دانلود رایگان کتاب تمرکز اثر لئو بابائوتا

کتاب تمرکز اثر لئو بابائوتا (Leo Babauta) را رایگان دانلود نمایید – کتاب تمرکز، الکترونیکی و با فرمت PDF می باشد. در قلب کتاب «تمرکز – focus»، این کتاب ساده، کلید گشایش بسیاری از کشمکش هایی که این روزها با آنها مواجه هستیم نهفته است، از سازنده بودن و دستیابی به اهدافمان، تا بدست آوردن سلامتی و تناسب اندام در مواجه با فست فود و عدم فعالیت، تا یافتن سادگی و صلح در میان آشوب و پریشانی. آن کلید خودش ساده است: تمرکز. این کتاب رایگان، برای همه افرادی که خلق می کنند، از جمله عکاسان و هنرمندان، بسیار مفید می باشد. در ادامه شما عزیزان را با کتاب تمرکز اثر لئو بابائوتا بیشتر آشنا می کنیم و می توانید آن را دانلود نمایید.

کتاب تمرکز، قرار است که کوتاه، ساده و مختصر باشد. ما درباره ی بعضی از مشکلاتی صحبت خواهیم کرد که در مسیر تلاش برای زندگی کردن و خلق در دنیایی لبریز از آشفتگی و حواس پرتی با آنها مواجه میشویم. و ما به بعضی از راه حل های ساده برای حل آن مشکل ها نگاهی خواهیم انداخت.

تمرکز به ما اجازه خواهد داد که آهسته تر برویم و صلح ذهن را بیابیم. به ما اجازه خواهد داد که کارها را ساده کنیم و روی موضوعات کمتری تمرکز کنیم – روی مسائل ضروری، مسائلی که بیشترین اهمیت را دارند.

توانایی ما برای تمرکز کردن به ما اجازه ی خلق به شکل هایی را خواهد داد که شاید سالهاست آنگونه دست به ساختن نزده باشیم. تمرکز به ما اجازه خواهد داد که آهسته تر برویم و صلح ذهن را بیابیم. به ما اجازه خواهد داد که کارها را ساده کنیم و روی موضوعات کمتری تمرکز کنیم – روی مسائل ضروری، مسائلی که بیشترین اهمیت را دارند.

تمرکز. چیزهای کوچکتر. کمتر. سادگی. این ها مفاهیمی هستند که در این کتاب راجع به آن ها صحبت خواهیم کرد، و به اتفاقات خوب در همه ی بخش های زندگی ما منجر خواهد شد.

سایت آموزش عکاسی لنزک با هدف بهبود زندگی مخاطبانش نسبت به ترجمه، ویراستاری و انتشار کتاب «تمرکز – focus» اثر لئو بابائوتا اقدام کرده است. با این امید که این کتاب مفید به صورت رایگان در دست افرادی از جامعه که به آن نیاز دارند قرار گیرد و تمرکز، زندگی آنان را بهبود بخشد. همینجا از مترجم کتاب تمرکز، خانم آزاده سیفی کمال تشکر را داریم.

فهرست کتاب الکترونیکی تمرکز


ما در زمانه ای کنجکاو زندگی میکنیم. نام آن را عصر اطلاعات گذاشته اند، اما از جنبه ای دیگر میتوان نامش را عصر حواس پرتی و پریشانی گذاشت.

درحالیکه نوع بشر هرگز از حواس پرتی رها نبوده است – از دورکردن پشه های مزاحم اطراف شومینه تا سر و کله زدن با توده ای از کاغذهای نامه و زنگ خوردن تلفن ها – اما هرگز پریشان فکری ها تا این حد بزرگ، تا این حد درهم شکننده، تا این اندازه شدید، تا این حد مقاوم مانند آنچه اکنون هستند نبوده اند. زنگ خوردن تلفن یک چیز است، اما اعلام ایمیل، پیغامهای تلگرام، توییتر، اینستاگرام و فیس بوک، و صفی از تب های باز جستجوگر، و دستگاه های موبایل که همیشه روشن هستند و همیشه بوق میزنند کاملا چیز دیگری هستند. بیشتر و بیشتر، ما متصل هستیم، ما تا گردن هایمان غرق در جریان اطلاعات هستیم، ما در آتشبار نبرد برای توجه مان هستیم، و ما درگیر یک تیرگی آزاردهنده از فعالیت های چند وظیفه ای هستیم.

و این فقط آن چیزی است که در مقابل ما قرار دارد. از اطراف صدای زنگ تلفن از روی میز می آید، یک دستگاه موبایل در حال زنگ خوردن است، صدای موسیقی از جانب چندین همکار متفاوت می آید، یک همکار که به سمت میز ما می آید تا سوالی بپرسد، کاغذهایی که می آیند و توجه لازم دارند، کاغذهای دیگری که روی میز ما پراکنده هستند، یک نفر یک قرار ملاقات را اعلام میکند، دیگری غذا تعارف میکند.

این یک سبک زندگی جدید است و داشتن حواس پرتی مداوم تبدیل به بخشی از زندگی ما شده است.

«اغلب چیزهایی که ما میگوییم یا کارهایی که انجام میدهیم ضروری نیستند. اگر بتوانید این ها را حذف کنید، زمان و آرامش بیشتری خواهید داشت. در هر لحظه از خودتان بپرسید، این ضروری است؟»

Marcus Aurelius –

اگر شما کسی هستید که خلق میکند، به هر شکلی، تمرکز باید برایتان مهم باشد.

و این شامل یک گروه خیلی بزرگتر از « انواع خلاق» مرسوم میشود – هنرمندان، نویسندگان، عکاسان، طراحان، موسیقی دان ها و امثالهم. نه، افرادی که خلق میکنند گروه بسیار بزرگتری از این هستند. آنهایی که خلق میکنند شامل این ها هستند:

» کسانی که محصول یا خدماتی را ابداع میکنند و میسازند

» معلم هایی که درس ها و فعالیت ها و محتواهایی را برای دانش آموزان میسازند

» اساتیدی که برنامه درسی و سخنرانی ها را مینویسند

» هرکسی که مقالات تحقیقی مینویسد

» والدین خانه نشینی که برای بچه هایشان فعالیت هایی درست میکنند

» مدیران اجرایی که برنامه ها، ارائه ها، چشم اندازها و یا طرح های پیشنهادی را به وجود می آورند

» مجری های طرح های تبلیغاتی که کمپین های تبلیغی را پدید می آورند

» وبلاگ نویسان

» افرادی که هرنوعی از وبسایت را درست میکنند

» هرکسی که گزارش مینویسد

» کسی که محصولات فیزیکی مانند لباس، ماشین و … را میسازد

» بچه هایی که مجبورند تکالیف منزل مربوط به مدرسه را انجام دهند

» و خیلی دیگر از انواع مردم

به طور خلاصه، این دسته، از یک طریق یا طریقی دیگر، شامل اغلب ما میشود.

تمرکز برای آن دسته از افرادی که خلق میکنند حیاتی است، چون خلق کردن و ساختن بدون تمرکز بسیار دشوار است.

مهم است که از این حواس پرتی مداوم بگریزیم – ما احتیاج به کمی سکوت داریم، احتیاج به کمی زمان برای تامل و اندیشیدن، کمی زمان برای تنهایی نیاز داریم. بدون این، ذهن ما به طور پیوسته در حال بمباران شدن با اطلاعات و احساسات است و قادر به استراحت نیست.

اگر بخواهیم به طور ساده و خلاصه کتاب «تمرکز – Focus» اثر «لئو بابائوتا – Leo Babauta» را معرفی کنیم: این کتاب شما را از فواید تمرکز و معایب حواس پرتی آگاه می سازد و به شما یاد می دهد که چطور در این عصر حواس پرتی تمرکز پیدا کرده و زندگی شخصی و حرفه ای خود را بهبود بخشید.


لنزک: اگر پس از مطالعه کتاب تمرکز (focus pdf ebook) یا بخشی از آن، نکات آن را مفید و کاربردی یافتید، فایل یا لینک دانلود آن (یکی از لینک های بالا) را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و شما نیز در بهبود زندگی دیگران سهیم شوید.

فصل طلایی کتاب تمرکز

فصل چهارم، فصل طلایی این کتاب است. شما میتوانید فقط همین فصل را بخوانید و همین کافی خواهد بود. این فصل طریقه ی حال حاضر نویسنده کتاب تمرکز، لئو بابائوتا، برای کار کردن را به طور کلی بیان میکند، و این یک سیستم ساده است برای انجام دادن کارهای شگفت انگیز.

در حقیقت، این شامل سه قدم ساده است. دیگر از این ساده تر نمیتواند باشد.

قدم ۱- چیزی جالب را پیدا کنید تا رویش کار کنید

هر روز، اولین کار که در صبح انجام میدهید، چیزی جالب را پیدا کنید که میخواهید امروز رویش کار کنید.

هرچیزی میتواند باشد: یک پروژه ی بزرگ در محل کار، ساختن کسب و کار خودتان، یاد گرفتن برنامه نویسی کردن یا تواناییهای مربوط به ارتقای وبسایت، نوشتن یک موسیقی، عکس گرفتن، هرچیزی. باید چیزی باشد که شمارا به وجد بیاورد، که زندگی شما را حداقل به طریق کوچکی تغییر بدهد. باید شما را برای کار کردن قانع کند چون شما الهام گرفته، هیجان زده و باانگیزه هستید.

قدم ۲- هرچیز دیگری را پاکسازی کنید

این راهکاری است که به شما کمک میکند به آن امر هیجان انگیز دست یابید: حواس پرتی ها را پاکسازی و از خود دور کنید.

شما قرار است میز کارتان را تمیز کنید – اگر مجبور هستید همه چیز را در یک کشو یا جعبه جا بدهید، و فقط کاغذهایی که برای کار کردن روی آن امر شگفت انگیز ضروری هستند را باقی بگذارید، و چند تا از بقیه ی وسایل ضروری دیگر (تلفن، خودکار و دفترچه یادداشت و…) را نیز باقی بگذارید.

شما میخواهید کامپیوتر خود را تر و تمیز کنید – همه ی برنامه ها را ببندید، همچنین جستجوگرتان را، شما به طور قطع آن را برای این کار نیاز ندارید. این همچنین حیاتی است که شما همه ی اعلان های روی کامپیوترتان که ممکن است حواستان را پرت کنند را خاموش کنید: اعلان های ایمیل، پیغام های فوری (IM)، اعلان های تقویم، هرچیزی. کامپیوترتان را تا حد ممکن عاری از عامل حواس پرتی کنید.

همچنین تلفنتان، گوشی هوشمندتان، و هرچیز دیگری که ممکن است حواس شما را از امر شگفت انگیزتان پرت کند را خاموش کنید.

در آخر، قرارملاقات ها و هرچیز دیگری در فهرست کارتان که با این یک کار در تداخل خواهد بود را از فهرستتان پاک کنید. شما میتوانید بعدا به آن کارها بپردازید، اما برای الان، شما قرار است که فقط روی همین یک امر شگفت انگیز وقت صرف کنید و نه هیچ کار دیگری.

قدم ۳- روی آن امر شگفت انگیز تمرکز کنید

خب، همه چیز تر و تمیز است. اکنون شما فقط باید روی آن امر شگفت انگیزتان تمرکز کنید – همان یک کاری که انتخاب کردید و برایش هیجان زده هستید، این کار قرار است به طرق کوچکی زندگی شما را تغییر بدهد.

این کار را به محض اینکه توانستید در طول روز انجام بدهید – نه بعد از نهار یا در اوقات دیرتر روز، بلکه تا میتوانید در همان ساعات ابتدایی روز. یا قبل از اینکه به محل کار بروید یا به محض اینکه به محل کارتان رسیدید و توانستید میز کارتان را تمیز کنید. تا زمان دیرتر صبر نکنید، وگرنه کارها روی هم انباشته خواهند شد و شما هرگز نمیتوانید به کارتان برسید.

این درحقیقت همان قدمی است که اغلب مردم با آن مشکل دارند. آنها میخواهند ایمیل خود را چک کنند یا تماس تلفنی بگیرند یا … هرکار دیگری بکنند، واقعا. نه! جلوی خودتان را بگیرید، یک نفس عمیق بکشید، و به یاد بیاورید که چرا این کار را انتخاب کرده اید. شما برایش هیجان دارید. آن هیجان را حس کنید، و تمرکز کنید.

حتی اگر آن تمرکز فقط برای چند دقیقه می آید، بهترین کار را با آن انجام بدهید. شاید شما تسلیم خواسته ی خود برای انجام دادن کار دیگری بشوید، اما بعد از آن خودتان را برگردانید و ببینید که آیا نمیتوانید برای چند دقیقه ی بیشتر تمرکز کنید. این کار را تکرار کنید تا زمانیکه برای یک مدت زمانی خوب روی امر شگفت انگیزتان کار کرده باشید (۳۰ دقیقه، یک ساعت، دو ساعت، اگر ممکن است نصف روز).

همه ی تلاشتان را انجام بدهید تا یا این امر جالب را به اتمام برسانید، یا برای یک زمان خوب به آن بپردازید. اگر این یک پروژه ی بزرگ است که روزها، ماهها و یا سالها زمان خواهد برد، فقط یک مقطع زمانی را به اتمام برسانید که حداقل یک یا دو ساعت از روز شما را به خود اختصاص بدهد.

وقتی کارتان تمام شد، به عظمت دستاوردهای خود بازگردید.

اگر زمان و انرژی بیشتری دارید، فرآیند را تکرار کنید. روی امر جذاب بعدیتان کار کنید. به انجام دادن اینکار ادامه دهید، برای بقیه ی طول عمرتان روی چیزهای جذاب و جالب کار کنید.

احتمالا اگر همین سه قدم بالا را بخوانید کافی باشد تا به ارزش کتاب تمرکز پی ببرید. بسیاری از ما حتی متوجه حواس پرتی های اطرافمان و ضرر هایی که متحمل می شویم نیستیم. امیدواریم این هدیه لنزک، برای شما عزیزان مفید واقع شود و زندگی تان را بهبود بخشد.

نظرات شما

  1. احسان

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰

    کتاب تمرکز سه بعدی هنر حضور در لحظه اثر محمد حسین پدیده برای اولین بار در ایران


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *