نکات تمرین عکاسی: بهترین عکاسان برای تمرین وقت می گذارند

قانون ۱۰۰۰۰ ساعت اغلب به عنوان عدد جادویی ساعاتی که برای تمرین نیاز دارید تا بر یک فعالیت مسلط شوید، بیان می شود. من نمی گویم که بعد از ۱۰۰۰۰ ساعت تمرین شما قطعا بر عکاسی مسلط می شوید. اما فکر می کنم درست است که هرچه بیشتر تمرین کنید، بهتر خواهید شد! این مقاله لنزک در زمینه چگونگی تمرین عکاسی شما را راهنمایی می کند و نکات آن می توانند به پیشرفت عکاسی شما کمک کنند. در همین مطلب، لینک چند آموزش که تمرین های عکاسی را معرفی می کنند نیز برای شما عزیزان قرار داده ایم.

راز تمرین برای بهبود مهارت هایتان این است که یک برنامه داشته باشید. شما باید بدانید که چه چیزی را تمرین کنید، باید اهدافتان را مشخص کنید، و باید راهی برای اندازه گیری بهبود و پیشرفت خود پیدا کنید.

اخیرا، من یک روز را صرف تمرین با یک لنز جدید در دوره مسابقات موتورسواری سیلورستون کردم. من فقط می خواستم تکنیک پنینگ ام را بهبود بخشم تا سرعت را نشان دهم و بیشتر در مورد تجهیزاتم یاد بگیرم. در آن زمان به این فکر افتادم که بسیاری از عکاسان می توانند لذت واقعی را تنها در تمرین هنر خود و تلاش برای بهبود آن پیدا کنند. بنابراین با در نظر داشتن این مسئله، این مطلب راهنمایی من در مورد برنامه ریزی برای سازنده تر کردن تمرینات شماست.

لنزک: اگر شما هم می خواهید از ماشین های مسابقه ای یا چنین سوژه های در حرکت سریعی عکاسی کنید «نکات آموزشی مقدماتی عکاسی از ورزش های موتوری» لنزک را مطالعه نمایید.

تصمیم بگیرید که چه چیزی را باید بهبود بخشید

این مسئله واضح به نظر می رسد، اما شما باید با در نظر گرفتن چیزی که می خواهید بهبود بخشید، شروع کنید. این که بخواهید عکاسی خود را بهبود بخشید، خیلی کلی است. سعی کنید آن را محدودتر و مشخص تر کنید. من می خواستم عکاسی از اتومبیل را بهبود ببخشم و فهمیدم که عکاسی از اشیاء در حال حرکت در تکنیک من یک نقطه ضعف واقعی بود.

هنگامی که تصمیم خود را به یک چیز مشخص محدود کردید، می توانید شروع به جستجو کنید. به دنبال مقالاتی که ممکن است برایتان مفید باشد بگردید. آن مقالات را بخوانید و نکات آنها را یادداشت کنید تا در عکاسی بعدی خود آنها را در ذهن داشته باشید. شروع به ایجاد دفترچه راهنمای خودتان با کلمات خودتان کنید و آن را در هنگام عکاسی به همراه داشته باشید.

برای تمرین خود برنامه ریزی کنید

هنگامی که در مورد چیزهایی که می خواهید بهبود ببخشید تصمیم گرفتید، باید شروع به برنامه ریزی برای موضوع، زمان، و مکان عکاسی کنید. این کار می تواند به سادگی عکاسی از غذا در آشپزخانه شما، یا به پیچیدگی یک سفر جاده ای یک هفته ای باشد. برنامه های خود را در تقویمتان بنویسید و زمان مورد نیاز برای آماده شدن را یادداشت کنید. اگر برنامه خود را خوب مدیریت کنید، به احتمال زیاد به آن خواهید چسبید.

مطمئن شوید که آنچه برنامه ریزی می کنید چیزی باشد که برای شما جالب نیز باشد. برای یک روز عکاسی (یا حتی چند ساعت) برنامه ریزی نکنید، چون خسته می شوید و از آن لذت نخواهید برد. این کار فقط باعث می شود برنامه خود را به تعویق بیاندازید.

تجهیزات مناسب را تهیه کنید

اگر به یک قطعه تجهیزاتی نیاز دارید که در حال حاضر ندارید، اکنون وقت آن است که تصمیم بگیرید چطور می خواهید آن را به دست آورید. اجاره لنز می تواند راهی ارزان برای امتحان کردن گزینه های جدید قبل از خرید باشد (اما قرض گرفتن از دوستان حتی ارزان تر است). گاهی اوقات یک قطعه تجهیزات جدید می تواند درست همان چیزی باشد که برای شروع عکاسی خود نیاز دارید، اما شما باید تمرین کنید و یاد بگیرید چطور از آن استفاده کنید.

برای برخی از تجهیزات، راه حل های DIY (خودت انجام بده) نیز وجود دارد. از آزمایش و امتحان کردن چیزهای جدید نترسید. مهم نیست اگر عکس هایتان عالی نیستند؛ این یک تمرین است، نه روشی برای به دست آوردن عکس های عالی و بی نقص!

آموزش های مرتبط:

ویدیو آموزش ۵ ترفند یا حقه جالب عکاسی در خانه

آموزش ترفند نورپردازی از پشت عکاسی برای مبتدیان

آموزش نکات و ترفند هایی برای استودیو عکاسی خانگی دست ساز شما

۸ ترفند عکاسی با وسایل آشپزخانه

یادداشت هایتان را با خود به همراه داشته باشید

هنگامی که برای تمرین عکاسی بیرون می روید، مطمئن شوید که یادداشت هایتان را همراه خود ببرید. مهم نیست در یک دفترچه یادداشت باشند یا روی گوشی شما، اما مطمئن شوید آن تحقیقی که در هنگام برنامه ریزی انجام دادید را به همراه داشته باشید.

اگر دارید چیز جدیدی را امتحان می کنید، ممکن است در حین تمرین سوالاتی برایتان پیش بیاید. حتی اگر در عکاسی ید طولایی دارید، هنوز هم خوب است که قبل از شروع عکس گرفتن، دانش خود را تازه کنید.

تا جایی که می توانید، تا هر زمان که می توانید، تمرین کنید

در این عصر دیجیتال هزینه فیلم و چاپ شما را محدود نمی کند. این بدین معنی است که در هنگام تمرین فرصت گرفتن تصاویر زیادی را دارید.

ذخیره سازی دیجیتال ارزان است، بنابراین چند کارت حافظه با خود به همراه داشته باشید و به عکاسی ادامه دهید تا وقتی که این کار را به درستی انجام دهید.

بخش عمده وقت خود را صرف تمرین عکاسی در بیرون کنید و تا جایی که می توانید عکس بگیرید. شما هیچ وقت نمی دانید کدام یک از عکس هایی که می گیرید چیز جدیدی به شما یاد خواهد داد. می تواند اولین یا آخرین عکس باشد!

من دوست دارم وقتی بیرون می روم یک روز کامل تمرین کنم، و لجوجانه عکس بگیرم تا وقتی که همه به خانه بر می گردند، و دوستانم خسته می شوند. در این صورت احساس می کنم که بیشتر تمرین کرده ام، و بیشتر یاد گرفته ام. بنابراین سعی می کنم از فرصت هایم برای تمرین کردن بیشترین بهره را ببرم.

آموزش های مرتبط:

۷ تمرین برای بهبود عکس های طبیعت شما

آموزش تمرین مقدمات عکاسی با خلاقیت در آشپزخانه

۱۳ تمرین عکاسی برای تقویت خلاقیت

۱۰ تمرین عکاسی مقدماتی که می توانید در خانه انجام دهید

در مورد عالی بودن عکس ها نگران نباشید

هدف تمرین، گرفتن تصاویری برای مجموعه نمونه کارهای شما یا منتشر کردن در رسانه های اجتماعی یا نشان دادن به دوستان غیر عکاستان نیست. هدف بهبود تکنیک یا خلاقیت شماست.

وقتی عکس می گیرید، تصاویر خود را بررسی کنید. صفحه نمایش پشت دوربین های دیجیتال برای این که ببینید آیا دارید درست پیش می روید یا نه، به اندازه کافی خوب است.

شما باید از این فرصت برای امتحان کردن چیزهای جدید استفاده کنید. فقط ایده هایی را که از قبل داشتید انجام ندهید، چون این کار فایده ای ندارد – عکس ها را بگیرید و به خودتان ثابت کنید که این کار فایده ای ندارد! شما هیچ وقت نمی دانید از یک تجربه شکست خورده چه چیزی یاد خواهید گرفت، تا وقتی که به خانه برگردید و تصاویر خود را بررسی کنید.

بیشتر بیاموزید: منظور هنری کارتیه برسون از این نقل قول چه بوده است

عکس های خود را بررسی کنید

گاهی اوقات وقتی که کار عکاسی شما تمام می شود، تمرینتان نیز به پایان می رسد. شما به اندازه کافی در مورد تکنیک یاد گرفته اید و دیگر نیازی نیست تصاویر را بررسی کنید.

با این حال، تا وقتی که این تجربه در ذهن شما تازه است، خوب است که پشت نرم افزاری مانند لایت روم بنشینید و تصاویر را همراه با داده های EXIF آنها بررسی کنید تا دقیقا بفهمید چه چیزی کارساز بوده و چرا (و چه چیزی کارساز نبوده و چرا).

ماژول Library در لایت روم این قابلیت را دارد که تمام داده های تصاویر شما از جمله سرعت شاتر، ایزو، دیافراگم، و فاصله کانونی را بخواند. تصاویر خود را یکی یکی نگاه کرده و آنهایی که دوست دارید را علامت گذاری کنید، سپس داده های EXIF آنها را بررسی کنید.

یادداشت برداری کنید

در حالت ایده آل، شما با یادداشت های تحقیقاتی که قبلا انجام دادید به عکاسی می روید، و در مورد این که تمرینتان چطور پیش رفت نیز یادداشت برداری می کنید. به دنبال الگوهایی در داده های EXIF باشید که به شما بگوید چه چیزی موفقیت آمیز بوده و چه چیزی نبوده است. بنویسید که چه احساسی در مورد تصاویر دارید، و شاید بد نباشد برای تکنیک های دیگری که دوست دارید در آینده بر روی آنها کار کنید نیز یادداشت برداری کنید.

در مورد نحوه اصلاح اشتباهات خود تحقیق کنید

اگر در حین تمرین بارها و بارها مرتکب یک اشتباه شده اید، باید بفهمید که چطور برای دفعه بعد آن را اصلاح کنید.

چند مقاله دیگر بخوانید یا حتی سعی کنید یک مربی پیدا کنید. سوالات خود را از دوستان خود که به نظر می رسد بر آن تکنیک مسلط هستند بپرسید (یا اگر می توانید برای تمرین با آنها به عکاسی بروید).

در مورد نحوه بهبود و پیشرفت برای دفعه بعد با استفاده از تمام چیزهایی که تا کنون یاد گرفته اید، یادداشت برداری کنید. اگر سعی کنید همه چیز را در ذهن خود نگه دارید، قول می دهم وقتی که دوباره با دوربین خود بیرون می روید همه آنها را فراموش کرده اید!

برای تمرین بیشتر برنامه ریزی کنید

کار نیکو کردن از پر کردن است. و شما در اولین تلاش خود همه چیز را یاد نخواهید گرفت.

با استفاده از یادداشت ها و تحقیقاتی که جمع آوری کرده اید، زمان دیگری را برای تمرین برنامه ریزی کنید. شاید این بار بتوانید بر روی چیز مرتبطی که آن را به عنوان یک نقطه ضعف در تکنیک خود شناسایی کرده اید، کار کنید. شاید بتوانید همان تکنیک را در یک محیط متفاوت امتحان کنید (من بعد از این که بر روی ماشین ها در یک میدان مسابقه تمرین کردم، یک روز عکاسی از حیات وحش در حال حرکت را برنامه ریزی کرده ام).

مهم نیست چه چیزی را برای دفعه بعد برنامه ریزی می کنید، دست از تمرین برندارید. حتی بعد از این که به بیش از ده هزار ساعت تمرین رسیدید، چون همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد.

تمرین های عکاسی منتشر شده در سایت لنزک می توانند برای تمرین به شما ایده بدهند.

نویسنده: چارلی موس (Charlie Moss)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *