چگونه از یک ترفند عکاسی قدیمی برای ایجاد عکس های دیجیتال سورئال استفاده کنیم

من اخیرا یک تکنیک عکاسی قدیمی پیدا کردم که به شما اجازه می دهد به عکس هایی که حرکت را داخل کادر نمایش می دهند، رنگ های سورئال اضافه کنید. به نظر می رسد که این تکنیک در حوزه عکاسی دیجیتال جدید باشد، اما خود تکنیک از دوران اولیه عکاسی دیجیتال شناخته شده است. در ادامه این آموزش عکاسی و ویرایش لنزک خواهیم دید که چگونه می توان به کمک یک تکنیک عکاسی قدیمی خلاقیت به خرج داد و از صحنه هایی که شاید بار ها به تصویر کشیده شده اند، عکس هایی هنری با رنگ های سورئال خلق کرد.

لنزک: این مطلب به دلیل نگاه متفاوت عکاس به یک ترفند عکاسی قدیمی و استفاده خلاقانه از آن به شاخه «نگاه عکاس» لنزک اضافه گردید.

من اخیرا یک تکنیک عکاسی قدیمی پیدا کردم که به شما اجازه می دهد به عکس هایی که حرکت را داخل کادر نمایش می دهند، رنگ های سورئال اضافه کنید. به نظر می رسد که این تکنیک در حوزه عکاسی دیجیتال جدید باشد، اما خود تکنیک از دوران اولیه عکاسی دیجیتال شناخته شده است. در ادامه این آموزش عکاسی و ویرایش لنزک خواهیم دید که چگونه می توان به کمک یک تکنیک عکاسی قدیمی خلاقیت به خرج داد و از صحنه هایی که شاید بار ها به تصویر کشیده شده اند، عکس هایی هنری با رنگ های سورئال خلق کرد.

فیلتر رنگی که توسط بریس بایر در سال ۱۹۷۶ تکامل یافت، استفاده از لایه های مسطح و موزاییکی فیلترهای سبز، قرمز و آبی بر روی یکدیگر بود که سنسورهای نوری را قادر به ثبت تصاویر تمام رنگی نمود.

مدت ها قبل از این که فیلتر بایر (Bayer filter) اختراع شود، پیشگامان اولیه عکاسی مجبور بودند سه عکس بگیرند تا به یک عکس رنگی دست یابند: یک فریم برای قرمز، یکی برای سبز و یکی برای آبی، و سپس آنها در یک عکس ادغام می شدند. با این حال، اگر عناصر در حال حرکت مانند ابرها، امواج، اتومبیل، عابران پیاده، یا گربه در تصویر وجود داشت، شما رنگ های غیر طبیعی به دست می آوردید.

اگرچه افراد سعی می کردند از این افکت اجتناب کنند تا عکس هایی طبیعی بگیرند، من فکر کردم ایجاد چنین رنگ هایی از عمد به عنوان یک روش جدید بیان هنری می تواند جالب باشد، و بنابراین به سراغ این تکنیک رفتم. این کاری است که من انجام دادم و در ادامه این مطلب لنزک به شما آموزش خواهم داد.

اول، شما به یک سه پایه نیاز دارید. دوربین خود را بر روی سه پایه محکم کرده و سه عکس پشت سر هم (متوالی) بگیرید. برای به دست آوردن افکت های قابل توجه، زمان نوردهی باید طولانی بوده و کمی وقفه زمانی بین هر عکس وجود داشته باشد. اینها سه عکس نمونه هستند که من به صورت پی در پی گرفتم:

همانطور که می بینید، آنها جز در قسمت ابرها و آب که کمی حرکت داشتند، تقریبا یکسان هستند. من آنها را از لایت روم به صورت لایه لایه برای شروع ویرایش به فتوشاپ وارد کردم:

هنگامی که آنها به فتوشاپ وارد شدند، Color Channel (کانال رنگی) را باز می کنید تا تنها از کانال های R، G و B هر عکس (به ترتیب) استفاده کنید.

به طور خاص، برای عکس اول، قرمز را بر روی ۱۰۰% و سبز و آبی را بر روی ۰% تنظیم کنید. برای عکس دوم، سبز را بر روی ۱۰۰% و قرمز و آبی را بر روی ۰% تنظیم کنید. و برای عکس سوم، آبی را بر روی ۱۰۰% و قرمز و سبز را بر روی ۰% تنظیم کنید.

سپس آنها را با تنظیم opacity عکس اول بر روی ۳۳% و عکس دوم بر روی ۵۰% با هم ادغام کنید. سپس، تصویر را تخت (flatten) کرده و CTRL + S را فشار دهید. تصویر حاصل دوباره به لایت روم وارد می شود.

روشنایی تصویر تاریک تر خواهد بود چون در هر عکس تنها از یکی از سه کانال رنگی استفاده شده است، بنابراین من تصویر را تنظیم کردم.

تصویر حاصل اینطور به نظر می رسید. می توانید ببینید که عناصر در حال حرکت به یک رنگ رنگین کمانی تبدیل شدند.

من عکس های زیر را با استفاده از این تکنیک ایجاد کردم و اخیرا در گالری ایسلند توکیو به نمایش گذاشتم.

و به این صورت من از یک تکنیک عکس قدیمی در عکاسی دیجیتال برای اضافه کردن رنگ های سورئال به حرکت در عکس ها استفاده کردم. در کشف خلاقیت خود موفق باشید.

نویسنده: یوگا کوریتا (Yuga Kurita)

صفحه اینستاگرام یوگا کوریتا

www.instagram.com/kritayuga

لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *