تفاوت سرعت شاتر ۱/۴۰۰۰ و ۱/۸۰۰۰

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

درود
تفاوت سرعت شاتر ۱/۴۰۰۰ و ۱/۸۰۰۰ تو چیه؟
سرعت ۱/۸۰۰۰ از چه سوژه ای میتونه عکس بگیره که ۱/۴۰۰۰ نمیتونه؟
 
مثلا من اگه بخوام توی نور روز دوتا بطری شیشه ای رو بهم مکوبم و موقع شکستنشون  رو عکس بگیرم (بصورت عکاسی پیاپی) با دوربینی که سرعت شاتر ۱/۴۰۰۰ داره ، میشه لحظه ای که تیکه های شیشه دارن از هم فاصله میگیرن رو با کیفیت خوب ثبت کرد؟ اگه به لنز ربط داره لنز رو هم معرفی کنید

6 پاسخ

مهم ترینش طول عمر بیشترشونه

#1

فرقش تو استفاده از لنز مثلا با دیافراگم ۱٫۴ در نور شدید روز هست. واقعا فرق آنچنانی هم نیست. فکر میکنم ۱/۴۰۰۰ هم بخوبی تکه ها رو خشک کنه اما مساله مهمتر مساله فوکوس، عمق میدان و بک گراند هست و کار سختیه. از فلش هم استفاده میکنن برای این کار (اصلا اصلش با فلشه).

#2

طول عمر بیشتر که مربوط به سرعت شاتر نمیشه… الان سرعت شاتر دوربین D750 هم ۱/۴۰۰۰ هست اما براش استاندارد ۱۵۰۰۰۰ شات رو در نظر گرفتن، مثل D7200 که سرعت شاترش ۱/۸۰۰۰ هست.
یجور جداسازی سری حرفه ای از سری نیمه حرفه ای و مبتدی در نیکون سرعت شاتر ۱/۴۰۰۰ هست که با سرعت سینک فلش ۱/۲۰۰ همراه میشه که در سری ۳۰۰۰ و ۵۰۰۰ استاندارد عمرش از بقیه کمتره.

#3

عمر شاتر سری ۵۰۰۰ و ۳۰۰۰ چقدره؟

#4

۱۰۰۰۰۰ شات… اما چند سال طول میکشه برسید به این تعداد و تازه بعدشم فکر نکنم اتفاقی بیفته! مشکلی هم پیش اومد بسادگی شاتر تعویض میشه.

#5

شاید این مقاله عکاسی رایگان کمکت کنه در مورد شاتر توضیح داده

#6

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

سوالات مرتبط

دنبال کنندگان