چند ایده فوق العاده برای عکاسی پرتره

ایده های عکاسی پرتره باید با خلاقیت و نوآوری زیادی همراه باشند. از آنجا که این نوع عکاسی بسیار رقابتی است، ایده های عکاسی پرتره برای گرفتن عکس هایی جذاب و فوق العاده ضروری هستند. یک ایده فوق العاده در عکاسی پرتره این است که تکسچر را بخشی از سوژه کرده و کاری کنیم که به چشم بیاید. می توانید این کار را با جفت و جور کردن تکسچر پس زمینه و سوژه عکاسی پرتره خود انجام دهید. یک ایده دیگر برای عکاسی پرتره گرفتن عکس ها با نوردهی بیش از حد (overexposing) است. با این کار جزئیات کم تری افشا می شوند که این عکس را نرم و ملایم تر می کند. همچنین می توانید عکس را کم تر نوردهی (underexposing) کنید. اگر به نوردهی کم برای عکس های پرتره علاقه دارید مطلب لنزک در این زمینه را مطالعه نمایید. اگر موافق باشید، یکی از ایده های محبوب عکاسی پرتره عکس های سیلوئت یا ضد نور (silhouette) است که سوژه بین عکاس و منبع نور (پشت سر سوژه) قرار می گیرد. پس سوژه را بین خود و منبع نور قرار دهید و از ژست ها و حالت های مختلف او عکاسی کنید. ژست گرفتن و قرار گرفتن در حالت های مختلف نیز یکی دیگر از ایده های عکاسی پرتره است. با جستجو کردن «ژست های عکاسی» در لنزک می توانید در این زمینه الهام بیشتری بگیرید. همچنین عکاسی از زاویه های مختلف برای حصول نتایج مختلف را در خاطر داشته باشید. برای مطالعه نکات آموزشی بیشتر در زمینه عکاسی پرتره، «عکاسی پرتره» را در لنزک جستجو نمایید. در ادامه برای الهام شما، عکس های پرتره با ایده های فوق العاده ای را گلچین کرده ایم.

نظرات شما

  1. صادق

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۵

    سپاس فراوان دوست عزیز اما جسارت نباشه فتوشاپ خیلی کار شده

  2. balot

    ۱۸ مهر ۱۳۹۴

    انقدر از فوتوشاپ یا همون به قول خودتون جلوه های تصویر استفاده شده عکس تبدیل به انیمیشن شده تقریبا..فوتوشاپ یه روزی عکاسی رو نابود میکنه..هر عکاسی با هر درجه مهارتی ضعف های خودشو به راحتی میپوشونه،همون کاری که با آنالوگ یک صدم درصد امکان داشت فقط

    1. حسین

      ۳۱ فروردین ۱۳۹۵

      با سلام . در هر کاری اعتدال شرط اصلی کار است . در این مبحث هم نمی توان به طور کلی فتوشاپ را به کلی منکر شد . فتوشاپ حکم لابراتوار در عصر نگاتیو را دارد .

    2. amirehsan

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

      جسارتا من با نظر شما مخالفم. عکاسی مسیری رو می ره که نقاشی سالها قبل رفت. درسته این دو هنر تفاوتهای تکنیکی با هم دارند اما شباهتهای زیادی در نتیجه کار دارند. نقاشی زمانی به نقطه ای رسید که تعداد زیادی از نقاشان می توانستند نقاشی هایی درست مانند منظره یا پرتره مقابلشان را بکشند و بعد از آن شاهد تغییرات در سبک ها شدیم کوبیسم آبستره و … بوجود آمدند که متفاوت با دنیایی بودند که ما می دیدیم. عکاسی هم به همین سمت حرکت می کنه زمانی که عکس سیاه و سفید به عکس رنگی تبدیل شد و بعد از آن در دست همه مردم یک دوربین قرار گرفت که می توانستند مانند همان منظره یا پرتره را عکاسی کنند این هنر به سمت انتضاعی و یا تغییر در آنچه به چشم می بینیم حرکت کرده و خواهد کرد. مسلما نقاشی یا عکاسی که دقیقا همان منظره را به ما نشان می دهد نابود نخواهد شد اما افرادی در عکاسی مانند پیکاسو بوجود خواهند آمد که بر اساس معنا عکاسی خواهند کرد نه واقعیت.

  3. رضا

    ۷ آبان ۱۳۹۳

    در صورت امکان و موجود بودن آموزش کار با دوربین ۷Dکانن توضیح دهید

  4. رضا

    ۷ آبان ۱۳۹۳

    زحمت کشیدید مطالب عالیه همیشه موفق باشید و لطفا ادامه دهید

  5. منصوره

    ۱۲ مهر ۱۳۹۳

    با چه مدل دوربینی این عکسها گرفته شده؟

    1. hmdlavafi

      ۲۶ آذر ۱۳۹۳

      مدل دوربین مطرح نیست، یک DSLR سطح مبتدی هم کاملا چنین نتیجه هایی میده اگر از لنز مناسب، سوژه ی مناسب، نور پردازی مناسب و ویرایش تصویر به صورت حرفه ای استفاده بشه. شاید شنیدن این جمله کلیشه ای شده باشه اما حقیقت کاملا همینه و مدل دوربین کمکی به شما نمی کنه.
      موفق باشید

  6. حسن برزگری

    ۵ مرداد ۱۳۹۳

    پاسلام و احترام
    میشه لطف کنید آموزش جلوه هایی که تو عکس های بالا استفاده شده رو بگید
    یکی دوتاشم بگید خیلی خوب میشه
    با تشکر

    1. امید رفیع زاده

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۳

      با سلام خدمت شمادوست عزیز
      شما می توانید در بخش جستجو لنزک درمورد عکاسی پرتره مطالب آموزشی با جلوه های متفاوت را مشاهده کنید.

  7. yalda

    ۶ بهمن ۱۳۹۲

    salam.khob bod vali ziyad jaleb naboodan.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *