بهترین دوربین DSLR رده متوسط

آیا نمی دانید چه نوع دوربین DSLR را برای خرید انتخاب کنید؟ پس در این مطلب لنزک با ما باشید تا بهترین مدل های ۲۰۱۴ را در اینجا معرفی کرده و شما را در انتخاب بهترین مدل ها راهنمایی کنیم. برای اینکه وقت شما تلف نشود فقط مدل هایی را که نمونه ای از بهترین انتخاب ها هستند را به طور کامل معرفی می کنیم.

Canon EOS 70D

اگر به دنبال دوربینی هستید که در هر دو زمینه فیلم و عکس به خوبی عمل کند، در این صورت هیچ دوربین DSLR دیگری به جز این دوربین این ویژگی و موفقیت در کار را ندارد.

ویژگی ای که این دوربین را متمایز می کند سیستم فوکوس خودکار آن است. سیستم فوکوس خودکار Dual Pixel در این مدل (یک سنسور آشکارساز فاز در صفحه نمایش دوربین و همچنین یک سیستم آشکارساز فوکوس خودکار ۱۹ نقطه ای در چشمی) کاملا شکاف میان بازار دو نوع دوربین فشرده و DSLR را پر کرده است. واقعاً این که چگونه هر سیستم به طور مستقل و جداگانه بسته به نوع استفاده از آن کار می کند بسیار جالب است و هیچ مشکلی در مورد استفاده از هیچ کدام از این دو وجود ندارد. بسیار جالب است اگر بدانید که دوربین Canon EOS M در این مورد چقدر ضعیف عمل می کند.

متاسفانه دوربین ۷۰D دارای چشمی (ویزور) با پوشش صد در صدی نیست ولی یک سری ویژگی های مهم و قوی دیگری نیز دارد از جمله صفحه نمایش لمسی ۳٫۲ اینچی. البته موارد زیاد دیگری نیز وجود دارند.

تکنولوژی جدید فوق العاده، کیفیت تصویر عالی و استفاده بسیار کارآمد تنها بخشی از قابلیت های این دوربین هستند. در کل انتقادات بسیار کمی در مورد معایب این دوربین وجود دارد. به عبارت دیگر این دوربین در سال های اخیر بسیار به تعریف یک دوربین DSLR نوع متوسط نزدیک شده است.

قیمت: £۸۵۹ فقط برای بدنه

بهترین دوربین DSLR فول فریم آماتوری

Nikon D610

فول فریم در عکاسی DSLR بسیار مهم و ارزشمند است. سنسورهایی که اندازه آنها با نگاتیو های سنتی فیلم که ۳۵mm هستند یکسان باشد به عنوان فول فریم در نظر گرفته می شوند. سنسوری به این اندازه بزرگ عمق میدان مناسبی را ایجاد می کند و در ضمن چون پیکسل های سنسور برای گرفتن عکس های روشن تر و واضح تر خیلی زیاد است بنابراین در مقایسه با سنسور های APS-C تصاویر با کیفیت بسیار بالاتری ارائه می دهند (این به وضوح تصویر نیز می تواند وابسته باشد)

کلمات «آماتوری» و «فول فریم» نمی توانند ارتباطی با هم داشته باشند. با توجه به قیمت £۱,۵۰۰ برای این دوربین فول فریم (بدون در نظر گرفتن قیمت لنز) برای کار با این دوربین باید خود را برای ورود به دنیای سنسور های بزرگ آماده کنید.

اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم مدل D610 جایگزین مدل قدیمی D600 است که تغییر چندانی نیز نکرده است. اگر در اینترنت جستجو کنید مواردی از شکایات کاربرانی که تجربه کار با Nikon D600 داشته اند را خواهید دید که از مشکل روغن تمیز کننده سنسور انتقاد کرده اند.

البته این مشکل برای ما اتفاق نیفتاد اما ورود ناگهانی D610 به بازار آن هم تنها با کمی تغییر در ویژگی ها باعث شد همه این دوربین را به عنوان نمونه بدون نقص از دوربین های پیشین این سری بدانند. علیرغم مسائل ذکر شده، این دوربین مکانیسم شاتر جدید خاص خود را داراست.

ممکن است در نظر گرفتن این دوربین به عنوان یک مدل سطح بالا نا امید کننده باشد، چون تنها چیزی که به این دوربین اضافه شده است قابلیت دسترسی به wi-fi و امکان عکاسی متوالی (Burst) کمی سریع تر از مدل قبلی است. ولی یک روی دیگر سکه این است که این دوربین تمامی محاسن نسل قبلی خود را داراست.

به نظر می رسد که این دوربین از تلفیق دو دوربین با وضوح بالای مدل D800 و D700 به وجود آمده باشد. چون بیشتر مردم به مجموعه کاملی از ویژگی ها و یا دقت ۳۶ مگا پیکسلی D800 احتیاج ندارند بنابراین دوربین ۲۴ مگاپیکسلی D610 گزینه مناسبی در انتخاب یک دوربین فول فریم برای متقاضیان خواهد بود. کیفیت بالای تصویر با قیمت فوق العاده از مشخصات این مدل است. دوربینی با سطح صاف که مانند مدل قبلی دارای سطح صیقلی لیز نیست.

D610 گزینه جدیدی برای یک دوربین فول فریم برای بسیاری از کسانی است که قبلاً استطاعت خرید چنین دوربین DSLR را نداشتند. این دوربین خیلی ارزان نیست اما برای دوربینی که همزمان در هر دو زمینه فیلم و عکس بسیار خوب عمل کند کاملاً مناسب است.

قیمت: £۱,۳۹۹ فقط برای بدنه

م

منبع

برگرفته از : Pcket Lint

نظرات شما

  1. محمد

    ۸ مرداد ۱۳۹۵

    باعرض سلام خسته نباشید آیا نیکون ۳۳۰۰Dنسبت به کنون همرده خود انتخاب. خوبی میباشد و تصاویر گرفته شده کدام بهتر است جسارتا خودم بیشتر نیکون ۳۳۰۰تایید میکنم جیمیل sohayelandm@gmail.com ممنون میشم جواب بدید با تشکر

    1. سامان

      ۸ مرداد ۱۳۹۵

      با سلام

      لطفا برای طرح این سوال به بخش پرسش و پاسخ لنزک مراجعه نمایید. پاسخ ها به صورت خودکار برای شما ایمیل خواهند شد.

      اینگونه دوستان دیگر نیز با سوال مشابه، می توانند پاسخ را به صورت مکتوب مطالعه و شاید استفاده نمایند.

      موفق باشید

      با احترام

  2. سمانه

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۵

    ی سوال در مورد دوربین ها سوال داشتم تو رنج قیمت سه میلیون پانصد با مارک کانن چه مدلی خوبه؟
    البته من ۷۰ D در نظر داشتم با لنر ۱۸-۱۳۵ ولی میخوام نظر شما رو بدونم ممنون میشم کمکم کنین

  3. Fateme

    ۲۰ دی ۱۳۹۴

    Salam ,mn chand vaghtie tasmim daram doorbin bgiram kheili pishrafteo takhasosi nmikham bashe
    canon700 d ba lenz 18_55 kheili ba 18_135fargh mikne??

  4. Kourosh

    ۱۵ تیر ۱۳۹۳

    متاسفانه دوربین ۷۰D دارای چشمی (ویزور) با پوشش صد در صدی نیست ولی یک سری ویژگی های مهم و قوی دیگری نیز دارد از جمله صفحه نمایش لمسی” ۳٫۲ ” اینچی.
    سایزش ۳ اینچ هست اصلاح کنید

    http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_EOS_70D

  5. mehdi

    ۱۰ تیر ۱۳۹۳

    کسی نیست جواب بده لطفا؟

    1. vafai

      ۱۱ تیر ۱۳۹۳

      با سلام
      ما به زودی بخش پرسش و پاسخ را در سایت میگذاریم و شما با مطرح کردن سوالات حتما از پاسخ کاربران تخصصی بهرمند میشوید.
      با تشکر،موفق باشید

  6. mehdi

    ۸ تیر ۱۳۹۳

    میشه برای دوربین ۷۰دی کنون یه لنز زوم کیفت خوب واسه کار پرتره و آتلیه معرفی کنید؟

  7. امیر

    ۸ تیر ۱۳۹۳

    دوربین D7100 نیکون هم گزینه مناسبتری برای عکاسی میباشد.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *