انتخاب دوربین برای شروع عکاسی

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

با سلام
برای یک فرد واقعا مبتدی و هیچی ندون از عکاسی چه دوربینی مناسب هست چون می خوام با فیلم و کتاب و تمرین یاد بگیرم و اصلا وقت کلاس رفتن ندارم چون برنامه نویس هستم و ذهنم بیش از حد خسته میشه می خوام برای تفریح و البته علاقه ای که دارم عکاسی رو شروع کنم.دوربین های بریج مثل نیکون ۵۱۰ و یا فوجی اچ اس ۲۰ و تو این سطح مناسبه یا برم سراغ نیکون ۳۱۰۰ که خوندم برای مبتدی هاست.چون هر چی هم بگیرم فقط باید بزارم تو حالت اتوماتیک.ممنون از دوستان با تجربه که راهنمایی کنند.چون یه جا خوندم که فقط باید دی اس ال ار بگیرم و سمت بریج ها نرم.خودمم گیج شدم.فقط کیفیت عالی با زوم مناسب هم داشته باشه.اگر مدل دیگه ای هست ممنون میشم راهنمایی کنید.

2 پاسخ

دوست عزیز
یکی از از مراحل یادگیری عکاسی، تسلط بر عملکرد و کنترل دوربین میباشد.لذا باید دوربینی بخرید که بتوانید بوسیله آموزش هایی که می آموزید تمام عملکرد دوربین را به صورت دستی کنترل نمایید. دوربین های دی اس ال آر چنین خاصیتی دارند.برخی از دوربین های بریج هم تا حدود زیادی این توانایی را دارند اما در نهایت شما توانایی تعویض لنز را ندارید.اگر فقط برای تفریح، قصد عکاسی دارید به مباحث زیبایی شناسی و ترکیب بندی و شناخت نور و … بپردازید و با یک دوربین ساده مثل تلفن همراه هم میتوانید تصاویر جذابی ثبت کنید.ولی اگر به مسایل فنی عکاسی علاقه دارید و دنبال خلق آثار خلاقانه تر هستید،برای درک عملکرد دوربین،پیشنهاد میگردد دوربین دی اس ال آر تهیه نمایید.
موفق تر باشید!

#1

سلام دوست عزیز.. قبل از خرید دوربین بهتره کمی با عکاسی اشنا بشین.. یعنی قبل از اینکه دوربین بخرین موارد مقدماتی عکاسی رو یاد بگیرین و بعدا اقدام به خرید دوربین کنین.. این کار برای شما که نوع یادگیریتون به صورت رفتن به کلاس نیست، ساده تر خواهد بود.. برای خرید دوربین مساله بودجه هم اهمیت داره.. اما طبق نظر افراد وارد، بهتره در بین دوربین های dslr سری ۳ رقمی کنون یا سری ۵۰۰۰ نیکون رو برای شروع انتخاب کنین.. قبل از خرید و انتخاب نوع دوربین، انتظارات خودتون از عکاسی و سبکی که میخواین توش وارد بشین رو مد نظر قرار بدین و به همین صورت باید لنزی که میخواین برای شروع خریداری کنین رو هم بشناسین و با داشتن اطلاعات قبلی اقدام به خرید کنین.. برای اینکه بدونید چه دوربینی مناسب شماست باید به مسائلی مثل فوکوس خودکار و تعداد نقاط فوکوس مورد نیازتون اشنا باشین بر حسب سبکی که میخواین کار کنین.. مثلا وجود نقاط فوکوس بیشتر توی عکاسی پرتره بیشتر احساس میشه.. شما باید ببینین که قصد دارین از لنز های مختلف بسته به کاربردشون استفاده کنین یا فقط میخواین یک سری تصاویر نسبتا ساده رو ثبت کنین.. همچنین به نظر من به دوربین های میرورلس یا بدون اینه هم توجه کنین.. شاید خیلی ها، دی اس ال ار رو به شما پیشنهاد کنن، اما میرورلس ها بر خلاف اینکه نسبتا کم تر توی دست عکاس ها هستن، اما از نظر کارایی چیزی از dlsr ها کم ندارن و شاید شما فواید بدون اینه ها رو ترجیح بدین.. امیدوارم به دردتون خورده باشه جوابی که دادم بهتون.. اگر سوالی داشتین دایرکت اینستا میتونم به سوالاتتون جواب بدم.. پیجم در پروفایلم موجود هست..

#2

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان