۵ نکته برای گرفتن پرتره های بهتر در طبیعت

عکس گرفتن از افراد در فضای بزرگ بیرون برای من یک حس عالی است. طبیعت کل عکس را به چیزی جالب تر از یک پس زمینه استودیوی ساده ارتقا می دهد. اشخاص سوژه های مورد علاقه من، و طبیعت محیط مورد علاقه من است، بنابراین در این مطلب لنزک من دوست دارم چند ایده را برای کمک به هیجان انگیزتر شدن پرتره های طبیعت شما به اشتراک بگذارم.

۱

رنگ های طبیعت می توانند بهترین مکمل باشند

گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که موها، چشم ها، لب ها، یا لباس سوژه شما با شکوفه ها، برگ ها، آسمان، یا سنگ ها کاملا مطابقت دارند. عکاسی از سوژه شما با رنگ هایی که در ذهن دارید می تواند برخی از آن چیزها را به زیبایی آشکار کرده، و یک عکس زیبا ایجاد کند. گاهی اوقات رنگ ها ممکن است دقیقا با هم مطابقت داشته باشند، یا ممکن است در چرخ رنگ، متضاد باشند و تنها باعث شوند سوژه شما برجسته شود.

به عنوان مثال، اگر سوژه شما بنفش پوشیده است، به دنبال برگ های زرد باشید. اگر دارید در جایی با مقدار زیادی رنگ سبز عکاسی می کنید، رنگ قرمز می تواند سوژه را واقعا برجسته کند. اگر سوژه شما چشمان آبی شگفت انگیزی دارد، از آب یا آسمان برای برجسته تر کردن آن رنگ آبی استفاده کنید. شروع کنید در عکس های خود، همراه با ترکیب بندی، نور و غیره به رنگ ها نیز توجه کنید، آنوقت می بینید که سوژه های شما بُعد کاملا جدیدی پیدا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: رنگ ها در عکاسی – چگونه از تئوری رنگ ها در ترکیب بندی عکس هایمان استفاده کنیم

۲

بر روی طبیعت فوکوس کرده و افراد را در پس زمینه تار کنید

برای به دست آوردن یک پرسپکتیو جدید، سعی کنید دوربین خود را بر روی طبیعت در پیش زمینه فوکوس کنید، و اجازه دهید که افراد در پس زمینه خارج از فوکوس (مات) باشند. این روش به ویژه برای عکس هایی که به نظر می رسد دارید یک نگاه اجمالی و سریع از یک چیز خصوصی، مانند یک بوسه، یا مادری با نوزاد تازه متولد شده اش به دست می آورید، موثر هستند.

شما می توانید این کار را با باز تنظیم کردن دیافراگم خود (یک عدد کم، مثلا بین f/1.8 و f/2.8)، تنظیم دوربین برای اینکه اجازه دهد شما نقطه فوکوس را انتخاب کنید، و سپس مطمئن شدن از اینکه نقطه فوکوس شما بر روی گل ها، برگ ها، یا سنگ ها در پیش زمینه است، انجام دهید. مطمئن شوید که سوژه های شما در پشت پیش زمینه به اندازه کافی دور ایستاده اند، در این صورت قطعا خارج از فوکوس خواهند بود. باید به نظر برسد که انگار این کار به عمد انجام شده است، نه اینکه شما به طور تصادفی فوکوس را بر روی سوژه های خود از دست داده اید.

۳

سرزنده و پر انرژی باشید و با طبیعت تعامل برقرار کنید

طبیعت پر از جذابیت هایی است که عکس های شما را جالب تر می کند. شما می توانید از کنده های درختان، صخره ها، و شاخه ها برای نشستن بر روی آنها استفاده کنید. می توانید از برگ ها یا برف برای فوت کردن بر روی سوژه های خود، یا پخش کردن در هوا استفاده کنید. شما می توانید به آنها بگویید که در امتداد یک رود راه بروند، یا از ساحل سنگ پرتاب کنند. یک گُل را لای موهای خود قرار دهند، یا آن را بو کنند. ایده ها بی پایان هستند، و اگر سوژه های شما واقعا با فضای باز سازگار بوده و مرتبا با طبیعت تعامل برقرار می کنند، مطمئن شوید که آن را در طول جلسه عکاسی تان با آنها ثبت کنید.

با این حال، با طبیعت اطراف خود مهربان باشید، و سعی کنید در پایان کار همه چیز را همانطور که هست یا بهتر از آنچه که پیدا کردید، باقی بگذارید. به یاد داشته باشید که اگر هر کس شاخه ای بشکند، یک دسته گل وحشی بچیند، یا شاخ و برگ شکننده دست نخورده را لگدمال کند، دیگر چیزی برای هیچ کدام از ما باقی نمی ماند تا از آن لذت ببریم. آرام گام بردارید، هر گونه زباله ای را بردارید، و هیچ اثری از خود به جای نگذارید.

۴

به تن مادر طبیعت کمی لباس بپوشانید

شما می توانید یک عکس عجیب و غریب و غیر منتظره با لوازم غیر متداول ایجاد کنید. مثل آویزان کردن یک لوستر از یک درخت، یا قرار دادن یک نیمکت در یک دشت، می تواند بسیار جالب و سرگرم کننده باشد. لوازمی مانند یک ماشین تحریر در وسط جنگل، یا چند بادکنک در ساحل را امتحان کنید. سخت می توان به یک چیز سرزنده و خیالی بدون لبخند نگاه کرد.

۵

طبیعت را ستاره نمایش خود کنید

من عاشق تصاویر صحنه های زیبا در طبیعت هستم، اما عکسی از یک شخص در داخل یک صحنه زیبا در طبیعت را حتی بیشتر دوست دارم. طبیعت مقیاس را نشان می دهد، و جذابیت بسیار بیشتری به عکس می بخشد.

به دنبال صحنه های زیبایی بگردید که حتی بدون سوژه منظره های زیبایی برای عکاسی هستند، سپس شخص مورد نظر خود را به عکس اضافه کنید. این نوع عکس ها برای چاپ در سایز خیلی بزرگ و آویزان کردن بر روی دیوار عالی هستند. عکس های پرتره کلوزآپ (از نزدیک) فوق العاده هستند، اما گاهی اوقات عقب تر رفتن، و جای دادن میزان بیشتری از مناظر نسبت به شخص در یک عکس، کار مناسبی است که باید انجام دهید.

پ

پایان

امیدوارم این نکات ایده هایی برای بیرون رفتن و گرفتن پرتره هایی در طبیعت به شما بدهند.

نویسنده: ملیندا اسمیت (Melinda Smith)

برگرفته از: digital-photography-school

نظرات شما

  1. محسن پیرنیا

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۵

    سلام به همه. طبق معمول چیزی جز سپاس از لنزک و آرزوی پیروزی و سربلندی، براش ندارم ! حقیقتا عکاسی تو طبیعت لذت بخشه و هرکس به فراخور خواسته ش میتونه اونو سوژه یا مکان عکاسی خودش قرار بده. رنگهاش بی نظیر و دلنوازه و هر صدایی که از درون طبیعت شنیده میشه گوش رو میندازه و روان رو جلا میده. شرشر آب، صدای آواز پرنده ها، بوی گل تازه و رنگ طلایی گندمی که وقت برداشتش رسیده و… به این محیط عکاسی کردن رو هم اضافه کنید!

    1. سامان نویسنده

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵

      درود فراوان

      سپاس بی کران از شما

      سپاس از متن زیبای شما.

      موفق باشید


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *