دوربین DSLR برای فیلمبرداری و ساخت مستند

اگر مایلید تا از پاسخ ها به این پرسش از طریق ایمیل مطلع شوید، آن را دنبال یا Follow نمایید. لطفا جواب خود را در قسمت «به این سوال پاسخ دهید» بنویسید (تا کاربران دیگر بتوانند به آن امتیاز دهند).

سلام، خسته نباشید
به نظر شما از بین دوربین های D3200 و D3300 و D5200 نیکون و ۶۰۰d کانن، (یا اگه خودتون هم سراغ داشتید)، “به ترتیب” کدومشون برای شروع فیلمبرداری وساخت مستند خوبه ؟
بودجه هم تا سقف ۱۳۰۰۰۰۰ت-۱۴۰۰۰۰۰ت اینا دارم، خیلی خیلی ممنون میشم که بنده رو راهنمایی کنید.

3 پاسخ

ترجیحا کانن ۶۵۰d یا بالاتر بگیرید که فوکوس سریعش کاملا مناسب فیلمبرداری هستش.

#1

آقای کارگر ممنون که راهنماییم کردید، فقط ۶۵۰d از نظر عکسبرداری چطوره؟  البته تنها معیارم فقط فیلمبرداری نیست و در کنارش عکسبرداری هم هست.
و لنز ارزون و خوب برای عکسبرداری از فواص تقریبا دور یا بهتر بگم برای عکس گرفتن از حیوانات وحشی در طبیعت و همچنین منظره، شما چه لنزی رو پیشنهاد می کنید؟

 

#2

خواهش میکنم، درواقع تفاوت های این دو برند جزئی هستش و رقابت تنگاتنگی با هم دارند. ولی مدلهای ۶۵۰ و جدیدتر کانن با سنسور هیبریدی عرضه شدن که سریعا خارج شدن سوژه از فوکوس رو تشخیص میده و لنز های stm کانن هم میتونن سریعا فوکوس مجدد رو انجام بدن. به همین دلیل میشه گفت برای فیلمبرداری کانن گزینه مناسبتری هستش. از طرفی لنزهای ارزانتری رو برای کانن داریم مثل ۵۰ میلیمتری، ۵۵-۲۵۰ و …
از طرفی نیکون هم با داینامیک رنج بالاتری که داره برای عکاسی در محیط هایی با کنتراست بالا و سایه روشن های شدید مناسبتره. ولی این اختلاف اونقدری نیست که بگیم کانن ضعف داره، بهرحال هردو برند معتبرو با سابقه ای در تولید بدنه ها و لنزهای بسیار خوب هستند.
 
قیمت ۷۰۰دی با ۱۸-۱۳۵ stm حدود ۲٫۲۰۰
قیمت ۷۰۰دی با لنز ۱۸-۵۵ حدود ۱٫۵۰۰
۶۵۰ دی هرچی گشتم پیدا نکردم، ولی قاعدتا باید ارزونتر باشه.
قیمت لنز ۵۵-۲۵۰ stm هم ۵۶۰ تومن.
 

#3

لطفا وارد شوید یا عضو شوید تا بتوانید پاسخ بدهید

دنبال کنندگان