عکاسی از سوژه در حال حرکت: گرفتن عکس موتور سواری رو به سوی خورشید!

از وقتی که دوستم این موتور سیکلت شخصی ساخته شده را خریداری کرد، می‌دانستم که باید عکسی از او بگیرم. امروز می‌خواهم چگونگی اینکار را در این مطلب لنزک نشانتان بدهم. در ادامه مطلب با ما باشید.

سخت‌ترین قسمت این عکسبرداری پیدا کردن محلی برای انجام آن است. من نیاز به محلی داشتم که به بیابان آریزونا شباهت داشته باشد. بدون هر درختی در کناره‌ی جاده و بدون چراغ راهنما و خانه. من به دنبال مکانی خالی از سکنه بودم. بعد از چند ماه جستجو، محل مناسبی برای اینکار پیدا کردم که حدود یک کیلومتر از آن بدون درخت است و تنها سبزه‌ها و بوته‌ها به چشم می‌خورند. مکانی که ترافیک سنگینی ندارد. برای این عکس من باید با ماشینم برخلاف مسیر جاده به سمت موتورسیکلت حرکت می‌کردم.

یادگیری این نوع عکاسی خیلی آسان است. منی با سرعت ۷۰کیلومتر بر ساعت در کنار موتور سیکلت حرکت می‌کردم و آن نیز باید سرعتش و مکانش را ثابت و منطبق با ماشین نگه می‌داشت. ما اینکار را حدودا ۶ بار تکرار کردیم تا به نتیجه‌ی مطلوب رسیدیم.

تا جایی که امکان داشت از تنظیمات دستی استفاده کردم. من از یک دوربین Sony A57 با لنز Sony 18-11 میلیمتری عکسبرداری را انجام دادم چون این‌ها ارزانترین لوازمی بود که آن روز به همراه داشتم. احتمال رخ دادن هر اتفاقی می‌رفت و من نمی‌خواستم که تجهیزات گران قیمتم آسیبی ببیند. در تنظیمات دوربین من از محدوده دیافراگم f/9، ایزوی ۱۰۰ و محدوده لنز ۱۱ میلیمتری استفاده کردم. از آنجایی که سوژه متحرک بود، سرعت شاتر را بر ۱۵/۱ثانیه قرار دادم. به این صورت در عین حال که پس زمینه محو می‌شود موتورسیکلت کاملا شارپ به نظر می‌رسد.

برای مطمئن شدن از تنظیماتم چند عکس امتحانی گرفتم و هماهنگی‌های لازم را انجام دادم. همچنین ما بهترین نقطه‌ از جاده را برای عکسبرداری پیدا کردیم.

من با استفاده از مکنده‌های چهار سره بزرگ و یک گیره، دوربین را به پنجره‌ی ماشین وصل کردم و من توسط دکمه شاتر بی سیم عملیات عکاسی را کنترل می‌کردم. یکی از فلاش‌ها را به عنوان نور اپتیکال بر دوربین و سه فلاش دیگر را بر سقف ماشین نصب کردم. تمامی فلاش‌ها با ریموت بی سیم کنترل می‌شدند. تمامی فلاش‌ها را بر قدرت ۲/۱ گذاشتم تا شارژ مجدد دائمی داشته باشند.

برای ویرایش عکس از adobe Lightroom و فیلتر sepia آن استفاده کردم. عکس قهوه‌ای که در انتهای پست می‌‌بینید با فوتوشاپ ویرایش شده و با فیلتر‌های مخلتف نمایی نقاشی گونه به آن بخشیده است.

من بعداً آن را روی صفحه ای کتان چاپ کردم که واقعا عالی به نظر می‌رسید.

من قصد دارم عکس دیگری که همان روز انجام دادم را نیز توضیح بدم. برای ایجاد عکس اولی که در این پست قرار دارد، من دوربین را بر یک بازوی Manfrotto Magic به سمت عقب ماشین نصب کردم، به این صورت بدون جا به جا کردن مکنده‌ها می‌توانستم زاویه‌ی دوربین را تغییر دهم.

م

منبع

برگرفته از: DIY photography


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *