ویدیو آموزش سرعت شاتر در عکاسی

سرعت شاتر در عکاسی چیست؟ سرعت شاتر (shutter speed) یکی از سه جزء اصلی است که مقدار نور ورودی به دوربین شما را کنترل می کند – دو جزء دیگر ایزو و دیافراگم هستند. سرعت شاتر مدت زمانیست که یک پرده شاتر فیزیکی داخل دوربین شما باز و بسته می شود و این سنسور دوربین شما را در معرض نور قرار می دهد. هر چه شاتر مدت زمان بیشتری باز بماند، نور بیشتری وارد دوربین می شود که باعث عکس روشن تری می شود. و با سرعت شاتر کوتاه تر، نور کم تری وارد دوربین شده که منجر به عکس تاریک تری می شود. در این آموزش عکاسی لنزک، یک ویدیو قرار دارد که سرعت شاتر را به طور کامل به شما عزیزان آموزش می دهد.

سرعت شاتر شما دقیقا برابر با زمانیست که سنسور دوربین در معرض نور قرار می گیرد. پس اگر سرعت شاتر ۱ ثانیه تنظیم شده باشد، سنسور دوربین شما یک ثانیه در برابر نور قرار می گیرد. در کنار تاثیر بر روشنایی عکس، سرعت شاتر نحوه ثبت حرکت در عکس را نیز مشخص می کند. در این ویدیو مثال خوبی برای نشان دادن نحوه اثر گذاری سرعت شاتر بر حرکت آورده شده است. شما تفاوت سرعت شاتر آهسته ای مثل ۱ ثانیه را با یک سرعت شاتر سریع مثل ۱/۴۰۰۰ ثانیه هنگام عکاسی از سوژه ای متحرک مشاهده خواهید کرد.

لنزک: می خواهید سرعت شاتر را بهتر یاد بگیرید؟ اگر در حال آموزش مقدمات عکاسی هستید، مقاله «روشی برای یادگیری و تمرین سرعت شاتر در خانه» به شما کمک خواهد کرد.

ویدیو آموزش سرعت شاتر در عکاسی


دانلود

دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو، سه جزء اصلی نوردهی می باشند. برای مشاهده ویدیو آموزش دیافراگم در عکاسی، اینجا کلیک نمایید. برای مشاهده ویدیو آموزش ایزو اینجا کلیک نمایید.

نظرات شما

  1. پروا

    ۲۴ آذر ۱۳۹۹

    سلام…فیلمای آموزشی خوبی قرار دادین…خیلی ممنون


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *