بهترین دوربین های DSLR سال ۲۰۱۴ – قسمت آخر

در قسمت پایانی بهترین دوربین های DSLR سال ۲۰۱۴ به بهترین دوربین ها از نظر رزولوشن بالا، مناسب برای فیلمبرداری و حرفه ای نگاهی خواهیم داشت. در ادامه این مطلب لنزک به معرفی این دوربین ها خواهیم پرداخت. در بخش نظرات به ما بگویید که مدل دوربین شما چیست و یا اگر بخواهید دوربینی بخرید کدام مدل را انتخاب خواهید کرد.

کلیه قیمت های ذکر شده در این مطلب لنزک از سایت Pocket Lint و در تاریخ (۲۵th June 2014) گرفته شده اند و صرفا جهت نشان دادن محدوده قیمت به شما عزیزان می باشند. حتما برای مشاهده قیمت های اصلی از فروشگاه های اینترنتی معتبر یا نمایندگی های مجاز شهر خود بهره گرفته و به این مبالغ اکتفا نکنید.

بهترین دوربین DSLR با رزولوشن بالا

Nikon D800

زمانی که Nikon مدل D800 خود را تبلیغ می کرد این کار یک دیوانگی محض به نظر رسید. اما بعد از استفاده از آن معلوم شد که سنسور فول فریم ۳۶ مگاپیکسلی آن یک شگفتی ساز بی نظیر است. اگر چه این دوربین در عکاسی در نور کم ارجحیت چندانی ندارد و بعضی تصاویر به دلیل تنظیمات ISO در سطح بالاتر کیفیت لازم را ندارند ولی هنوز هم در این مورد از قدرت و کارآیی کافی برخوردار است.

اگر در کنار این دوربین از لنزهای فوق العاده شارپ نوع G استفاده کرده و در سطح ISO پایین عکس بگیرید، عکس های این دوربین به عکس های فرمت میانه (Medium Format در مورد دوربین هایی است که تصویر را در فیلم های بزرگتر از ۲۴ در ۳۶ میلی متر ذخیره می کنند) نزدیک خواهد بود. اگر کار سطح بالا به عنوان بالاترین انتخاب شما در لیست برترین ها باشد این دوربین یک انتخاب فوق العاده برای شما است.

این دوربین در مد برش تصویر (crop mode) بسیار خوب عمل می کند. ضریب برش تصویر ۱٫۵X در این دوربین هنوز ۱۵٫۳ مگا پیکسل از دقت تصویر را دارا می باشد.

بعد از یک هفته استفاده از این دوربین شما عاشق کار کردن با آن خواهید شد. در صورتی که از نظر مالی مسئله ای نداشته باشید این دوربین اولین انتخاب شما خواهد بود. در حالی که Nikon D45 مزایای زیادی از لحاظ سرعت در اختیار شما قرار می دهد، رزولوشن یا دقت تصویر D800 مهمترین عامل فروش این دوربین می باشد و مطمئناً نظر شما را بسوی خود جلب خواهد کرد. خلاصه اینکه D800 شاید مهمترین دوربین DSLR است که در سال های اخیر وارد بازار شده است.

قیمت:۱۹۹۰ پوند (فقط قیمت بدنه)

بهترین دوربین DSLR برای گرفتن فیلم

Sony Alpha A99

اگر چه ممکن است هنگام کار با دوربین A99 به عنوان دوربینی که از آن برای گرفتن عکس استفاده می کنیم احساس ناخوشایندی داشته باشیم ، ولی زمانی که از این دوربین برای ثبت فیلم استفاده می کنیم تکنولوژی تک لنزهای نیمه شفاف (SLT) (که اقرار می کنیم این تکنولوژی به لحاظ فنی دیگر یک DSLR نیست) مخصوصاً برای فوکوس خودکار در حالت های سریع و آهسته طراحی شده است.

یک چرخ شستی روان در جلوی دوربین برای تنظیمات در حال فیلمبرداری قرار داده شده است، و همچنین سنسور فول فریم آن برای تار کردن اثرات پس زمینه و خلق عکس های با تصویر حرفه ای ۱۰۸۰ بسیار دقیق و کامل است.

تمامی اینها را به طور زنده و همزمان می توان در صفحه LCD پشت دوربین بدون هیچ تغییری در تصویر هنگام فوکوس خودکار مشاهده کرد. به دلیل طراحی SLT ، فوکوس تصویر مانند زمانی که از ویزور بالای دوربین استفاده می کنید سریع عمل می کند و این ویژگی در هنگام فیلم گرفتن نیز به همین خوبی وجود دارد.

دوربین های دیگر در هنگام فیلم گرفتن بسیاری از ویژگی های خود را به همان خوبی عکس گرفتن ندارند (به ندرت دوربینی پیدا می شود که همه ویژگی هایش را در هنگام ضبط فیلم حفظ کند) اما سونی پشتوانه خوبی برای حفظ این ویژگی ها در هنگام فیلمبرداری دارد. و مطمئناً در این زمینه برنده میدان خواهد بود.

قیمت:۱۷۹۸ پوند (فقط قیمت بدنه)

محبوب ترین دوربین DSLR فول فریم

Canon EOS 5D MARK III

در این مرحله باید بدانید که چه چیزی مد نظر شماست. آیا می خواهید که با یک سنسور فول فریم کار کنید یا از مدل دوربین قبلی خود خسته شده اید و می خواهید یک دوربین به روز بخرید ولی پول کافی برای خرید یک دوربین خیلی پیشرفته با سرعت بالا را ندارید اما با این وجود دوربینی می خواهید که ویژگی های لازم برای عکاسی از مسابقات ورزشی، منظره، پرتره یا هر کار دیگری را داشته باشد. اگر دوربین با دقت بالای Nikon D800 برای انجام کارتان مناسب نیست پس دوربین EOS 5D MARK III حتماً گزینه مناسب شما خواهد بود.

قیمت این دوربین در حال حاضر ارزان نیست (اگر مدل MARK II را به جای این مدل انتخاب کنید ارزان تر خواهد بود) ولی این دوربین تمامی ویژگی های اساسی یک دوربین را شامل می شود و سنسور ۲۲ مگا پیکسلی آن نه تنها در نور مناسب فوق العاده است بلکه در نور کم نیز بخوبی عمل می کند. به این ویژگی ها طیف وسیع لنزهای Canon را نیز اضافه کنید و در این صورت می بینید که جز این دوربین انتخاب دیگری نخواهید داشت.

به طور خلاصه مدل ۵D MKII در زمینه گرفتن عکس های فوق العاده و فیلم های جالب یک نمونه بسیار بی نظیر است. این دوربین برای کسانی که به دنبال تکنولوژی SLR برای گرفتن فیلم هستند کاملاً ایده آل است ولی صاحبان مدل ۵D MKIII ممکن است بخواهند دوربین خود را تا مدل بعدی Canon نگه دارند زیرا زمانی که صحبت از یک دوربین همه کاره در میان باشد این دوربین گزینه مناسبی خواهد بود.

قیمت:۲۲۵۰ پوند (فقط قیمت بدنه)

Nikon DF

آیا یک روش جایگزین را جستجو می کنید؟ حقیقتاً دوربین Nikon DF می تواند این خواسته شما را برآورده کند. این دوربین از تلفیق سنسور فول فریم دوربین فوق حرفه ای D4 با بدنه شبیه به بدنه قدیمی ده سال پیش دوربین FM2 ساخته شده است.

این دوربین عکاسی را برای کسانی که حس عکس گرفتن حرفه ای در آنها به وجود آمده است را بسیار لذت بخش می کند.

صفحه کنترل دستی قدیمی به دوربین یک شکل متمایز داده و کاربرد آن را متفاوت می کند. ولی قیمت تمام وسایل جانبی در قیمت اصلی دوربین گنجانده شده است: این دوربین ویژه همراه با لنز ۵۰mmf/1.8G با قیمت ۲۷۴۹ پوند وارد بازار شده است. انتخاب کنید: یا به این دوربین علاقمند می شوید و یا ممکن است آن را به عنوان یک سرگرمی گران قیمت که حس نوستالژی را با خود به همراه دارد تلقی کنید.

دوربین Nikon DF می تواند یک انتخاب بیش از حد بلند پروازانه به حساب بیاید. به نظر می رسد که Nikon برای خلاصی از این موقعیت نیاز به برخی آموزش ها دارد. ولی با وجود این دیدگاه در مورد این دوربین همچنان به عکس گرفتن و نگاه کردن و لذت بردن از آنها با این دوربین ادامه می دهیم. ولی عکس های فوق العاده این دوربین باعث می شود که دیگر در انتخاب این دوربین تردید نکنیم.

قیمت:۲۷۴۹ پوند (همراه با لنز ۵۰mmf/1.8G)

بهترین دوربین DSLR حرفه ای

Canon EOS 1D X

در صورتی که کار با دوربین فول فریم مد نظر شما باشد انتخاب های شما در سطح حرفه ای از این دو گزینه خارج نخواهد بود: Nikon D4S و Canon 1D X.

هر دوی این دوربین ها تقریباً ویژگی های یکسانی داشته و تمیز دادن آنها از یکدیگر مشکل است ولی اگر بخواهیم یک دوربین پیشرو در یک زمینه را در نظر بگیریم مطمئناً دوربین Canon در زمینه سرعت پیشرو خواهد بود. این دوربین سریعترین مد عکاسی ممتد (Burst) را دارد علاوه بر این باتری آن تا مدت زمان زیادی شارژ باقی می ماند و سنسور فول فریم ۱۸ مگاپیکسلی آن برای تمامی کارها مناسب است.

بعضی دیگر از مدل های فول فریم در بعضی شرایط، دقت تصویر بهتر عمل کرده و این شک را به وجود می آورند که Canon در این مورد ضعیف عمل می کند وگرنه در سایر موارد ۱D X به خوبی یک دوربین فول فریم DSLR حرفه ای عمل می کند.

قیمت:۴۸۴۵ پوند (فقط برای بدنه)

Nikon D4S

اگر چه Nikon D4S یک مدل تکاملی و نه انقلابی از مدل قبلی خود یعنی D4 است، ولی بخوبی دوربین های فول فریمی که وارد بازار شده اند می باشد. تفاوت زیادی بین این دوربین و دوربین EOS 1D X وجود ندارد از نظر ما تنها سیستم فوکوس خودکار این دوربین جدید تر می باشد.

با تنظیم ISO در سطح نرمال عکس بگیرید ( تنظیمات جدید که با ISO 409600 هستند تنظیمات مناسبی نیستند) و ببینید که نتایج بسیار عالی خواهند بود و این توانایی D4S است که به گرفتن این عکس ها کمک کرده و آن را به عنوان یک کیت استثنایی معرفی می کند.

برای کاربران سطح متوسط این دوربین مانند ماشین فراری به نظر می رسد: دست نیافتنی در قیمت و استفاده در واقعیت. ولی برای کسانی که در زمینه عکاسی حرفه ای هستند قیمت چندانی ندارد با این حال تعداد اندکی آن را به عنوان یک انتخاب برای بروز کردن دوربین خود در نظر می گیرند.

قیمت: ۵۲۰۰ پوند (فقط برای بدنه)

م

منبع

برگرفته از: pocket lint

نظرات شما

  1. من دنبال دوربینم ولی گیج شدم

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۳

    رهنمایی میخواستم

  2. رضا

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۳

    بزودی قصد دارم یه nikon d5300 با لنز ۱۴۰-۱۸ بخرم فکر کنم واسه من کافیه .

  3. سعید

    ۱۲ دی ۱۳۹۳

    سلام.از نظر من که هم با کانن وهم با نیکون کار کردم .کانن برتر هست چون عکسهای کانن انعطاف پذیری بالای برای طراحی و ساخت داره و هم کنتراست رنگ عالی وطبیعی داره.

  4. محمد

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳

    دوربین کنن۷۰d ‘گرفتم

  5. امید

    ۲۰ مهر ۱۳۹۳

    مرسی از اطلاعات خوبتون
    من از ۵D MARK III با لنز ۷۰۲۰۰ استفاده می کنم ، کاملا راضیم

  6. farnam1

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۳

    منم یه دوربین نیکون دی ۳۱۰۰ با لنز شکسته ۱۸ -۵۵ دارم و ازش راضی ام.

  7. hosein

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۳

    مقایسه ی خوبی بود من الان دوربینD3200نیکون دارم وبا کنون هایی که در این رده کار کردم دوربین خودم سر تر است و اصلا پشیمون نیستم و به زودیD800Eمیخرم
    باتشکر


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *