اجرای تکنیک عکاسی نقاشی با نور به صورت زنده در مسابقه استعداد یابی

تیم نقاشان نور به سرپرستی علی تقوایی، عکاس خلاق نقاشی با نور، تکنیک عکاسی نقاشی با نور را در قالب یک داستان کوتاه در مسابقه استعدادیابی تلویزیونی اجرا کرده و موفق شدند به مرحله بعد راه پیدا کنند. در ادامه این مطلب لنزک، می توانید ویدیو اجرای گروه نقاشان نور و عکس نهایی که خلق کردند را مشاهده نمایید.

داستان عکس نقاشی با نور خلق شده نهایی، که در صحنه به صورت یک نمایش کوتاه اجرا می شود و هم زمان عوامل تیم با چراغ های رنگارنگ خود مشغول نقاشی با نور می شوند از این قرار است:

مادربزرگی که به خانه سالمندان گذاشته شده خاطراتش را مرور می کند. خاطرات مادربزرگ توسط نقاشی با نور به تصویر کشیده شده و تداعی می شوند.

علی تقوایی، مدیر گروه نقاشان نور درباره اجرا و عکس در پیج اینستاگرام گروه اینگونه توضیح می دهد:

«لازمه بگم که کار ما در تاریکی مطلق اجرا شده و چیزی که در تلویزیون پخش شد با دوربین دید در شب ضبط شده بودند.
در این اجرا ما طبق یک روایت احساس و خاطره ی یک مادربزرگ و یا یک شخص پیر را نقاشی کردیم، که تنهایش گذاشتند…
داستان و نریشن این اجرا هشت دقیقه بوده اما متاسفانه در تدوین و پخش، کوتاه کردند عوامل .این عکس در هشت دقیقه ثبت شده است.»

تیم نقاشان با نور تصمیم می گیرند با آوردن داستان به صورت نمایش بر صحنه توسط یک راوی که نقش مادربزرگ را بازی می کند، به جای اینکه به پخش صوتی اکتفا کنند، اجرا را برای مخاطب جذاب تر کنند.

ویدیو اجرای گروه نقاشان نور


دانلود

این اجرا در مرحله اول مسابقه است که ۲۴ ام خرداد ۹۹ پخش گردید. شما عزیزان می توانید برای مطلع شدن از زمان اجرای بعدی، که هنوز مشخص نیست، صفحه اینستاگرام لنزک و گروه نقاشان نور را دنبال نمایید.

همانطور که می دانید فرایند تکنیکی پشت عکاسی نقاشی با نور این عکس بدین شکل است که دوربین روی یک سرعت شاتر طولانی (چند دقیقه) تنظیم شده که به آن نوردهی طولانی گفته می شود و عوامل تیم که لباس مشکلی بر تن دارند در طول زمانی که دوربین در حال تصویربرداری است در تاریکی شروع به نقاشی و کشیدن طرح با نور چراغ هایشان می کنند. موقعی که زمان نوردهی تنظیم شده به پایان برسد ثبت عکس به پایان رسیده و تصویر نهایی شکل می گیرد.

طرح اولیه داستان تیم نقاشان نور روی کاغذ

در مقاله «آموزش مقدمات تکنیک عکاسی نقاشی با نور» لنزک می توانید با نقاشی با نور (light painting photography) بیشتر آشنا شوید. مطلب «۵ تجربه ساده اما فوق العاده عکاسی نقاشی با نور برای مبتدی ها» تعدادی از کار های جالبی که می توانید با این تکنیک انجام دهید را آموزش می دهد. و در برچسب «نقاشی با نور» کلیه مطالب مرتبط سایت لنزک آرشیو شده است.

همانطور که در مطلب «آموزش نوردهی طولانی یا لانگ اکسپوژر با دوربین موبایل» می آموزید، خواهید دید که اجرای این تکنیک عکاسی جذاب با دوربین گوشی موبایل نیز امکان پذیر است.

برای آشنایی بیشتر با آثار علی تقوایی، به این مطلب لنزک مراجعه نمایید.

تیم نقاشان نور در اینستاگرام

Naghashannor

@_fatememoeini
@taraneh_khou
@amirhossein.kordestani
@safaneh.honar
@abolfazlmirzaei_art
@afsanejavam_mua


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *