نقد عکس #۹۵

«نقد عکس» نام یکی از بخش های لنزک است. در بخش نقد عکس، که آخر هفته ها برگزار می شود، ما عکس ارسالی یکی از خوانندگان عزیزمان را منتشر می کنیم و از شما خواهش می کنیم که انتقادات سازنده خود را در مورد آن مطرح نمایید. این یک راه عالی برای یادگیری بیشتر در مورد عکاسی، مطرح کردن دیدگاه ها و نقد شدن عکس خود شماست. در ادامه از شما برای شرکت کردن در این بخش و مطرح کردن نظرتان در مورد عکس نقد شماره ۹۵ دعوت می کنیم.

قوانین ساده این بخش

  • گاهی ما عمدا عکس هایی که بی عیب نیستند را انتخاب می کنیم، پس لطفا با انتقادات سازنده خود به دوستانتان کمک کنید
  • آزادانه هر نصیحتی که می دانید مفید است را مطرح کنید – ترکیب بندی، نورپردازی، ویرایش و…

کاندید این هفته بخش نقد عکس (برای مشاهده سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید):

عکس

مشخصات عکس :

  • دوربین: Canon EOS 6D
  • دیافراگم: f/20
  • سرعت شاتر: ۱۷۷sec
  • حساسیت سنسور: ISO-100
  • فاصله کانونی: ۱۹mm
  • لنز: ۱۹-۳۵ میلیمتر
  • BULB MODE

عکاس: آقای محمد جواد رئیس الساداتی

قصد داشتید چه چیزی را به تصویر بکشید؟

این عکس برای شما چه معنایی دارد؟ مقصود رفلکت چرخ فلک و ثبت حرکت آن به طور کامل در حوض معروف به چشم. سعی شده با بستن دیاف نور چراغ ها بشکل ستاره ای ثبت شود. مکان عکاسی پارک ملت مشهد.

لطفا نظر خود را در قسمت نظرات، پایین همین صفحه، مطرح نمایید. شما چگونه چنین صحنه یا عکسی را به طور متفاوتی به تصویر می کشیدید؟ تشکر فراوان از همه عزیزانی که هفته گذشته در این بخش دیدگاهشان را مطرح نمودند.

سازنده ترین نظرات در سایت به شکل برجسته ای نمایش خواهند یافت. شما هم می توانید با کلیک روی این لینک عکس خود را برای بخش نقد ارسال نمایید.

لینک برای به اشتراک گذاشتن این نقد

https://www.lenzak.com/?p=12090

مروری بر نقد عکس هفته گذشته

دیدگاه برجسته هفته گذشته: kayvan12003: آقای حسین زاده ،تصاویر مناسبی برای ترکیب انتخاب شده و اجرای تکنیک ترکیب تصاویر بی نقص انجام شده است .البته کره ماه در نمایشگر من کمی حالت بیضی دارد که امیدوارم مشکل از نمایشگر من یا تنظیمات نامناسب صفحه سایت باشد. تنها مورد پیشنهادی برای عکس، کاهش حجم انبوه گیاهان سمت چپ برای برقراری توازن با سمت راست عکس میباشد.اگر مکان ماه نیز کمی بالاتر باشد فضای خالی بالای سر ماه کمتر به چشم می آید. موفق تر باشید!

نظرات شما

  1. رضا

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

    ضمن تشکر از آقای محمد جواد رئیس الساداتی که ثبت زیبایی انجام دادند، علاوه بر مواردی که دوستان دیگر مطرح نموده اند به نظر من اگر عکاس کمی به سمت چپ و دوربین کمی به سمت راست حرکت می کرد کادربندی «احتمالا» به گونه ای انجام می شد که ضمن کاستن از فضای خالی و خنثی سمت راست و چپ تصویر، خطوط استخر، چشم بیننده را بیشتر و بهتر به سمت چرخ و فلکی که به خوبی ثبت شده است بکشاند. البته کنار گود نشستن و ایده دادن کار آسانی است؛ فارغ از همه این نکات، تردیدی نیست که این ثبت، از یک ایده تحسین برانگیز و درخور ستایش سرچشمه گرفته است.

  2. مهدی

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

    فکر نمیکردم ۶d نویز داشته باشه اونم با ایزو صد .. آسمان نویز داره …

    1. علیرضا حبیب زاده

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴

      نویزش به خاطر ایزو نیست بلکه به علت مدت زمان نور دهی بسیار زیاد (۱۷۷ ثانیه) هست که نسبت به همچین زمان نوردهی طولانی واقعا نویز کمی ثبت شده

  3. tash

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

    سلام وشاد باشید روی انعکاس دراب خیلی کار شده ونسبت به سوژه مصنوعی وخارج از ذاویه انعکاس به نظر میاید

  4. احسان

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴

    با سلام خدمت دوستان عزیز، به آقای رئیس الساداتی تبریک میگم بابت این هنر یافتن سوژه عکاسی شون.
    اولا اگر میخواستم این عکس را ادیت کنم اولین کاری که میکردم تنظیم دمای عکس بود. اینجوری دیگه آسمون هم اینقد رنگی نمی شد. دیافراگم و سرعت شاتر به نظر بنده خیلی خوب انتخاب شده اند. اون چند نفری که گوشه سمت راست نشسته اند حذف میشدن بهتر بود. در آخر در مورد کادر بندی اگر عکاس گوشه سمت چپ و پایین کادر رو با یه جسم ثابت یا یه همراه که ثابت بشینه و به چرخ فلک خیره بشه پر می کرد تعادل هم برقرار میشد. در کل هر طور نگاه میکنم میبینم هر جوری زاویه دوربینو تغییر بدی عکس چرخ و فلک تو آب نمیفته اگرم بخواید چرخ و فلک رو نزدیکتر و بزرگتر داشته باشید اونوقت دیگه حوض چشم رو نمی داشتیم. جسارت بنده رو می بخشید…

  5. سیدحمزه

    ۲۲ شهریور ۱۳۹۴

    خیلی عکس زیبا و قشنگی شده. فقط اینکه دیافراگم چرا اینقدر بسته اس ؟؟ یکمی اگر نور بیشتری میرسید درخت ها هم زیبا تر دیده میشدن ولی در کل ایده زیباتر از خود عکس و عکس هم زیبا

  6. majid55

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    درود
    ضمن تشکر از این عکس زیبا نکته ای که من به نظرم در عکس به چشم میخورد فضای نسبتا کمی از تصویر توسط موضوع اصلی (که همون چرخ و فلک است) اشغال شده است شاید اگر ازفوکال بیشتر استفاده می شد و با کمی جابجایی انعکاس چرخ و فلک به صورت کامل ایجاد می شد تصویر جلو بصری بهتری داشت.

  7. sam32

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    سلام خسته نباشید تصور میکنم هدفتون ایجاد حرکت چرخ و فلک در عکس بود که موفق شدید و صد البته با شاتر ۱۷۷ ثانیه ایی افراد حاضر رو هم حذف کردید اما حس میکنم نور عکس شما یک مقدار کمه و باعث شده از درختها جز یک سایه ثبت نشه همینطور آسمان شب شما احتمالا به خاطر آلودگی نوری در شهر به شدت ته رنگ داره و یک پیشنهاد دیگه چرخ و فلک که سوژه اصلیه شماست به شدت محصور شده هم خودش و هم انعکاسش در اون حوض؟ شاید با کمی جابجایی و تغیر فوکال میشد فضای بیشتری رو در اطراف چرخ خالی گذاشت همونطور که میبینید خود چرخ خیلی نزدیک به بالای کادره که در کنار درختهای تیره به شدت احساس در حصر بودن میده و همینطور انعکاسش که مماس شده با لبه حوض

  8. mohammadreza2872

    ۲۱ شهریور ۱۳۹۴

    سلام و خسته نباشید و عرض تبریک واس این عکس زیبا…
    به نظر من اگه دیافراگمتو باز میکردی که نور لامپ ها به صورت بوکه در بیاد عکس قشنگ تر میشد…


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *