بهترین دوربین DSLR با دقت بسیار بالا : NIKON D800

زمانی که Nikon مدل D800 خود را تبلیغ می کرد این کار یک دیوانگی محض به نظر رسید. اما بعد از استفاده از آن معلوم شد که سنسور فول فریم ۳۶ مگا پیکسلی آن یک شگفتی ساز بی نظیر است. اگر چه این دوربین در عکاسی در نور کم ارجحیت چندانی ندارد و بعضی تصاویر به دلیل تنظیمات ISO در سطح بالاتر کیفیت لازم را ندارند ولی هنوز هم در این مورد از قدرت و کارآیی کافی برخوردار است.

کلیه قیمت های ذکر شده در این مطلب لنزک از سایت Pocket Lint و در تاریخ (۲۵th June 2014) گرفته شده اند و صرفا جهت نشان دادن محدوده قیمت به شما عزیزان می باشند. حتما برای مشاهده قیمت های اصلی از فروشگاه های اینترنتی معتبر یا نمایندگی های مجاز شهر خود بهره گرفته و به این مبالغ اکتفا نکنید.

اگر در کنار این دوربین از لنزهای فوق العاده شارپ (super-sharp) نوع G استفاده کرده و در سطح ISO پایین عکس بگیرید، عکس های این دوربین به عکس های فرمت میانه (Medium Format در مورد دوربین هایی است که تصویر را در فیلم های بزرگتر از ۲۴ در ۳۶ میلی متر ذخیره می کنند) نزدیک خواهند بود. اگر کار سطح بالا به عنوان بالاترین انتخاب شما در لیست برترین ها باشد این دوربین یک انتخاب فوق العاده برای شما است.

این دوربین در مد برش تصویر (crop mode) بسیار خوب عمل می کند. عملگر برش تصویر ۱٫۵X در این دوربین هنوز ۱۵٫۳ مگاپیکسل از دقت تصویر را دارا می باشد و این در حالیست که با استفاده از بخش مرکزی (که دارای تیزترین قسمت است) دایره لنزها برای حصول بهترین نتایج، فاصله کانونی بیشتری را از لنزهای تان برای شما فراهم می کند.

بعد از یک هفته استفاده از این دوربین شما عاشق کار کردن با آن خواهید شد. در صورتی که از نظر مالی مسئله ای نداشته باشید این دوربین اولین انتخاب شما خواهد بود. در حالی که Nikon D45 مزایای زیادی از لحاظ سرعت در اختیار شما قرار می دهد، دقت تصویر D800 مهمترین عامل فروش این دوربین می باشد و مطمئناً نظر شما را بسوی خود جلب خواهد کرد. خلاصه اینکه D800 شاید مهمترین دوربین DSLR است که در سال های اخیر وارد بازار شده است.

قیمت: £۱۹۹۰ (فقط قیمت بدنه)

م

منبع

برگرفته از : PocketLint

نظرات شما

  1. میلاد

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳

    باسلام و آرزوی قبولی طاعات. من گاها مطالب سایت شمارو پیگیری میکنم . بررسی دوربینهای عکاسی کار خوب و پرطرفداری هست هم با ذکر منابع خارجی و هم اینکه خودتون شخصا بررسیشون کنید.اگه لطف کنید و یه بررسی هم در مورد بهترین دوربین های کامپکت بذارید فک میکنم چیز خیلی به درد بخوری باشه ممنون

    1. زند

      ۱۷ تیر ۱۳۹۳

      سلام خدمت شما

      تشکر از نظر و پیشنهاد خوب شما، حتما استفاده می کنیم. انشاالله در حال گسترش تیم لنزک در بخش دوربین ها و تجهیزات هستیم و این بخش قوی تر فعالیت خواهد کرد. موفق باشید.

  2. امیر

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳

    با سلام
    این مقاله به سطح نازل نوشتار و محتوا با سایر مطالب موجود در سایت قابل ملاحظه نبوده و انتشار مطالبی در این سطح باعث تنزل کیفیت سایت می شود. در این مقاله هیچ نکته فنی و یا مقایسه ای با سایر ذوربین ها صورت نگرفته و فقط خواسته مشتری را برای خرید ترغیب کند که در این کار هم چندان موفق نیست.

    1. زند

      ۱۷ تیر ۱۳۹۳

      سلام خدمت شما

      این مطلب ادامه پست «بهترین دوربین های DSLR 2014» می باشد و این سری مطالب صرفا جهت معرفی دوربین های خوب این سال هستند که نقد و بررسی هر یک از آن ها را جداگانه در لنزک منتشر خواهیم کرد. تشکر از شما. موفق باشید.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *