منتشر کردن عکس ها در اینترنت: عکس را با چه اندازه و با چه کیفیتی باید استفاده کنیم؟

در این آموزش کوتاه لنزک به شما توضیح خواهیم داد که برای فرستادن عکس هایتان از طریق ایمیل و یا برای منتشر کردن عکس هایتان در اینترنت بهتر است از چه اندازه و کیفیتی استفاده کنید.

معمولاً برای داشتن بالاترین کیفیت پیشنهاد می کنیم با فرمت Raw عکاسی کنید، اما اگر بخواهید برای ایمیل کردن و یا منتشر کردن عکس هایتان روی اینترنت تعداد زیادی عکس را به فرمتهای معمول دیگر تبدیل کنید، عکاسی با فرمت Raw عذاب آور خواهد بود.

مشکل دیگری که عکاسی با فرمت Raw دارد این است که به سرعت حافظه دوربین شما را پر می کند، و به همین شکل حافظه کامپیوتر شما را هم اشغال می کند.

بنابراین بهتر است با فرمت JPEG و با اندازه ای کوچکتر و مناسب با کارتان عکاسی کنید. کیفیت تصویر به خوبی حالت قبل نخواهد بود، اما با انتخاب مناسب برای بیننده قابل قبول خواهد بود.

در ادامه به توضیح گزینه های موجود در اکثر دوربین ها می پردازیم.

۱

اندازه تصویر

می توانید ابعاد تصویر را به اندازه Medium یا Small کاهش دهید تا تعداد کمتری پیکسل در عکس وجود داشته باشد و حجم کمتری بگیرد. اما این کار انعطاف شما را در بریدن (کراپ کردن) عکس کمتر می کند.

۲

کیفیت

با پایین آوردن کیفیت عکس های JPEG عکس ها فشرده تر می شوند. هر چه عکس را با کیفیت پایین تری بگیرید حجم آن هم کمتر می شود و فضای کمتری از حافظه دوربین را اشغال می کند.

۳

عمق رنگ ها

بعضی دوربین ها فرمت Raw را به دو صورت ۱۲bit ای و ۱۴bit ای می توانند ذخیره کنند. با پایین آوردن این گزینه می توانید حجم عکس ها را کاهش دهید و تعداد بیشتری را در حافظه دوربین جای دهید.

۴

فرمت Raw با اندازه Small

در بعضی مواقع، می توانید از انعطاف پذیری فرمت Raw با اندازه کوچک تر بهره ببرید، با انتخاب عکس های فرمت Raw در اندازه های Small و Medium می توانید در کنار انعطاف پذیری عکس حجم آن را پایین بیاورید.

م

منبع

برگرفته از: Digital camera world

نظرات شما

  1. رامین

    ۲۱ آذر ۱۳۹۵

    سلام
    یک سوال داشتم لطفا راهنماییم کنید
    امکانی هست عکسی رو منتشر کرد در اینترنت حتا وبسایتم نداشته باشیم یا از طریق فیسبوک یا تلکرام یا غیره لطفا اموزش ایمیل کنید مرسی

  2. amir

    ۱۷ تیر ۱۳۹۳

    با سلام
    لطفا در مورد روش کم کردن حجم عکسها را پس از عکسبرداری و اندازه مناسب برای استفاده در اینترنت مقاله بدهید.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *