تنظیمات فلاش داخلی دوربین: آشنایی با گزینه های فلاش توکار دوربین شما

فلاش توکار دوربین دیجیتال شما ممکن است بیشتر از آنچه که فکر می کنید کارایی داشته باشد. در این مطلب لنزک نگاهی سریع به برخی از تنظیمات فلاش داخلی دوربین در دسترس برای شما و آنچه که انجام می دهد می اندازیم. ما از یک نیکون D3100 برای اهداف این مقاله استفاده کردیم. اما هر دوربینی که شما استفاده کنید، باید گزینه های مشابهی در داخل منوی تنظیمات فلاش خود داشته باشد.

۱

تغییر مد فلاش

دکمه کنار بدنه دوربین را فشار دهید (تصویر فوق) تا فلاش به بالا جهش کند، و در حالی که کلید چرخان عقب را می چرخانید دکمه را فشرده نگه دارید – دوربین در میان مدها جا به جا می شود.

۲

جبران فلاش

برای تنظیم قدرت فلاش، دکمه فلاش را نگه دارید و کلید چرخان جلو را بچرخانید. در دوربین هایی با یک کلید چرخان، دکمه های جبران نوردهی (EV compensation) و فلاش را نگه دارید و کلید چرخان عقب را بچرخانید.

۳

قدرت دستی

به طور پیش فرض، فلاش داخلی از نوردهی خودکار iTTL استفاده می کند، اما شما می توانید با استفاده از منوی Shooting یا Settings به حالت دستی (Manual) تغییر حالت داده و خروجی فلاش را به طور دستی تنظیم نمایید.

۴

سرعت شاتر فلاش (Flash shutter speed)

در برخی از مدل های حرفه ای، شما می توانید زمان نوردهی را بر روی مُد های برنامه (P) و اولویت دیافراگم (A) تنظیم کنید تا سطح نور بسیار کم پس زمینه را ممکن سازید.

۵

فلاش تکرار شونده

در مدل های پیشرفته تر شما می توانید از فلاش توکار برای ثبت تصاویر متعدد (مثلا از تاب خوردن چوب گلف – یا مراحل افتادن یک سیب از بالا به داخل آّب) با دوربین نصب شده بر روی یک سه پایه، با استفاده از گزینه های فلاش تکرار شونده (Repeating Flash )، استفاده کنید.

۶

مد فرمانده (Commander Mode)

این مد تنها بر روی DSLR های پیشرفته تر نیکون موجود است. شما می توانید از فلاش داخلی برای کنترل دو یا چند واحد فلاش اکسترنال به صورت بی سیم استفاده کنید.

م

منبع

برگرفته از: Digital Camera World

نظرات شما

  1. Ali_Mohebi

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۶

    سلام خوب بود فقط یه سوال آیا Nikon D5200 قابلیت Repeating Flash و Commander Mode رو داره . خیلی ممنون میشم کمک کنید


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *