نیکون D810 با سنسور جدید ۳۶٫۳ مگاپیکسلی

دوربین Nikon D810 با سنسور جدید ۳۶٫۳ مگا پیکسلی جایگزین مدل های Nikon D800 و D800E می شود. اگرچه دقت تصویر مانند مدل های قبلی است اما نیکون در مدل D810 از فیلتر گذر نوری پایین (low-pass optical) استفاده نکرده است.

Simon Iddon مدیر تولید بخش محصولات DSLR کمپانی Nikon در این باره اظهار داشت: «با بازخورد هایی که از طرف عکاسان حرفه ای داشتیم تصمیم به تولید این مدل گرفتیم که در زمینه کیفیت و دقت تصویر، عرصه را در دست بگیرد.»

این مدل افزایش چشمگیری در سرعت و همچنین گستردگی حساسیت (ISO) دارد و توانسته با خصوصیات منحصر به فرد خود باعث کاهش لرزش های داخلی دوربین در هنگام عکاسی گردد که این عامل

باعث افزایش پایداری دوربین شده و در نتیجه باعث استفاده در زمینه های مختلف توسط عکاسان حرفه ای می گردد.

مشخصات Nikon D810

این دوربین با به کارگیری یک سنسور FX جدید که بدون فیلتر low-pass optical طراحی شده، باعث بهبود جزئیات در عکس و فیلم شده است. سطح حساسیت این دوربین از ۶۴ تا ۱۲۸۰۰ بوده و شما می توانید این مقدار را به ۳۲ تا ۵۱۲۰۰ گسترش دهید.

برای گرفتن عکس های دقیق از سوژه های در حال حرکت، این دوربین از یک سیستم فوکوس خودکار ۵۱ نقطه ای Multi-CAM 3500FX استفاده می کند.

در مد عکاسی متوالی نیز این مدل توانایی عکسبرداری تا سرعت ۵ فریم در ثانیه با دقت تصویر ماکزیمم را داشته و همچنین می تواند تا ۷ فریم در ثانیه در مد DX Crop عکسبرداری کند. همچنین سیستم پردازش تصویر در این مدل مانند مدل D4S بوده که EXPEED 4 نام دارد.

برای فیلمبرداری نیز این دوربین می تواند فیلم های کامل ۱۰۸۰P با کیفیت HD و فریم در ثانیه ۵۰/۶۰p بگیرد. همچنین در صورت استفاده از تنظیمات دستی می توانید در این حالت سطح حساسیت را بین ۶۴ تا ۵۱۲۰۰ تنظیم کنید. یکی دیگر از قابلیت های جدید در این دوربین، نسل دوم سیستم کنترل تصویر است که به شما این امکان را می دهد تا روی سوژه در قبل و بعد از عکاسی کنترل داشته باشید که این کنترل شامل تنظیمات وضوح تصویر، روشنایی، کنتراست و اشباع (saturation) می باشد.

نمایش زنده (Live View ) جدید دو بخشی (split-screen zoom) به شما امکان چک کردن وضوح (sharpness) تصاویر را می دهد. همچنین این صفحه نمایش ۳٫۲ اینچ بوده و دارای ۱ میلیون و ۲۹۹ هزار نقطه رنگی می باشد.

م

منبع

Digital camera world


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *