آموزش عکاسی شهری مادون قرمز در شب به سبک فیلم های علمی تخیلی

عکاسی مادون قرمز عمدتا برای ایجاد تصاویر منظره متفاوت و رویایی در طول روزهای روشن مورد استفاده قرار می گیرد، و رنگ های طبیعت را از سفید خالص تا زرد یا قرمز روشن به ما می دهد. اما این تکنیک پتانسیل بالایی نیز در عکاسی شهری، به خصوص در شب دارد. در این آموزش، به شما نشان خواهم داد که چطور تصاویر آینده نگر خیره کننده از فضای شهری در شب ایجاد کنید، و رنگ های فیلم های علمی تخیلی مانند ماتریس و ترون را به نمایش بگذارید.

۱

از تجهیزات مناسب استفاده کنید

عکاسی مادون قرمز به تجهیزات خاصی مانند یک دوربین طیف کامل (که سنسور آن اصلاح شده تا حساسیت اولیه اش از فرابنفش به مادون قرمز بازگردانده شود)، یک فیلتر مادون قرمز، و یک لنز سازگار نیاز دارد. هنگام عکاسی از فضای شهری در شب، سه پایه نیز برای ثبت نوردهی های طولانی مورد نیاز است.

در این مرحله، توصیه من این است که یک فیلتر مادون قرمز با طول موج منقطع کم، مانند ۵۵۰nm یا ۵۹۵nm انتخاب کنید. به این ترتیب، زمان نوردهی خیلی طولانی نخواهد بود (در شب، انتشار مادون قرمز تنها ناشی از نور شهری و به مراتب کم اهمیت تر از انتشار نور مادون قرمز خورشید است) و شما طیف وسیعی از رنگ ها را در چراغ های مختلف مشاهده خواهید کرد.

من شخصا از یک Canon RP طیف کامل، یک Laowa 15mm f/4.5 shift، و یک فیلتر Kolari Vision 550nm در یک پایه جاافتادنی (drop-in) استفاده می کنم. این ترکیب به من اجازه می دهد تا بدون هیچ نقطه روشنی و با مقدار کمی فِلیر (درخشش نوری – flare) پانوراماهای بزرگی ایجاد کنم.

۲

مکان های مناسبی پیدا کنید

این مرحله مختص عکاسی مادون قرمز نیست، اما اگر به دنبال تصاویر آینده نگر هستید، به مکان های آینده نگر نیاز خواهید داشت. هاب های (مراکز) تجاری مدرن پر از ساختمان ها، ادارات مرکزی، و دفاتر ساخته شده از شیشه و فولاد با طراحی چشمگیر هستند. در شب، آنها نور زیادی از خود ساطع می کنند و ظاهرشان کاملا تغییر می کند.

از این مکان ها در طول روز بازدید کنید: در روز، پیدا کردن نقطه دیدهای جالب و تست کردن ترکیب بندی هایی که در شب آنها را بازسازی خواهید کرد، آسان تر است.

از آنجا که نور مادون قرمز از چراغ های شهری می آید، شبکه های جاده ای و مترو نیز سوژه های خوبی برای ادغام با ترکیب بندی های شما هستند: در شب، نوردهی های طولانی خطوط نور رنگی در آنها ایجاد می کنند.

۳

پس پردازش مناسب را اعمال کنید

جادو در این مرحله رخ می دهد. هنگامی که شما تراز سفیدی دوربین خود را با یک کارت خاکستری اصلاح کردید، فایل های RAW که از دوربین بیرون می آیند مانند این به نظر می رسند (باز هم با یک فیلتر مادون قرمز ۵۵۰nm):

مانند هر فایل مادون قرمز دیگری، یک میکسر کانال برای قرار دادن رنگ ها در جای مناسب خود ضروری است. با یک فیلتر ۵۵۰nm، میکسر کانال از R-G-B به B-R-G می رود. سپس رنگ های زیر را به دست خواهید آورد:

اکنون شما در ترون هستید!

ن

نتیجه گیری: وقت آن است که وارد ماتریس شوید

اگر در حال حاضر از عکاسی مادون قرمز اطلاع دارید و می خواهید پتانسیل آن را گسترش دهید، وقت آن است که در شب بیرون بروید و از نور شهری لذت ببرید. شب های طولانی زمستان زمان مناسبی برای تمرین عکاسی شبانه مادون قرمز هستند. این نتیجه آخرین پیاده روی عکاسی من است:

نویسنده: پیر لوییس فرر (Pierre-Louis Ferrer)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *