پرتره های قوی از صخره نوردی آویزان از نوک انگشتانش

برای افراد بی تجربه، صخره نوردی یک فعالیت طاقت فرسا و چالش برانگیز است. چه بالا رفتن یا پایین آمدن یا در طول صخره های طبیعی حرکت کردن باشد چه استفاده از دیواره های سنگ نوردی در شهرها. اغلب اوقات هدف، رسیدن به بالای یک ناهمواری یا نقطه ی پایان یک مسیر بدون افتادن است. برای کامل کردن یک صعود، لازم است سالم به نقطه ی شروع یا پایگاه بازگردید.

اغلب به خاطر طول زمان صعود و سطح تحمل بالای مورد نیاز برای آن، حادثه ها بیشتر در فرود رخ می دهند تا صعود. هدف مسابقه های صخره نوردی معمولا کامل کردن سریع تر یک مسیر یا رسیدن به دورترین نقطه ی یک مسیر خیلی دشوار است. مطمئنا، صخره نوردی یک ورزش مربوط به فیزیک بدنی و به شدت دشوار است و به دلیل وجود عامل ارتفاع برای افراد دچار ضعف قلب مناسب نیست.

مجموعه عکس صعود به ما تصویری کلی از خواسته های خشن مکان های صخره نوردی از طرفدارانش می دهد. این یک سری عکس قابل توجه از نظر بصری است که توسط سباستین استوکر گرفته شده و دورنمایی خطرناک و ترسناک از یک صخره نورد که یک طاقچه سنگی را محکم گرفته است به تصویر می کشد. دست های او با پودر گچی ضروری پوشیده شده است که برای یک چنگ کردن و گرفتن محکم تر استفاده می شود. عینا دیده می شود که شخص کاملا آویزان است و انگشتانش مطمئنا اکثر وزن او را تحمل می کنند. استوکر عکاسی از صخره نورد را طوری مدیریت کرد که استقامت و ایستادگی او در همه ی عکس ها ادامه داشته باشد.

انگشتان صعودگر یکی از قسمت های شایعی است که در ورزش صخره نوردی صدمه می بیند. این اتفاق به دلیل استفاده پشت سر هم از انگشتان آسیب دیده، بدون هیچ استراحت یا حداقل یک زمان کوتاه است. این آسیب ها مخصوصا به این خاطر است که شخص سعی بر حمایت خود با انداختن وزن بدنش بر روی یک یا دو انگشت دارد (همان طور که در عکس ها می بینید).

صعود طولانی مدت با انگشتان آسیب داده سبب طولانی شدن زمان استراحت برای بهبود می شود. استوکر با بالا آمدن تا سطح دست صخره نورد و قرار دادن بقیه بدن او در قاب عکس، عکسی زیبا از او با تاکید بر قدرت انگشتان او ایجاد کرده است. شکی نیست که هیجان به طور همزمان با اضطراب فضای عکس را پوشیده است همان طور که در منظره آن دو انگشت خسته دیده می شود.

مجموعه ی صعود به طور گرافیکی نشان می دهد که صخره نوردی یک ورزش سخت فیزیکی و ذهنی است که مقاومت، قدرت، چابکی و تعادل در کنترل ذهنی بر محدودیت های خارجی صعودگر را امتحان می کند.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *