نقد عکس #۹۴

«نقد عکس» نام یکی از بخش های لنزک است. در بخش نقد عکس، که آخر هفته ها برگزار می شود، ما عکس ارسالی یکی از خوانندگان عزیزمان را منتشر می کنیم و از شما خواهش می کنیم که انتقادات سازنده خود را در مورد آن مطرح نمایید. این یک راه عالی برای یادگیری بیشتر در مورد عکاسی، مطرح کردن دیدگاه ها و نقد شدن عکس خود شماست. در ادامه از شما برای شرکت کردن در این بخش و مطرح کردن نظرتان در مورد عکس نقد شماره ۹۴ دعوت می کنیم.

قوانین ساده این بخش

  • گاهی ما عمدا عکس هایی که بی عیب نیستند را انتخاب می کنیم، پس لطفا با انتقادات سازنده خود به دوستانتان کمک کنید
  • آزادانه هر نصیحتی که می دانید مفید است را مطرح کنید – ترکیب بندی، نورپردازی، ویرایش و…

کاندید این هفته بخش نقد عکس (برای مشاهده سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید):

عکس

این عکس ترکیبی از سه شات با مشخصات زیر است:

عکس پیش زمینه:

  • دیافراگم: f/5.6
  • سرعت شاتر: ۶sec
  • حساسیت سنسور: ISO-1000
  • فاصله کانونی: ۲۸mm

عکس ماه:

  • دیافراگم: f/14
  • سرعت شاتر: ۱/۴۰۰sec
  • حساسیت سنسور: ISO-100
  • فاصله کانونی: ۵۵mm

عکس آسمان:

  • دیافراگم: f/3.5
  • سرعت شاتر: ۲۰sec
  • حساسیت سنسور: ISO-2000
  • فاصله کانونی: ۱۸mm

عکاس: آقای حسین محمدحسین زاده

قصد داشتید چه چیزی را به تصویر بکشید؟

قصد داشتم عکس جوری به نظر برسه که انگار سوژه ماه رو در آغوش گرفته… وقتی عکس رو می بینم واژه «رهایی» در ذهنم تداعی میشه.

لطفا نظر خود را در قسمت نظرات، پایین همین صفحه، مطرح نمایید. شما چگونه چنین صحنه یا عکسی را به طور متفاوتی به تصویر می کشیدید؟ تشکر فراوان از همه عزیزانی که هفته گذشته در این بخش دیدگاهشان را مطرح نمودند.

سازنده ترین نظرات در سایت به شکل برجسته ای نمایش خواهند یافت. شما هم می توانید با کلیک روی این لینک عکس خود را برای بخش نقد ارسال نمایید.

لینک برای به اشتراک گذاشتن این نقد

https://www.lenzak.com/?p=11948

مروری بر نقد عکس هفته گذشته

دیدگاه برجسته هفته گذشته: محسن پیرنیا: سلام به آقای ندیمی عزیز. باید بگم عکس زیبایه. و نکته ای که بنده رو تحت تاثیر گذاشت اینه که به احتمال زیاد با همون لنز کیت ۱۰۵-۱۸ این عکس ثبت شده. اینکه میگم تحت تاثیر قرار گرفتم بخاطر اینه که عکاسی از پرندگان با این لنز بدلیل زوم نسبتا پایین و … برا یه مبتدی مثل من کمی مشکله اما شما خوب از عهده ش بر اومدی که مشخصه به دوربین تسلط داری و البته مکان قرار گرفتن شما هم مناسبه. این واقعا جای تبریک داره. اما یکی دو پیشنهاد دوستانه که امیدوارم پذیرا باشی. دانیال عزیز این عکس با f/5.6 و سرعت شاتر ۱/۴۰۰گرفته شده که سوژه خوب فریز شده اما اگر کمی iso رو بالاتر میبردی اونوقت میتونستی با f/8 یا حتی f/11 عکاسی کنی که این تغییر، عکس شارپ تر و عمق میدان بیشتری در اختیارت میگذاشت. چون تو پس زمینه ابر داری به زیبایی عکس هم افزوده میشد. دیگه اینکه ویرایش عکس میتونه بعضی از جزییات رو مشخص کنه و یا بعضی از جزییات رو بیشتر در مرکز توجه قرار بده که ایکاش عکس شما کمی هم ویرایش میشد. برات آرزوی موفقیت و ثبت زیباترین لحظات رو دارم…

نظرات شما

  1. zigma

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴

    با درود ,اگه شبی رو انتخاب میکردین که قرص ماه کامل بود کار زیباتر میشد,پیش زمینه هم کمی شلوغی داره و اگه جوری تنظیم میکردین که لبه ماه با دست شخص منطبق میشد شاید احساس در آغوش گرفتن کاملتر میشد,عکس زیباست,پیروز باشید.

  2. armansadri

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴

    سلام و خسته نباشید
    عکس خیلی زیبایی شده . دوستان هم اشاره کردن و منم موافقم که اگه موقعیت ماه بالاتر بود حسی که منتقل میکرد میتونست قوی تر باشه و حتی چیزی فراتر از رهایی. درختان سمت چپ مقداری نامتوازن کرده تصویر رو و اگه نبود گستردگی آسمان بیشتر به چشم میومد . در کل عکس زیباییه و واقعا خسته نباشید

  3. ایمان

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۴

    به نظرم اگر ماه در قسمت های بالایی عکس قرار میگیرفت بیشتر تداعی کننده حس رهایی میشد… به نوعی رهایی ماه رو بیشتر به تصویر میکشدید … موفف باشید

  4. kayvan12003

    ۱۵ شهریور ۱۳۹۴

    آقای حسین زاده ،تصاویر مناسبی برای ترکیب انتخاب شده و اجرای تکنیک ترکیب تصاویر بی نقص انجام شده است .البته کره ماه در نمایشگر من کمی حالت بیضی دارد که امیدوارم مشکل از نمایشگر من یا تنظیمات نامناسب صفحه سایت باشد.
    تنها مورد پیشنهادی برای عکس، کاهش حجم انبوه گیاهان سمت چپ برای برقراری توازن با سمت راست عکس میباشد.اگر مکان ماه نیز کمی بالاتر باشد فضای خالی بالای سر ماه کمتر به چشم می آید.
    موفق تر باشید!


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *