ترفندهای عکاسی: استفاده از درپوش بسته‌ی CD‌ خام به عنوان محافظ ضد آب لنز

در این مطلب لنزک روش دیگری برای مقابله با آب و هوای نامساعد را آموزش می‌دهیم. شما با خواندن این نوشتار یاد می‌گیرید که با بسته CD‌ خام از لنز خود در مقابل باران محافظت کنید.

با وجودی که هیچ راه تضمینی برای جلوگیری از خیس شدن تجهیزات عکاسی وجود ندارد، ولی این روش خطر خیس شدن لوازمتان را به حداقل می‌رساند.

برای ساخت این محافظ شما به درب بسته‌ی ۵۰تایی CD یا DVD، پلاستیک پلی اتیلن (همان نوع پلاستیکی که برای پوشاندن مبل‌‌ و تشک ها مورد استفاده قرار می‌گیرد) و چسب کاغذی ضدآب نیاز دارید که هم قوی است و هم به سادگی بریده می‌شود.

برای سهولت کار یک تیغ کاتر، خط کش و پرگار نیز آماده کنید.

۱

اندازه گیری

قطر لنز مورد نظرتان را اندازه بگیرید و آن را تقسیم به دو کنید. به پرگارتان ماژیکی وصل کرده و آن را به اندازه‌ی شعاع بدست آمده باز کنید. برای نمونه اگر قطر لنزتان ۷۷میلیمتر باشد، پرگار باید به اندازه‌ی ۳۸٫۵ میلیمتر باز شود.

۲

بریدن دایره

سوزن پرگار را در مرکز درب بسته‌ی CD قرار داده و دایره‌ای رسم نمایید. با تیغ دایره‌‌ی رسم شده را ببرید. درب دیگری پیدا کنید و دایره‌ی بزرگتری ببرید به صورتی که حداقل ۲٫۵سانت از لبه‌ها فاصله داشته باشد.

۳

متصل کردن محافظ

درب‌ها را با نوار چسب به هم بچسبانید. لبه‌ی بیرون آماده‌ی درب دوم از برخورد قطرات باران به لنز جلوگیری می‌کند.

۴

محکم کردن پلاستیک

از پلاستیکی استفاده کنید که به اندازه‌ی کافی بزرگ باشد تا کاملا روی سرتان را بپوشاند و همچنین آنقدری شفاف باشد تا مشکلی در دیدتان ایجاد نکند. برشی به اندازه‌ی لنز بر روی پلاستیک ایجاد کنید و آن را بر روی درب CD بکشید. با چسب کاغذی آن را سفت کنید.

۵

از عدم نفوذ آب مطمئن شوید

محافظ را امتحان کنید و مطمئن شوید که آب به آن نفوذ نمی‌کند. هرگاه از نفوذ ناپذیر بودنش مطمئن شدید برای مقابله با آب و هوای نامساعد و بارانی آن را به همراه داشته باشید.

م

منبع

برگرفته از: Digital camera world

نظرات شما

  1. zahir

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴

    ممنون از سایت خوبتان،مطالب اموزشی واطلاعات بسیار خوب ومفیدی تو سایتتون موجودهست.

  2. حسنتاش

    ۳ فروردین ۱۳۹۴

    من را ببخشید ترفند محمد حسین عزیز

  3. حسنتاش

    ۳ فروردین ۱۳۹۴

    hesari عزیز ترفند ساده وبسیار کار امدی بود سپاس

  4. محمد حسین

    ۴ آذر ۱۳۹۳

    من همیشه یه کیسه نایلون بزرگ رو به اندازه قطر دهنه لنز سوراخ میکنم و دوربین میکنم داخل کیسه، لبه سوراخ رو هم با استفاده از لنز هود به دهنه لنز وصل میکنم! اینجوری هم لنز و دوربین توی کیسه است و هم هود باعث میشه بارون رو دهنه و شیشه لنز نریزه.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *