آموزش عکاسی از کودکان در نور شدید

احتمالا شنیده اید که بهترین زمان ممکن برای گرفتن پرتره های زیبا قبل از غروب آفتاب یا بعد از طلوع آفتاب در ساعت طلایی است. من هم مانند هر عکاس دیگری عاشق ساعت طلایی هستم. اما من یک مادر نیز هستم، و اهمیت عکس گرفتن از بچه هایم در طول زندگی روزمره، و نه فقط زمانی که شرایط نور ایده آل است را می دانم.

مهمانی های تولد، رژه های نمایشی، جشن ها، و سفرهای علمی اغلب در وسط روز برگزار می شوند، زمانی که نور شدید و کار با آن سخت تر است. شما چطور آن لحظات خاص را در میان روز ثبت می کنید؟!

مهم نیست چه زمانی از روز باشد، شما قطعا می توانید عکس های شگفت انگیزی از بچه های خود بگیرید! در این مقاله آموزشی، من سه نکته سریع و آسان برای مواقعی که می خواهید خاطرات را ثبت کنید و بچه ها در شرایط نور شدید هستند، با شما به اشتراک می گذارم.

۱

کمی سایه پیدا یا ایجاد کنید

یکی از ساده ترین راه ها برای عکاسی از کودکان در شرایط نور شدید این است که کمی سایه باز پیدا یا ایجاد کنید.

اگر در فضای باز هستید، به دنبال چند درخت، یک تپه کوچک، یک ساختمان بلند، یا حتی قسمتی از یک وسیله بازی بگردید که می تواند کمی سایه برای عکس شما فراهم کند. هنگامی که به سایه های روی زمین نگاه می کنید، سعی کنید سایه ای پیدا کنید که «نقاط روشن» نور خورشید در میان سایه وجود نداشته باشد (سایه یکدست باشد). نور لکه لکه به طور کلی نور جذابی برای عکس نیست.

اگر نتوانستید سایه باز پیدا کنید، می توانید آن را ایجاد کنید. من از هر چیزی، از یک کلاه آفتابی گرفته تا چند دوست که یک حوله شنا را در هوا نگه می دارند، برای ایجاد یک تکه سایه کوچک برای عکاسی از بچه هایم استفاده می کنم. خلاق باشید!

۲

نور خود را پیدا کنید

نور خورشید همیشه کمی جهت دار است، مگر این که درست در وسط ظهر عکس بگیرید. اگر با ترفند عکاسی دایره آشنا باشید، اکنون زمان خوبی برای استفاده از آن است، برای این که به راحتی بتوانید جهت نور را مجسم کنید.

عکس گرفتن بدون توجه به جهت نور اغلب به تصاویر تاریک با چشمان نیمه باز سوژه ها و نور غیر یکنواخت و غیر جذاب منجر می شود.

این نمونه ای از عکس هایی است که نباید در شرایط نور شدید بگیرید. می بینید چطور دخترها چشم هایشان را نیمه باز کرده اند و نور در میان صورت آنها غیر یکنواخت است؟

با این حال، چند ثانیه فکر کردن در مورد جهت منبع نور، به تصویر بسیار بهتری در یک مکان یکسان منجر می شود. یک راه ساده که من اغلب از آن استفاده می کنم این است که از بچه ها می خواهم پاهای خود را رو به سمت بالای سایه خود قرار دهند.

این دستورالعمل ساده در نود درصد مواقع می تواند بچه ها را به سرعت راهنمایی کند، به طوری که جهت نور (نور پس زمینه) در جذاب ترین حالت باشد. هنوز هم ممکن است در نهایت چند نقطه روشن بر روی شانه ها و بالای سرشان وجود داشته باشد، اما به طور معمول نور در این حالت خوب و در میان صورت آنها یکنواخت خواهد بود، که واقعا هدف من هنگام عکاسی در نور شدید یا خورشید کامل همین است.

۳

فلاش پر کننده را امتحان کنید

شما چه در حال عکاسی از یک واقعه تاریخی باشید و چه یک نمایش رژه در شهر خود، یک ترفند دیگر وجود دارد که می توانید در شرایط نور شدید از آن استفاده کنید. این ترفند، استفاده از فلاش روی دوربین به عنوان نور پر کننده برای کمک به پخش سایه های شدید و روشن کردن صورت سوژه شماست.

به عنوان مثال، تصویر بالا در کنار یک دریاچه محلی گرفته شده است. به دلیل مکان دریاچه و زمان روز، من توانستم خورشید را به طور کامل در پشت سر دخترم قرار دهم، که به نقاط روشنی در لبه سمت راست صورت او منجر شد، در حالی که بقیه صورتش تنها کمی تاریک است.

اگر این افکت را دوست ندارید، فلاش پر کننده را امتحان کنید!

این تصویر دوم (در بالا) در همان زمان، و همان مکان گرفته شده است. اما این بار من از فلاش دوربینم برای نرم کردن برخی از هایلایت های نزدیک صورت او استفاده کردم. مشاهده می کنید که رنگ آب هنگام استفاده از یک فلاش پر کننده (Fill flash) کاملا متفاوت است. به علاوه، به نظر می رسد که چشم های او با فلاش برجسته تر می شوند.

استفاده کردن یا نکردن از فلاش پر کننده در شرایط نور شدید واقعا به اولویت های زیبایی شناسی شما بستگی دارد. اما اگر هنگام عکاسی در نور شدید احساس کردید که چیزی درست نیست، قطعا ارزشش را دارد که آن را امتحان کنید.

به طور خلاصه، از عکاسی از کودکان در نور خورشید کامل نترسید – این کار آسان تر از چیزی است که فکر می کنید. آن را امتحان کنید، و بهترین تصاویر خود را با ما به اشتراک بگذارید (Lenzak#).

نویسنده: مردیث کلارک (Meredith Clark)

نظرات شما

  1. رضا صفری

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

    عالی بود سپاسگزارم


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *