چگونه عکاسی پرتره با نور پنجره را در خانه امتحان کنیم

گرفتن پرتره با نور پنجره کاری است که همه ما می توانیم راحت در خانه های خود انجام دهیم. برای مشاهده نور در اطراف خانه در زمان های مختلف روز و این که چطور وقتی خورشید از پشت ابرها بیرون می آید می تواند یک اتاق را از این رو به آن رو کند، وقت بگذاریم و نورپردازی در عکاسی پرتره را تمرین کنیم. در این مطلب کوتاه لنزک یک چیدمان ساده برای عکاسی پرتره با نور پنجره معرفی و در انتها لینک آموزش های مرتبط برای یادگیری بیشتر شما عزیزان آورده شده است.

از یکی از اعضای خانواده، یک شیء دکوری مثل مجسمه یا یک اسباب بازی استفاده کنید و وقت بگذارید تا ببینید که نور چطور بر روی سوژه می افتد. سوژه را بچرخانید و ببینید که چطور این کار بر نور و سایه ها تاثیر می گذارد. این یک راه بسیار عالی و ارزشمند برای درک نورپردازی در عکاسی پرتره است.

می توانیم این کار را یک قدم فراتر ببریم و از یک رفلکتور سفید یا نقره ای برای بازتاب نور بر روی سوژه و فهمیدن تاثیر آن استفاده کنیم.

پس از درک کامل چگونگی تاثیر نور بر سوژه، با یک مدل واقعی و با استفاده از آنچه که خودتان یاد گرفته اید و به کار بردن آنها در جلسه عکاسی پرتره خود، وارد عمل شوید. از نتایج کار شگفت زده خواهید شد!

هنگامی که نورپردازی را انجام دادید، می توانید شروع به استفاده از لنزهایی با فواصل کانونی مختلف و عکاسی با دیافراگم های مختلف کرده و کم کم درک کنید که اینها چطور بر ظاهر پرتره های شما تاثیر می گذارند. اکثر این تصاویر با استفاده از یک لنز کیت ۷۰-۲۴ میلیمتر f/4 بر روی دوربین Nikon Z6 و یک لنز ۸۵mm f/1.8 گرفته شدند.

از اینجا به بعد با نور آزمایش کرده و چیدمان های مختلف را در اطراف خانه امتحان کنید.

استفاده از یک صفحه سیاه در پشت سوژه پس زمینه سیاه زیبایی ایجاد خواهد کرد و نور پنجره پشت سر یک نور حاشیه ای (rim light) زیبا در اطراف سوژه شما ایجاد می کند. سپس به کمک یک رفلکتور نور را به سمت سوژه بازتاب دهید.



یادگیری بیشتر

نور پنجره یک منبع نور کاملا رایگان و مفید برای تمرین و عکاسی شماست. آموزش های زیر شما را در استفاده از نور پنجره بیشتر راهنمایی می کنند:

بهترین تنظیمات دوربین برای عکاسی پرتره با نور پنجره
۶ روش استفاده از نور پنجره برای پرتره هایی کاملا متفاوت

آموزش یک چیدمان نورپردازی تک نور ساده برای عکاسی پرتره

آموزش عکاسی پرتره دراماتیک تنها با استفاده از نور یک پنجره

۳ نکته سریع: آموزش عکاسی پرتره احساسی کم نور با نور طبیعی

نورپردازی پرتره با نور پنجره: یک اشتباه رایج و راه حل آن

نویسنده: بری مونتفورد (Barry Mountford)

نظرات شما

  1. رضا

    ۲۳ دی ۱۳۹۹

    برخلاف بعضی مقالات که بسیار با دقت گلچین ترجمه و انتخاب شده اند برخی مقالات واقعا چیزی برای ارائه ندارند و مطالعه آنها اتلاف وقت است.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *