در روسیه می توان از این وندینگ ماشین برای خرید لایک و فالوور های اینستاگرام استفاده کرد

این یک شوخی نیست. با وجود اینکه شاید خیلی ها باور نکنند این واقعی باشد، آنچه که در تصویر فوق شاهدش هستید یک دستگاه فروش خودکار یا وندینگ ماشین لایک و فالوور های اینستاگرام واقع در یکی از مراکز خرید موسکو است! در ادامه این مطلب کوتاه لنزک، در مورد آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

روزنامه نگار روسی آلکسی کوالف (Alexey Kovalev) 3 روز پیش در مورد این دستگاه توییت کرده و نوشته که با آن می شود عکس های اینستاگرام را چاپ کرد و با پرداخت حدود ۲ دلار ۱۰۰ فالوور جدید، و ۱ دلار ۱۰۰ لایک خرید. اما قضیه به اینجا ختم نمی شود. شرکت پشت همین دستگاه اعلام کرده که با ۱۵۰K فالوور به صورت تضمینی هر پُستی که بگذارید تا ۱۵۰۰ لایک خواهد گرفت. یکی از فالوور های توییتر آلکسی می گوید که شرکت پشت این دستگاه هندی است و لایک هایی که قولش را داده توسط ربات های خودکار انجام می شوند. البته کسانی که لایک و فالوور می خرند، به احتمال زیاد برایشان اهمیتی ندارد که از کجا می آید.

اینکه داریم به کجا می رویم؟ خرید لایک و فالوور اخلاقی است یا غیر اخلاقی؟ مفید است یا غیر مفید؟ بازی تعداد لایک و فالوور اینقدر جدی شده که برای آن دستگاه های اختصاصی ساخته می شود؟ و صد ها سوال دیگری که ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد، جای بحث زیادی دارد که از حوصله این مطلب لنزک خارج است. عکاسان بسیاری در این مورد مطلب نوشته اند و گلایه یا انتقاد خود را از محوریت یافتن تعداد لایک ها به جای تمرکز بر کیفیت عکس ها و اینکه پُست کردن در اینستاگرام اوایل چقدر مفرح تر بوده مطرح کرده اند – اما تنها توصیه ای که می توان کرد این است که سبک عکاسی تان، لذتی که از عکاسی می برید و ارزش هایتان را قربانی آمار و ارقام شبکه های اجتماعی نکنید. به یاد داشته باشید که یک عکس کلیشه ای می تواند چندین برابر لایک بیشتری دریافت کند و چه بسا در این پلتفرم ها الگوریتم هایی برای بالا بردن این عکس ها وجود داشته باشد. بنابراین از پُست کردن عکسی که نگرانید شاید لایک کمی دریافت کند خودداری نکنید، و از این آزادی عمل به عنوان یک هنرمند لذت ببرید. تنها رقیب شما، شخصی است که دیروز بوده اید. در عین حال می توان در کنار تمرکز بر بهبود عکس های خودتان، راهکار های صحیح و مثبت عمومی را برای افزایش مخاطبین (مثل اضافه کردن هشتگ های مرتبط، بیش از حد پُست نگذاشتن، خلاقیت در چیدمان عکس ها و…) انجام داد.

لنزک: اگر قسمت منفی یا خنده دار (یا هرچه اسمش را بگذاریم) ماجرا که خرید لایک و فالوور است را کنار بگذاریم، ایده وندینگ ماشین چاپ عکس های اینستاگرام جالب به نظر می رسد و ذهن های ایده پرداز را فورا به سمت خدمات خلاقانه مفیدی که می توان با چنین دستگاه هایی ارائه داد سوق می دهد. با میلیون ها اپلیکیشن موجود، فراگیر شدن استفاده از موبایل های هوشمند و شرایط پرداخت اینترنتی تسهیل شده این روز ها، شاید بد نباشد کارآفرینان و فعالان حوزه استارتاپ ها در ایران به دستگاه های فروش خودکار نگاه جدی تری داشته باشند.

نظر شما در مورد وندینگ ماشین اینستاگرام در این مرکز خرید چیست؟ اگر با پتانسیل چنین دستگاه هایی برای ارائه خدمات نوین خلاقانه تحت وب موافق هستید، دوست داشتید چه خدماتی با این ماشین ها دریافت می کردید؟ لطفا در پایین این مطلب لنزک، دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

م

منبع

برگرفته از: engadget


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *