تفاوت نمایش عکس در لپتاپ و موبایل

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

باسلام
گوشی‌ام نمایشگر باکیفیتی داره. (سامسونگ اس ۹ دارم) فیلتر آبی هم توی تنظیمات گوشی فعال نکردم.
اما وقتی رو با هزار زحمت ویرایش میکنم و نور و پختگی رنگ‌ها رو تنظیم میکنم وقتی توی گوشی میبینم، توی گوشی بسیار تیره‌تر و غلیظ‌تر از آنچه هست که در لپتاپ می‌بینم.
کدومش واقعی هست؟ چرا اینطور هست؟ راه حل چیست؟
باتشکر

2 پاسخ

دوست عزیز
در واقع هیچکدام واقعی نیستند و این تصویر از هر نمایشگری به نمایشگر دیگر قابل تغییر است.البته حرفه ای ها با انتخاب  نمایشگر های حرفه ای با برند های معتبر و گران قیمت و کالیبره کردن تنظیمات نمایش آن نزدیک ترین تصویر به آنچه مورد نظر خودشان هست (مثلا از چاپ یا نمایش آن راضی هستند) به خواسته خود میرسند.شما هم اگر هدف نهایی تان نمایش عکس در لب تاب خودتان هست ولی عکس را با گوشی ادیت مینمایید، باید نتیجه را در نظر داشته باشید.
موفق تر باشید!

#1

سلام دوست عزیز، با توجه به این که خوش رنگ ولعاب بودن نمایشگر یکی از ویژگی های نمایشگرهای موبایل هست و این مساله توی دستگاه هایی مثل لپ تاپ ها و عیره جای خودش رو به  کیفیت از لجاظ عمق رنگ میده، توی گوشی ها یک سری تنظیماتی به صورت پیش فرض برای افزایش saturation اعمال میکنن که خوب بنظر میاد ولی دقیقا در هنگام همین مقایسه هست که شما پی به غیر عادی بودن اون میبرین.. این ادیت پیش فرض بر روی تصاویری هم که با گوشی موبایلتون میگیرین هم میتونیم بگیم که اعمال میشه.. مثال خوبی برای این مساله رو میتونید در ویدیو هایی که در یوتیوب موجود هست  ببینید.. در این مقایسه ها البته به تفاوت های بین عکس برداری با اسمارت فون های پرچم داری مثل آیفون با دی اس ال آر ها پرداخته میشه..و تنها در اون مقایسه هاست که میتونین به ضعف های عکسبرداری با یک گوشی هوشمند پی ببرین.. ولی خب فکر میکنم این یک مثال خوبی هست برای اینکه درک بهتری از غیر واقعی بودن بعضی از تبلیغات و جلوه هایی که برای موبایل ها و دستگاه های این چنینی در نظر گرفته میشه پیدا کنین..

#2

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان