نقد عکس #۱۱۰

«نقد عکس» نام یکی از بخش های لنزک است. در بخش نقد عکس، که آخر هفته ها برگزار می شود، ما عکس ارسالی یکی از خوانندگان عزیزمان را منتشر می کنیم و از شما خواهش می کنیم که انتقادات سازنده خود را در مورد آن مطرح نمایید. این یک راه عالی برای یادگیری بیشتر در مورد عکاسی، مطرح کردن دیدگاه ها و نقد شدن عکس خود شماست. در ادامه از شما برای شرکت کردن در این بخش و مطرح کردن نظرتان در مورد عکس نقد شماره ۱۱۰ دعوت می کنیم.

قوانین ساده این بخش

  • گاهی ما عمدا عکس هایی که بی عیب نیستند را انتخاب می کنیم، پس لطفا با انتقادات سازنده خود به دوستانتان کمک کنید
  • آزادانه هر نصیحتی که می دانید مفید است را مطرح کنید – ترکیب بندی، نورپردازی، ویرایش و…

کاندید این هفته بخش نقد عکس (برای مشاهده سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید):

عکس

مشخصات عکس :

  • دوربین: Canon EOS 1100D
  • دیافراگم: f/20
  • سرعت شاتر: ۱/۱۵sec
  • حساسیت سنسور: ISO-100
  • فاصله کانونی: ۱۸mm

عکاس: آقای سروش قهرمانی

قصد داشتید چه چیزی را به تصویر بکشید؟

پایه عکس مفهومی بوده و سعی در ثبت مه صبحگاهی حاصل از هوای سرد و تابش نور خورشید از بین درختان و تاثیر نور خورشید صبحگاهی در مه صبحگاهی بوده است (زمان عکاسی ۸ صبح).

لطفا نظر خود را در قسمت نظرات، پایین همین صفحه، مطرح نمایید. شما چگونه چنین صحنه یا عکسی را به طور متفاوتی به تصویر می کشیدید؟ تشکر فراوان از همه عزیزانی که هفته گذشته در این بخش دیدگاهشان را مطرح نمودند.

سازنده ترین نظرات در سایت به شکل برجسته ای نمایش خواهند یافت. شما هم می توانید با کلیک روی این لینک عکس خود را برای بخش نقد ارسال نمایید.

مروری بر نقد عکس هفته گذشته

دیدگاه برجسته هفته گذشته: mohammad_QA: عکس خیلی جالبی ثبت کردید یه پنج ضلعی وسط گنبد هست که نگاه رو به سمت خودش می کشه در کل عکس یه حس نوستالژیک قوی داره و منو یاد فیلم های جنگ ستارگان میندازه که احتمالا به خاطر منوکروم بودنشه اگه من این عکس رو میگرفتم یه کم iso رو بالا تر می بردم تا نویز بیشتری توی عکس بیفته و حس قدیمی بودن قوی تری القا بشه

نظرات شما

  1. omid110

    ۱۲ دی ۱۳۹۴

    سلام دوست لنزکی… من عاشق عکاسی از مناظر هستم. عکست بیسته… البته شاید یه خورده ایراد هایی داشته باشه که دوستان دیگه میگن اما به چشم من ایرادی نمیاد.
    به نظرم انحنا ی پایین عکس هم چه عمدی بوده باشه یا سهوی عکس رو زیبا کرده.
    آرزوی موفقیت روز افزون برای شما از خدا خواستاریم…

  2. 100RA

    ۶ دی ۱۳۹۴

    سلام دوست عزیز، عکست حس خوبى به من منتقل میکنه ولى به نظر من علاوه بر مشکل کادر( که اگه از چپ و راست کمی بسته تر بود و درختهاى نصفه و نیمه لبه ها رو اشغال نمیکرد بهتر بود) و پینکاشن لبه پایینى( که البته شاید به دلیل محدودیت ابزار بوده باشه ویا حتی بشه به دید سبک شخص خودت بهش نگاه کرد)، تراز سفیدى مناسبى رو هم انتخاب نکردى و به همین دلیل مه صبحگاهى بیشتر به گرد و غبار شبیه شده، علاوه بر این استفاده از فیلتر مناسب ویا کمى کاهش نور به نظر من هم میتونست فضاى صبح رو بیشتر تداعى کنه،هم کمى حس رمزآلود به عکس بده و هم آبى آسمان کنتراست بیشترى با فضاى مه آلود داشته باشه و جلوه بیشترى به عکس بده.

  3. محسن پیرنیا

    ۵ دی ۱۳۹۴

    سلام به همه علاقه مندان عکس عکاسی و سروش قهرمانی عزیز.
    باید بگم وقتی روی عکس کلیک کردم و تو اندازه واقعی دیدمش خیلی به وجد اومدم. عکست به خوبی حس شادابی صبح رو القا میکنه. عمق میدان عالی، رنگ زیبای مه صبحگاهی و انتخاب خوب موضوع باعث شده عکس واقعا زیبا بشه. اما چند نکته کوچیک که به چشمم میاد رو باهات درمیون بگذارم.
    راستش اولین چیزی که توی عکس خودشو نشون میده ایراد کادر بندی عکسه که احتمالا به موقعیت و قرار دادن ناصحیح دوربین روی سه پایه مرتبط باشه. پایین عکس انحنا داره که اگه اشتباه نکنم بخاطر اینه که جلوی دوربین رو خیلی به سمت بالا دادی تا بالای درختا توی کادر باشه. سمت راست و چپ عکس هم خوب بسته نشده و از این بابت عکس کمی ناهماهنگه. در کل اگه مکان بلندتری برای استقرار پیدا میکردی هم پایین کادر، هم کناره ها بهتر بسته میشد. نکته دیگه اینکه، به نظر من اگه نوردهی باتوجه به جنگل و درختا (قسمت تاریک تر موضوع) و نه آسمان، انجام میشد دیگه با مشکل سیلوئت شدن درختا هم مواجه نبودی و به احتمال زیاد قسمت پایین عکس که مه صبحگاهیه بهتر نمایان شده و به زیبایی عکس افزوده میشد. این جور عکسها اگه با یه لنز واید ثبت بشه نتیجه به مراتب بهتری داره. در آخر هم باید به این همت بلندت هزار آفرین بگم که اولا تونستی صبح زود بیدار بشی تا ساعت ۸ برای عکاسی آماده باشی و دوم هم اینکه به احتمال زیاد با لنز کیت دوربینت عکس رو گرفتی که این لنزها هم مشکلات خاص خودشون رو دارند، و با این وجود دست از تجربه برنداشتی.! موافق باشی…

  4. محسن

    ۵ دی ۱۳۹۴

    اگه من عکاس بودم سعی میکردم سایه ها حداقل جزیات رو داشته باشن


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *