرصتی برای امتحان کردن تکنیک هایی فراهم می کنند که در حالت عادی ربطی به این نوع عکاسی ندارند. این زمان خوبی است برای این که آزمایش کنید و ببینید چه چیزی می تواند یک جایگزین مناسب در عکاسی از شهربازی و پارک تفریحی سیار باشد.

عکس بالا با استفاده از تکنیک ICM (حرکت عمدی دوربین) گرفته شده است. یک نوردهی طولانی همراه با حرکت دوربین می تواند یک تصویر انتزاعی با یک حس نقاشی مانند ایجاد کند.

همچنین شاید بتوانید تکنیک زوم انفجاری را نیز برای به دست آوردن نوع متفاوتی از حرکت پویا امتحان کنید. یا ایجاد شکل های بوکه سفارشی را برای انتقال پیام های مختلف در عکس های خود آزمایش کنید. هیچ وقت دست از آزمایش کردن برندارید – اگر عکس ها خوب از کار درنیامدند، نیازی نیست آنها را به کسی نشان دهید.

بیشتر بیاموزید: آموزش ۶ روش خلاقانه عکاسی با نوردهی طولانی

۵

تصاویر خود را به سیاه و سفید تبدیل کنید

شهربازی ها اغلب طغیان شگفت انگیزی از رنگ هستند، اما گاهی اوقات این چیزی نیست که ما در عکاسی خود می خواهیم. اگر یک عکس خیلی افراطی و شلوغ به نظر می رسد، همیشه ارزشش را دارد که ببینید آیا تبدیل آن به سیاه و سفید جواب می دهد یا نه.

هنگام تصمیم گیری در مورد این که آیا یک عکس کاندیدای خوبی برای تبدیل به سیاه و سفید هست یا نه، چند نکته وجود دارد که باید در ذهن داشته باشید. عکس شما باید کنتراست خوبی بین قسمت های روشن و تاریک داشته باشد، تا تصویر تخت و بی روح نشود.

همچنین تصاویر سیاه و سفید به خاطر تاثیرگذاریشان اغلب به شدت وابسته به ترکیب بندی هستند، بنابراین مطمئن شوید که سوژه شما هم جالب بوده و هم به خوبی کادربندی شده باشد.

مطمئن شوید که در تبدیل به سیاه و سفید، دمای رنگ های مختلف را نیز امتحان کنید.

۶

از شهربازی در طول روز عکس بگیرید

شهربازی در طول روز ناپدید نمی شود. بلکه، کاملا متفاوت به نظر می رسد. بردن دوربین به شهربازی در طول روز می تواند فرصت های کاملا جدیدی را به روی شما بگشاید.

به جای عکاسی از حرکت و هیجان شهربازی ها، سعی کنید زمانی از روز را که کارگران شهربازی در حال آماده سازی هستند، ثبت کنید. به رنگ های اطراف خود نیز نگاه کنید – آنها با رنگ هایی که در شب می بینید بسیار متفاوت هستند!

این زمان بسیار خوبی است تا به برخی از گردانندگان وسایل بازی نزدیک شده و از آنها سوال کنید که آیا می توانید از آنها عکس پرتره بگیرید. و اگر این کار را در طول روز انجام دهید، وقتی عصر برمی گردید شما را به یاد خواهند داشت، و شاید حتی دوباره در یک لحظه آرام برای شما ژست بگیرند. (به یاد داشته باشید که مشخصات آنها را بگیرید تا بتوانید بعدا عکس را برای آنها ارسال کنید).

الف

به یادگیری ادامه دهید

خب تا اینجا که اینقدر مطلب معرفی کرده ایم که احتمالا اگر قبلا مطالعه اشان نکرده باشید و یا بخواهید مرورشان نمایید باید تعدادی از آن ها را برای خواندن در آینده بوکمارک کنید. اما همانطور که در ابتدای مطلب قول دادیم، قرار است این مطلب لنزک پُر از نکات و لینک آموزش های متنوع باشد، پس اجازه دهید چند مطلب دیگر نیز به شما عزیزان پیشنهاد کنیم:

۸ نکته ای که احتمالا در مورد عکاسی با نوردهی طولانی نمی دانید و باید یاد بگیرید

۵ نکته برای عکاسی دوربین در دست بدون سه پایه

عکاسی با نوردهی طولانی: تنظیمات دوربین برای داشتن نوری عالی

آموزش ۱۰ تمرین عکاسی برای برانگیختن خلاقیت شما

ب

وقت بیرون رفتن و عکس گرفتن است!

صرف نظر از سطح تجربه شما، عکاسی از شهربازی ها، پارک ها و مراکز تفریحی برای همه مزایایی دارد. اگر یک عکاس تازه کار هستید، برداشتن یک سه پایه و عکس گرفتن با نوردهی های طولانی راهی عالی برای انجام عکاسی شبانه با نوردهی طولانی برای اولین بار است.

اگر عکاس باتجربه تری هستید، در این صورت دنیای کاملا جدیدی از عکس های کاندید، پرتره ها، و آزمایش با زوایا و تکنیک های خلاقانه به روی شما باز می شود.

کدام نکته از آموزش عکاسی امروز لنزک را مفید تر یافتید؟ آیا در بین آموزش هایی که لینک شان را آورده و به شما توصیه کرده بودیم مطلب مفید جدیدی یافتید؟ لطفا برایمان در قسمت دیدگاه ها بنویسید و تیم لنزک را با بازخورد های سازنده خود در انتخاب و انتشار مطالب بعدی یاری دهید.

نویسنده: چارلی موس (Charlie Moss)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *