چطور در خانه یک سافت باکس مقوایی رایگان بسازیم

مایلید خودتان یک سافت باکس بسازید؟ مقوا و چسب دارید؟ در این آموزش مراحل ساخت سافت باکس مقوایی را خواهید یافت. تقریبا از هر چیزی می توان به عنوان یک تعدیل کننده نور استفاده کرد. تا زمانی که به طریقی روی نور اثر بگذارد ، می توان آن را یک تعدیل کننده نور (light modifier) در نظر گرفت. در این مقاله لنزک، به شما نشان خواهیم داد که چگونه با چیز هایی که احتمالا اکنون در خانه دارید سافت باکس DIY یا دست ساز خودتان را درست کنید و نورپردازی یکنواختی داشته باشید. در انتهای آموزش یک روش دوم برای داشتن سافت باکس رایگان جهت پخش نور فرا می گیرید که نیازی به ساختن ندارد و آماده و با پرده حمام است!

در ادامه وسایلی که برای ساخت سافت باکس نیاز دارید را لیست می کنیم، و شما سافت باکسی خواهید ساخت که می تواند نور یکنواخت و پخش شده ای را برای عکاسی تان ارائه دهد. اگر به دلیلی برخی از وسایل مثل یک لامپ یا فویل آلومینیومی را نداشتید، ممکن است لازم باشد به فروشگاه بروید و کمی پول خرج کنید.

عکاسان مبتدی ممکن است از تعدیل کننده های نور گران قیمت موجود در بازار که اغلب توسط افراد حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند ترسیده باشند، اما هدف این مقاله این است که به شما نشان دهد تعدیل کننده های گران قیمت برای ایجاد تصاویر باکیفیت ضروری نیستند.

اگر من عکاسی را تازه شروع کرده بودم، به سرمایه گذاری روی تجهیزات Profoto یا Broncolor در ابتدای کار حتی فکر هم نمی کردم. یک سافت باکس خانگی برای بسیاری از انواع جلسات عکاسی مقدماتی از کافی هم بیشتر است. مسلما تفاوت های آشکاری بین نتایج تجهیزات پیشرفته و خانگی وجود خواهد داشت، خصوصا برای چشم آموزش دیده، اما هنوز هم می توانید از یک سافت باکس DIY یا دست ساز برای شکل دادن به نور استفاده کنید، تا زمانی که بدانید دارید چه کاری انجام می دهید.

آنچه که برای ساخت یک سافت باکس خانگی نیاز خواهید داشت

اینها مواردی هستند که باید برای این پروژه نورپردازی خانگی جمع آوری کنید.

۱ – یک منبع نور. این منبع نور می تواند هر چیزی باشد، از یک چراغ قوه آیکیا گرفته تا یک اسپیدلایت. من سافت باکسی می سازم که بتواند یک لامپ را در خود جای دهد، اما شما می توانید منبع نور دیگری انتخاب کنید و تعدیل کننده را متناسب با تشخیص خود تنظیم کنید.

۲ – دو جعبه مقوایی. یکی از آنها به عنوان پایه و دیگری به عنوان رفلکتور (بازتاب دهنده) در داخل آن عمل خواهد کرد. در حالت ایده آل، اندازه آنها یکسان خواهد بود.

۳ – فویل آلومینیومی. برای ایجاد یک سطح انعکاسی در داخل سافت باکس. در حالت ایده آل، نباید خیلی مچاله و چروک باشد.

۴ – ماده پخش (diffuse) نور. این شیء می تواند یک پرده حمام، کاغذ روغنی، کاغذ رسم و غیره باشد.

۵ – تفنگ چسب حرارتی. برای چسباندن قطعات سافت باکس به هم و ثابت کردن منبع نور در جای خود.

۶ – یک چاقو و قیچی.

۷ – نوار چسب.

۸ – ماژیک رنگ ثابت.

وقتی همه موارد لیست بالا را آماده کردید، وقت ساختن سافت باکس است!

دستورالعمل گام به گام ساختن یک سافت باکس خانگی:

۱

جعبه مقوایی را آماده کنید

جعبه مقوایی را بردارید و تکه های درب آن را ببرید.

۲

یک چراغ روی مقوا نصب کنید

یک سوراخ در پشت جعبه ایجاد کنید، طوری که بتوانید منبع نور خود را در آن قرار دهید. من از یک چراغ مطالعه استفاده کردم و یک سوراخ بزرگ برای جای دادن پایه لامپ در میان آن ایجاد کردم. راه های مختلفی وجود دارد که می توانید سافت باکس را در جای خود نگه دارید. من توانستم از لامپ برای محکم کردن سافت باکس در جای خود استفاده کنم.

برای ایمنی بیشتر، می توانید از یک تفنگ چسب حرارتی استفاده کنید یا چراغ را با نوار چسب به جعبه بچسبانید. به خاطر داشته باشید که ممکن است بعدا جدا کردن آن سخت باشد. اگر می خواهید از روش من استفاده کنید، یک سوراخ کمی کوچکتر از پایه لامپ ایجاد کنید، به این ترتیب لامپ را به داخل آن فشار می دهید و به خوبی در جای خود قرار می گیرد.

بهتر است که از یک لامپ LED استفاده کنید نه رشته ای، چون لامپ های رشته ای معمولا داغ می شوند و ممکن است چیدمان شما آتش بگیرد.

۳

روی جعبه اندازه بزنید

حالا وقت ساختن رفلکتور است. از آنجا که این کار نیاز به اندازه گیری دارد، احتمالا سخت ترین مرحله این آموزش است. شما باید طول و عرض جعبه خود را اندازه بگیرید. برای من، لبه بلندتر ۱۲٫۵ اینچ یا ۳۲ سانتیمتر و لبه کوتاه تر ۹٫۵ اینچ یا ۲۴ سانتیمتر بود.

مورد بعدی که باید اندازه گیری کنید قسمتی از جعبه است که لامپ در آن قرار خواهد گرفت. من متوجه شدم که دهانه ای با طول ۳ اینچ یا ۸ سانتیمتر و عرض ۲ اینچ یا ۵ سانتیمتر کافی است. بهتر است که مبنای اندازه گیری خود را بر اساس ابعاد چراغ قرار دهید. پس از آن، از گوشه جعبه تا گوشه مربع منبع نورخود را اندازه بگیرید.

۴

ذوزنقه هایی را از مقوا برش دهید

شما باید دو ذوزنقه مختلف ببرید: یکی برای لبه بلندتر و یکی برای لبه کوتاه تر. یک تکه مقوا بردارید که دقیقا هم اندازه لبه بلندتر باشد و آن را در داخل جعبه قرار دهید. یک نقطه در محل برخورد مقوا با لبه سافت باکس و همچنین یک نقطه در محل برخورد آن با مربع منبع نور بگذارید.

سپس باید نقطه ها را به هم وصل کرده و کناره های رفلکتور را برش دهید. مطمئن شوید که اندازه لبه های مورب یکسان باشد.

۵

قطعه ها را با نوار چسب به هم بچسبانید

دور آنها را ببرید و چهار طرف رفلکتور را به هم بچسبانید و سپس آنها را در داخل بدنه سافت باکس قرار دهید. حالا رفلکتور و سافت باکس را به یکدگیر بچسبانید.

۶

فویل آلومینیوم را اضافه کنید

اکنون باید فویل آلومینیوم را داخل آن قرار دهید. من توصیه می کنم آن را به شکل های مختلف برش ندهید چون این کار ممکن است دشوار باشد. همچنین پوشاندن داخل رفلکتور با فویل آلومینیوم هم مشکلی ندارد. فویل آلومینیوم باید کمی مچاله شود تا نور را در جهات مختلف جذب و منعکس کند. مطمئن شوید که از مقدار زیادی نوار چسب برای محکم نگه داشتن فویل آلومینیوم در جای خود استفاده کنید.

۷

پخش کننده نور را به جلوی آن اضافه کنید

در آخر، برای پخش کردن نور منبع خود، می توانید یک تکه کاغذ روغنی (یا هر ماده پخش نور دیگری) را در بالای سافت باکس خود قرار دهید. این کار نور را یکنواخت خواهد کرد. به یاد داشته باشید که پخش نور به معنای به دست آوردن نور نرم نیست.

بفرمایید! سافت باکس خانگی آماده است!

عکاسی با سافت باکس دست ساز خودتان

زمانی که من ساخت سافت باکس خودم را به پایان رساندم، گوشی آیفونم را برداشتم و چند تصویر ساده با این چیدمان گرفتم. این یک عکس محصول است که با سافت باکس جدیدم گرفتم:

این یک تصویر ساده از یک عطر است که می تواند برای موارد تجاری مثلا فروشگاه اینترنتی استفاده شود. من متوجه شدم که شیشه عطر وقتی نور از آن عبور می کند به طرز جالبی روشن می شود که برای عکاسی محصولات زیباست، بنابراین سافت باکس خود را در پایین کادر قرار دادم تا نور را از آن عبور دهم.


لنزک: دیگر چه بخوانیم؟

آموزش نکات و ترفند هایی برای استودیو عکاسی خانگی دست ساز شما

آیا مایلید در خانه خود با ابزار ساده و معمولی یک استودیو عکاسی برپا کنید؟ مطلب امروز لنزک قطعا به شما کمک خواهد کرد. در این ویدیو بسیار آموزنده از تیم COOPH، نکات و ترفند های بسیار پر کاربردی برای داشتن یک استودیو عکاسی خانگی ساده مطرح شده تا بتوانید از اشیاء کوچک، متوسط و بزرگ عکس بگیرید. حتی اگر فضای کوچک یا محدودی در اختیار دارید، نکات این آموزش به شما در ایجاد استودیو عکاسی دست سازتان، آن هم با وسایل ارزان و معمولی که در خانه یافت می شوند، کمک خواهند کرد. تماشای این ویدیو را به همه لنزکی های عزیز توصیه می کنیم.

تماشای ویدیو

روش دوم: جایگزین ساخت سافت باکس

اگر طرفدار روش خودت انجاش بده یا DIY نیستید و نمی خواهید با ساخت یک سافت باکس و بریدن اَشکال مختلف از مقوا خودتان را به زحمت بیاندازید، می توانید از یک روش دیگر نیز استفاده کنید. راستش، من همیشه از این روش استفاده می کنم، هم با فلاش و هم با نور ثابت، حتی در مجموعه های بزرگ با بودجه های کلان.

کاری که من انجام می دهم این است که از پرده حمام استفاده می کنم.

راستش، من نمی دانم چرا افراد بیشتری این کار را انجام نمی دهند. پرده حمام در اصل یک ماده/پارچه پخش نور بزرگ است که بسیار مقرون به صرفه تر از یک اسکریم اختصاصی است. نکته مهم در مورد پرده حمام این است که می توانید آن را سریع نصب کنید و حتی آن را ببرید تا الگوهای نور سفارشی ایجاد کنید.

دلایل متعددی برای استفاده از یک سافت باکس وجود دارد. اگر دلیل شما ایجاد نور پخش شده است، می توانید پرده حمام را انتخاب کنید و نتایجی به دست آورید که ممکن است به اندازه سافت باکس واقعی خوب باشند. در واقع، اگر می خواهید یک نور پخش شده بسیار نرم ایجاد کنید، پرده حمام گزینه خانگی بهتری است. علت این که من از سافت باکس خانگی استفاده می کنم این است که بعضی وقت ها نیاز دارم نشت نور را تا حداکثر ممکن کاهش دهم. دلیل دیگر این است که گاهی منبع نور ممکن است زیاد قوی نباشد.

س

سخن آخر

تقریبا هر چیزی می تواند ابزاری برای شکل دادن به نور باشد، اگر در مورد نحوه استفاده از آن خلاق باشید. من پیشنهاد می کنم که با اشیاء روزمره آزمایش کنید تا ویژگی های نور جالبی پیدا کنید، و ساده ترین راه برای انجام این کار این است که یک چراغ قوه بردارید و آن را بر روی چیزهایی که می بینید یا میان آنها بتابانید.

نویسنده: ایلیا اووچار (ILLYA OVCHAR)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *