کدام امکانات و قابلیت های دوربین ضروری نیستند؟ – قسمت دوم

چه امکاناتی از دوربین ضروری است و چه امکاناتی ضروری نیست؟ هر کسی ممکن است نظر متفاوتی داشته باشد، اما در این مطلب لنزک ما قصد داریم به توضیح تعدادی از این امکانات که لزومی به وجود آنها نیست بپردازیم.

۵

قابلیت های غیر ضروری دوربین: Slideshow (نشان دادن تمام عکس ها به صورت پشت سر هم)

آخرین باری که از سیستم اسلاید شو – Slideshow دوربین خود استفاده کردید چه زمانی بوده؟ هیچوقت استفاده نکرده اید، درسته؟

بله، این قابلیتی نیست که شرکت های سازنده دوربین روی آن تأکید کنند و عاملی برای فروش دوربین محسوب شود، اما اگر این قابلیت در دوربین شما نباشد، آیا چیزی را از دست داده اید؟

۶

قابلیت های غیر ضروری دوربین: خروجی HDMI

این قابلیت بی مصرفی نیست، اما چند نفر از ما واقعاً از این قابلیت دوربین استفاده می کنیم؟

اگر دوست دارید فیلم های خود را با دوربین HDSLR بگیرید، و می خواهید فیلم های خود را با کیفیت خوب در تلویزیون ببینید، بله این قابلیت خوبی برای شماست.

اما آخرین باری که عکس ها یا فیلم های خود را در تلویزیون مستقیماً از طریق دوربین پخش کردید چه زمانی بوده؟ عید؟ بعد از برگشت از سفر تابستانی؟

داشتن خروجی HDMI در بروشور و جعبه های دوربین به شدت به چشم می آید اما همان قدر که دسترسی به Facebook در اتومبیل بی مصرف است این قابلیت هم به کار نمی آید.

۷

قابلیت های غیر ضروری دوربین: فیلم برداری ۴K

وقتی می خواهید دوربین خود را ارتقا دهید، می خواهید از بهترین امکانات تازه برخوردار باشد. بدنه ای که سنسور های لبه تیز جدید را داشته باشد، از جدیدترین پردازنده ها برای پردازش عکس ها استفاده می کند و ISO آن تا بالاترین مقدار حال حاضر بسط داده شده است.

شما می خواهید دوربینی بخرید که تا یک سال آینده کهنه نشود و بتوانید از آن دوربین چند سال استفاده کنید.

قابلیت فیلم برداری دوربین های DSLR بیشترین پیشروی را در سال های اخیر داشته است، و فیلم برداری با کیفیت ۴K یک گام بزرگ در فیلم برداری است که به همراه تلویزیون های آینده با چنین تکنولوژی ای دنیای جدیدی از فیلم برداری را به نمایش در می آورند.

قاعدتاً همه ما می خواهیم قابلیت فیلم برداری ۴K را داشته باشیم، اما آیا الان به آن احتیاج داریم؟ فیلم برداری با چنین اندازه ای نیازمند حافظه های بالا در دوربین و کامپیوتر است، و برای پردازش آنها هم احتیاج به سیستم های قوی دارید.

زمانی که تلویزیون های ۴K به قیمت ایده عالی رسیدند آن موقع دوربین ها هم خود به خود وارد نسل جدیدی خواهند شد.

۸

قابلیت های غیر ضروری دوربین: زوم ۸۴X!

یکی از قابلیت های دیگر که شرکت های سازنده دوربین به دنبال ارتقاء آن هستند بالا بردن زوم دیجیتال در دوربین های Compact و Bridge است.

ولی وقتی می خواهید یک دوربین جدید بخرید، چیزی که باید به آن توجه داشته باشید زوم مکانیکی (Optical Zoom ) است. هر زوم دیگری جز این زوم دیجیتالی محسوب شده و کیفیت قابل قبولی نخواهد داشت.

زوم دیجیتال به این شکل کار می کند که مرکز تصویر را با اندازه بزرگتری نشان می دهد، که با این کار شما مقدار زیادی از پیکسل ها را از دست می دهید و کیفیت تصویر پایین می آید.

قابلیت زوم دیجیتال ۸۴X معمولاً با اسمی شبیه به قرص سردرد معرفی می شود (چیزی شبیه به Enhanced Purezoom Plus) اما نتیجه نهایی باز هم همان زوم دیجیتال است که کیفیت خوبی ندارد.

م

منبع

برگرفته از : Digital Camera World

نظرات شما

  1. mahdi

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵

    من همه رو قبول داشتم بجز فیلمبرداری ۴k
    البته بر اساس زمان نگارش این مقاله(۱۳۹۳)این ویژگی اونقدرها بدردبخور نبوده اما الان بعد از دو سال واقعا مهمه الان حتی دوربین گوشی های هوشمند هم به این قابلیت مجهز اند

  2. موسی

    ۱۳ مهر ۱۳۹۵

    مطالب شما خیلی مفید بود برای من ازشما سپاس گزارم

  3. هاشم

    ۲۱ تیر ۱۳۹۳

    سلام
    مطلب مفیدیه برای کساییکه قصد خرید دوربین دارن


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *