آموزش عکاسی خلاقانه از میان اشیاء

آیا هنگام عکاسی با موبایل وقتی عکس های خود را ترکیب بندی می کنید، همیشه سعی می کنید عکس واضحی از سوژه بگیرید، بدون این که چیزی سر راه آن باشد؟ اگر اینطور است، ممکن است بخواهید برعکس این کار را هم امتحان کنید. عکاسی از میان اشیاء دیگر برای تغییر شکل و کادربندی سوژه می تواند عکس های بسیار جالب تری ایجاد کند. در این آموزش عکاسی با موبایل، ۱۰ راه هیجان انگیز برای گرفتن عکس های خلاقانه تر با عکاسی از میان اشیاء مختلف را به شما آموزش خواهیم داد. همانطور که با مطالعه این مطلب متوجه خواهید شد، نکات آن محدود به نوع دوربین خاصی نیستند، پس خواندن این آموزش جالب را به همه لنزکی های عزیز توصیه می کنیم.

۱

پنجره ها با قطرات آب

یک پنجره پوشیده از قطرات باران نمونه کلاسیکی است از این که چطور عکاسی از میان یک شیء می تواند عکس جالب تر و خلاقانه تری ایجاد کند.

عکاسی از میان قطرات باران بر روی یک پنجره می تواند حال و هوای شگفت انگیزی به عکس های شما بدهد. و همچنین برای افزودن یک کیفیت انتزاعی (آبستره) به تصاویر شما نیز عالی است. علاوه بر استفاده از قطرات باران، می توانید از قطرات آب جمع شده بر روی سطح داخلی یک پنجره نیز استفاده کنید – منظور تجمع بخار آب و تعرق روی شیشه است.

اگر در شب عکس می گیرید، سعی کنید چراغ های خیابانی را که از میان قطرات آب سوسو می زنند، ثبت کنید. این کار یک فضای رویایی و عاشقانه به تصاویر شما می بخشد.

شما می توانید ترکیب بندی های مختلف را آزمایش کنید تا جلوه های متفاوتی ایجاد کنید. به عنوان مثال، می توانید کل کادر را با قطرات آب پُر کنید، ترجیحا با یک صحنه رنگارنگ در پشت پنجره، مانند غروب خورشید در عکس زیر.

این که اجازه دهید تا قطرات آب به طور کامل در عکس غالب شوند، پرسپکتیو تازه ای به یک صحنه آشنا می بخشد. همچنین به شما این امکان را می دهد تا یک تصویر انتزاعی خیره کننده ایجاد کنید.

روش دیگری که می توانید امتحان کنید این است که فقط بخشی از تصویر را با قطرات آب کادربندی کنید، همانطور که در عکس زیر نشان داده شده است. این کار به شما حس پنجره ای را می دهد که به سختی می توانید آن را تشخیص دهید، و قاب جالبی در اطراف سوژه بیرون ایجاد می کند.

هنگام عکاسی از میان قطرات آب روی شیشه، به نقطه فوکوس خود توجه کنید. شما باید تصمیم بگیرید که آیا بهتر است بر روی خود قطرات آب فوکوس کنید یا بر روی سوژه ای که در آن طرف پنجره قرار دارد.

هر دو می توانند عکس های خوبی به وجود آورند، اما مهم است که در این مورد تصمیم بگیرید و سپس بر روی صفحه ضربه بزنید تا فوکوس را بر روی قسمت مربوطه در صحنه تنظیم کنید. اگر فوکوس را بر روی قطرات آب تنظیم کنید شارپ (واضح) خواهند شد، در حالی که صحنه بیرون پنجره مات می شود، و بالعکس.

اگر می خواهید با ضربه زدن بر روی صفحه نمایش، قطرات آب را در فوکوس قرار دهید، می توانید با یک اپلیکیشن دوربین مانند Manual عکس بگیرید، که به شما اجازه می دهد تا به صورت دستی فوکوس را دقیقا در همان جایی که می خواهید تنظیم کنید.

لنزک: اگر مایلید با برخی از اپلیکیشن های عکاسی حرفه ای با موبایل آشنا شوید، ما در «این آموزش عکاسی با موبایل لنزک (اینجا کلیک کنید)» شماری از آن ها را معرفی کرده ایم.

ثبت خورشید همانطور که از میان قطرات آب می درخشد، درخشش شگفت انگیزی در عکس شما ایجاد می کند. این کار برای اضافه کردن یک حس و حال جادویی به تصاویرتان عالی است.

همچنین می توان از قطرات آب برای مبهم و نامعلوم کردن بخشی از صحنه استفاده کرد، و یک حس رمز و راز و جذابیت را در عکس به وجود آورد. در عکس زیر از یک دونده در یک روز بارانی، بخشی از آنچه که عکس را جالب می کند این است که قطرات آب چهره او را پنهان کرده اند.

همچنین توجه داشته باشید که می توانید صحنه را به طور وارونه در چند قطره آب ببینید، مانند قطره روی شلوار سیاهش. قطرات آب تصویر را معکوس کرده، و باعث می شوند که پاهای او در قطره ها وارونه دیده شوند.

علاوه بر عکاسی از میان پنجره ها، چطور است که باز هم خلاقیت بیشتری به خرج دهیم و از میان شیشه های عینک عکس بگیریم، همانطور که در عکس زیر نشان داده شده است. من این عکس را زمانی گرفتم که در یک طوفان باران گیر افتاده بودم و مجبور شدم سوار ماشینم شوم تا از طوفان پناه بگیرم.

توجه داشته باشید که می توانید قطرات آب روی شیشه عینک من در پیش زمینه، و همچنین قطرات آب روی شیشه ماشین در پشت آن را ببینید. این یعنی دو بار عکاسی از میان اشیاء!

در یک روز بارانی، به سراغ شیشه ماشین ها یا پنجره ای در خانه خود بروید که بتوانید از میان آن عکس بگیرید. چنین چیز ساده ای فرصتی به شما می دهد تا عکس های وافعا منحصر به فردی ایجاد کنید.

۲

شیشه مات

علاوه بر عکاسی از میان شیشه شفاف، شیشه مات یا بافت دار نیز می تواند عکس های بسیار جالبی ایجاد کند. این نوع شیشه ها به شما امکان می دهند تا تصاویری ایجاد کنید که چیزی بین سیلوئت (عکس های سایه نما یا ضد نور) و یک عکس معمولی باشند.

عکس زیر دوست من کربین را نشان می دهد، که سرش را به یک شیشه بافت دار تکیه داده است. این کار باعث شده تا پیشانی و عینکش واضح و شارپ تر از بقیه بدنش باشند.

بافت شیشه به مات کردن تصویر کمک می کند. هرچه سوژه از شیشه دورتر باشد، مات تر نشان داده خواهد شد. از این ویژگی به نفع خود استفاده کنید، فاصله خود تا سوژه را تغییر دهید تا وقتی که به یک جلوه جالب دست پیدا کنید.

گاهی اوقات شیشه هم مات است و هم بافت دار، مانند پله های فروشگاه اپل در شهر نیویورک که من در عکس زیر آن را ثبت کردم.

به دلیل مات بودن شیشه، شما نمی توانید بدن افراد را تشخیص دهید – فقط شکل سیلوئت یا سایه نما شده کفش های آنها را می بینید. این ویژگی عکس جالبی ایجاد می کند، چون شکل و بافت کفش هر شخص را از دیگری متمایز می کند.

همچنین می توانید به دنبال شیشه ای بگردید که بخشی از آن مات باشد، که به این معنی است که سوژه شما تا حدودی از دید پنهان می شود. در عکس زیر می توانید مرد را تا حدی از میان قسمت های شفاف شیشه ببینید، و سایه اش در نوارهای مات برجسته تر است.

استفاده از شیشه مات یک راه عالی برای ایجاد تصاویر جالب است. مطمئن شوید که با آزمایش فاصله بین سوژه خود و شیشه، با میزان واضح و مبهم بودن سوژه بازی کنید.

۳

یخ و برف

نوع دیگری از شیشه مات، عکس گرفتن از میان یخ است. در عکس زیر، یخ روی شیشه جلوی ماشین آنقدر ضخیم است که نمی توان دقیقا گفت اینجا چه خبر است، اما با این حال یک تصویر انتزاعی زیبا با بافت خارق العاده ایجاد کرده است.

برف نیز می تواند بافت بسیار خوبی باشد برای این که از میان آن عکس بگیریم. عکس زیر از داخل ماشینم در یک روز برفی گرفته شده است.

شما می توانید هم برف روی پنجره ماشینی که من در آن هستم، و هم برف روی پنجره ماشین کناری را ببینید. این جلوه برف مضاعف، یک لایه جذابیت بصری اضافه به تصویر می بخشد.

عکس گرفتن از میان یخ یا برف می تواند سخت باشد، چون اغلب هوا آنقدر سرد است که خلاقانه فکر کردن دشوار است. بنابراین لباس گرم بپوشید و وقت بگذارید تا به دنبال فرصت هایی برای آزمایش کردن با شیشه های یخی یا برفی بگردید. پاداشی که عکاسی به شما می دهد ارزشش را خواهد داشت.

بیشتر بیاموزید: چگونه از گل های یخ زده عکاسی کنیم

۴

توپ کریستال

عکاسی از میان یک توپ کریستال راهی عالی برای نمایش یک پرسپکتیو جدید در یک صحنه آشناست. با اضافه کردن یک توپ کریستال به عکس های خود، به دلیل این که توپ صحنه را وارونه می کند، بلافاصله کیفیت خاصی به تصاویر خود می بخشید.

همه چیز در داخل توپ شما وارونه می شود، که باعث می شود بیننده دوباره به همه چیز نگاه کند.

یک مزیت دیگر عکاسی از میان یک توپ کریستال این است که در صورتی که توپ را کاملا نزدیک دوربین نگه دارید، عمق میدان کمی به دست خواهید آورد. این کار با نرم کردن پس زمینه، به تاکید بر توپ و جادوی آن کمک می کند.

فقط مطمئن شوید که بر روی صفحه نمایش گوشی خود روی توپ ضربه بزنید تا فوکوس را بر روی آن بخش از صحنه تنظیم کنید. هنگامی که این کار را انجام دادید، صحنه در پس زمینه باید مات شود.

توپ های کریستالی ممکن است کمی گران قیمت باشند، اما مطمئنا هر زمان که آنها را جلوی گوشی خود قرار می دهید، باعث جرقه زدن افکار خلاقانه در ذهن شما می شوند.

۵

منشورها

بسیاری از فروشگاه های اسباب بازی کودکان منشورهای ارزان قیمت می فروشند، که می توانید از آنها برای شکست یا انکسار تصویر خود به دو روش مختلف به طور همزمان استفاده کنید. کار کردن با منشورها سخت تر از توپ کریستال است، اما می توانند تصاویر جالبی ایجاد کنند.

قرار دادن منشور به طوری که بخشی از لنز شما را بپوشاند، همانطور که در عکس زیر نشان داده شده است، می تواند آزمایش جالبی باشد. من قسمت پایین لنز را با منشور پوشاندم، که باعث شد پاهایم به طور غیر منتظره ای وارد کادر شوند.

عکاسی در حالت پشت سر هم (burst mode) را امتحان کنید، و منشور را به آرامی در مقابل لنز حرکت دهید. با آزمایش کردن به این روش می توانید جلوه های عجیب و جالبی به دست آورید.

منشورها برای همه مناسب نیستند، چون کنترل چیزی که می بینید و چیزی که نمی بینید سخت است، اما اگر آزمایش کردن در عکاسی و ایجاد تصاویر انتزاعی را دوست دارید، ممکن است از خریدن یکی از این اشیاء ارزان قیمت و عکس گرفتن از میان آن، لذت ببرید.

بیشتر بیاموزید: چگونه از یک منشور برای ثبت عکس های عروسی خلاقانه استفاده کنیم

۶

اشیاء شفاف دیگر

همچنین می توانید با عکاسی از میان اشیاء شفافی که رنگ یا بافت دارند، عکس های جالبی ایجاد کنید.

بطری هایی که حاوی یک مایع رنگی هستند می توانند سوژه های خیره کننده ای برای عکس های شما باشند، به خصوص زمانی که یک منبع نور در پشت آنها قرار داشته باشد.

این بطری های شربت افرا از پشت روشن شده اند، که به ما این امکان را می دهد تا رنگ های مختلف شربت را از میان شیشه ببینیم. بدون وجود نور در پشت بطری ها، این رنگ ها چندان خوب نشان داده نمی شدند.

در عکس زیر، اعداد روی شیشه، عکس استانداردی از یک درخت را بسیار جالب تر می کنند، زیرا شیشه بافت دار نوری را که از میان آن عبور می کند می شکند.

بخشی از چیزی که این عکس را جالب می کند، تضاد بین اعداد منظم و شکل طبیعی درخت پشت شیشه است.

و در آخر این که، می توانید به دنبال شیشه های رنگی بگردید که ممکن است یک لایه اعجاب انگیز دیگر به عکس شما اضافه کنند.

در تصویر بالا، من از پاهای این مرد شیشه شور که به پایین آویزان بود عکس گرفتم. از آنجا که شیشه یک رنگ کهربایی غیرمعمول دارد، تصویر را تا حدودی عجیب و غریب می کند.

شیشه های رنگی را در جاهای زیادی می توان پیدا کرد، و استفاده از آنها برای ایجاد تصاویر جالب و رنگارنگ، به احتمال زیاد عکس های شما را برجسته می کند.

لنزک: عکاسی از پشت شیشه عینک های آفتابی، بسته به نوع شیشه عینک می تواند از شدت نور کاسته و مثل یک فیلتر کاهنده نور یا ND عمل کند، و رنگ آن می تواند یک ته رنگ زیبا و خلاقانه به عکس های شما اضافه کند. قرار دادن عینک مقابل لنز دوربین، به ویژه لنز دوربین موبایل، کاری ساده است که پیشنهاد می کنیم هنگام عکاسی با موبایل امتحانش کنید.

۷

پنجره ها و چارچوب درها

کادربندی یک تصویر از میان یک پنجره یا چارچوب در یک روش کلاسیک برای عمق و بُعد بخشیدن به یک عکس است. نگاه کردن از میان یک قاب، موقعیت مکان را به بیننده می دهد، و می تواند به روایت یک داستان در مورد آنچه در حال وقوع است، کمک کند.

در عکس زیر، تصور کنید که اگر ما از میان دهانه ورودی این چادر نگاه نمی کردیم، چطور به نظر می رسید. هنوز هم می توانست عکس خوبی از یک دریاچه باشد، اما قاب ورودی چادر چیزهای بیشتری در مورد آنچه در جریان است، و این که ما در کجا قرار داریم، به ما می گوید.

بیشتر بیاموزید: داستان سرایی در عکاسی چیست و چگونه می توانید آن را بهبود بخشید

به همین ترتیب، عکس بعدی یک جاده خاکی را در کوهستان نشان می دهد. اما از آنجا که ما قسمتی از وسیله نقلیه را می بینیم، اطلاعات بسیار متفاوتی نسبت به زمانی که از میان شیشه یک ماشین لوکس نگاه کنیم، به ما می دهد.

عکاسی از میان شیشه ماشین و گنجاندن قسمتی از جلوی ماشین در عکس، زمینه زیادی به تصویر می دهد، و به بیننده می گوید که من در یک منطقه بسیار ناهموار، در یک وسیله نقلیه قدیمی و زهوار در رفته بودم.

عکس گرفتن از میان یک پنجره یا چارچوب در می تواند به یک صحنه بسیار ساده کشش بصری بدهد. در عکس زیر، من داشتم از میان یک پنجره سقفی گرد عکس می گرفتم، و یک ابر تازه داشت وارد صحنه می شد.

من فکر می کنم این عکس به دلیل تضاد بین پنجره سقفی کاملا گرد و دست ساز بشر، و شکل طبیعی یک ابر پفی که می توان آن را از میان پنجره دید، جالب است.

همین حالا به اطراف خود نگاه کنید، و دقت کنید که هر چیزی وقتی با چارچوب یک در یا یک پنجره کادربندی می شود، چقدر متفاوت به نظر می رسد.

استفاده از این روش به شما اجازه می دهد تا تصمیم بگیرید که کدام قسمت های صحنه را با بیرون گذاشتن آنها از کادربندی، از عکس خود حذف کنید. این کار به نوبه خود بر سوژه اصلی شما تاکید خواهد کرد.

قاب در قاب: کادربندی در ترکیب بندی عکاسی

قاب بندی یا کادربندی (Framing) یک تکنیک ترکیب بندی (کمپوزیسیون) در عکاسی است که به کمک یک کادر یا قاب طبیعی یا مصنوعی موجود در داخل صحنه سوژه را ایزوله یا تنها می کند. برای مثال شما ممکن است از یک تونل، پنجره یا شاخه های یک درخت برای ایجاد یک قاب دوم درون تصویرتان و هدایت چشم بیننده و تاکید بیشتر روی سوژه استفاده کنید. از این رو به این تکنیک، کادر در کادر یا قاب در قاب نیز گفته می شود.

برای کسب آموزش بیشتر، اینجا کلیک نمایید

۸

درختان و علف ها

عکاسی از میان درختان، برگ ها و علف ها راه آسان دیگری برای جالب تر کردن عکس های شماست. این کار علاوه بر ایجاد عمق در عکس های شما، به کادربندی سوژه به شیوه ای خوش آیند نیز کمک می کند.

هنگام ثبت صحنه هایی مانند این، به دقت در مورد نحوه نوردهی تصویر فکر کنید. آیا می خواهید مانند تصویر بالا رنگ و جزئیات شاخه ها را ثبت کنید؟ یا ترجیح می دهید مانند عکس زیر، آنها را به صورت سیلوئت های تاریک ثبت کنید؟

اگر می خواهید فوکوس را بر روی صحنه ای که در پس زمینه است قرار دهید، اغلب بهتر است که شاخه های پیش زمینه تاریک باشند. این به شما اجازه می دهد تا اشیاء قاب (المان های کادر دوم) خود را به صورت اَشکال ساده ثبت کنید، که به جلب توجه بیننده به سمت سوژه اصلی در فاصله دور کمک می کند.

برای ایجاد سیلوئت باید مطمئن شوید که پس زمینه کاملا روشن باشد.

گاهی اوقات زیباست که شیئی که از میان آن عکس می گیرید بسیار روشن باشد. این کار به خصوص هنگام عکاسی از میان برگ هایی که از پشت روشن شده اند خیلی خوب جواب می دهد، چون به شما اجازه می دهد تا انواع رنگ ها و روشنایی ها را ببینید.

هنگام عکاسی از خورشید که از لابلای برگ ها می درخشد، فراموش نکنید که به جای عکس گرفتن تنها از میان چند شاخه، چند قدم عقب بروید و از میان کل درخت عکس بگیرید. این نوع دیگر عکاسی «از میان اشیاء» است، اما به همان اندازه موثر می باشد.

در آخر، علف هایی که عکاسی از میان آنها می تواند دوست داشتنی باشد را مد نظر داشته باشید. این کار به خصوص زمانی که خورشید در پایین آسمان قرار دارد، خوب جواب می دهد.

شما می توانید از میان علف ها از خورشید عکس بگیرید، و زمانی که نور خورشید به نوک علف ها می تابد، درخشش نور زیبایی به دست آورید.

۹

اشیاء جامد دیگر

اگرچه درختان یکی از ساده ترین سوژه هایی هستند که می توان از میان آنها عکس گرفت، اما انواع اشیاء سخت و جامد دیگر نیز وجود دارند که می توانید به عنوان ابزارهای کادربندی زیبا برای عکس های خود از آنها استفاده کنید. ابزارهای کادربندی می توانند طبیعی یا دست ساز باشند.

معماری ها جای خوبی برای پیدا کردن قاب های زیبا برای عکاسی از میان آنها هستند. هنگامی که شروع به نگاه کردن می کنید، متوجه انواع دهانه (روزنه) های جالب در ساختمان ها خواهید شد که می توانید از آنها به عنوان یک قاب استفاده کنید.

اگر از مناظر عکاسی می کنید، در محل عکاسی خود به دنبال قاب های طبیعی بگردید. در عکس زیر، من در فصل زمستان در پشت یک آبشار ایستاده بودم.

جای دادن قندیل های یخی تیز در بالای عکس به اضافه کردن زمینه بیشتر به تصویر، و تاکید بر سختی و سردی زمستان کمک کرد.

اگرچه بخش عمده این آموزش بر عکاسی از میان اشیاء برای کادربندی سوژه های اصلی شما تمرکز دارد، گاهی اوقات چیزی که از میان آن عکس می گیرید می تواند آنقدر جالب باشد که خودش به سوژه اصلی تبدیل شود.

به دنبال اَشکال گرافیکی در محیطی که یک چارچوب باز دارد، بگردید. اغلب اوقات خوب است که به زیر این نوع سازه ها بروید و از میان آنها عکس بگیرید، به طوری که آسمان از داخل و خارج از ابزار کادربندی قابل مشاهده باشد.

۱۰

خلاقیت به خرج دهید

در آخر، بیایید چند روش دیگر برای به دست آوردن خلاقیت واقعی را با هم بررسی کنیم. شما اغلب می توانید با استفاده از اشیاء عادی روزمره که احتمالا در گوشه و کنار خانه خود دارید، عکس های جالبی ایجاد کنید.

این عکس از یک گل زرد با نگاه کردن از میان یک لیوان شیشه ای سبز رنگ گرفته شده است. این لیوان کادر واقعا منحصر به فردی ایجاد می کند که نظر بیننده را به سمت گل جلب کرده و بخش هایی از صحنه را به طرز جالبی تغییر شکل می دهد.

کاسه های شیشه ای با الگوهای جالب گزینه هایی عالی برای «عکاسی از میان اشیاء» هستند، چون نور را تغییر داده و بر بافت و الگوهای شیشه تاکید می کنند.

گاهی اوقات شما به هیچ گونه سوژه اصلی نیاز ندارید، چون طرح و الگوی شیئی که از میان آن عکس می گیرید خودش زیباست. در مواقع دیگر ممکن است بخواهید چیزی را در طرف دیگر شیء قرار دهید تا به جالب تر شدن عکس کمک کنید.

همچنین می توانید یک سوژه را در جلوی شیئی که می خواهید از میان آن عکس بگیرید قرار دهید، همانطور که در عکس زیر نشان داده شده است. من یک پلاستیک حباب دار را در مقابل پنجره گذاشتم، و اجازه دادم تا خورشید از میان آن تابیده و تمام چین و چروک های پلاستیک حباب دار را برجسته کند.

اگرچه پلاستیک حباب دار خودش یک عکس عالی ایجاد می کرد، اما استفاده از دستم به عنوان یک سیلوئت در مقابل آن کنتراست یا تضاد ایجاد کرده و به خلق این تصویر انتزاعی کمک کرد.

همچنین در یک موقعیت عادی، مانند وارد شدن به یک کارواش، می توانید به دنبال فرصت هایی برای عکاسی از میان شیشه شفاف باشید.

در آخر این که شما با کمی تفکر خلاقانه می توانید صحنه های خودتان را نیز حلق کنید. فرض کنید که می خواهید در یک روز بارانی عکس بگیرید، اما در واقع یک پنجره با قطرات باران در جایی که می خواهید، ندارید.

ساخت «پنجره» خودتان با استفاده از یک جلد CD که کمی آب بر روی آن اسپری کرده اید، بسیار آسان است. این دقیقا همان کاری است که من برای ایجاد عکس بالا انجام دادم.

من به راحتی کمی آب بر روی یک جلد CD پلاستیکی اسپری کردم، سپس آن را بیرون آوردم تا به دنبال یک سوژه جالب برای عکاسی از میان «پنجره» بگردم.

چرا همین حالا نگاهی به اطراف خود نمی اندازید، تا ببینید چند شیء معمولی می توانید پیدا کنید که از میان آن عکس بگیرید؟ آزمایش کنید و بگذارید خلاقیتتان از بند آزاد شود.

ادامه یادگیری

اگر شما هم مثل ما از این آموزش لذت برده اید و خلاقیت تان برانگیخته شده، حتما برای خواندن یک مطلب دیگر، یا تماشای یک ویدیو انرژی دارید، پس اجازه دهید چند آموزش جالب دیگر به شما عزیزان معرفی کنیم:

آموزش یک تمرین عالی برای تقویت خلاقیت در عکاسی

آموزش عکاسی از اجسام بی جان توسط روغن و جوهر

آموزش خلاقیت در عکاسی با استفاده از زوایای دوربین

استفاده از سینی فر به عنوان پس زمینه

آموزش عکاسی با موبایل: ۸ روش برای ایجاد یک مجموعه عکس جذاب

نکات این آموزش ها برای اجرا در عکاسی با موبایل عالی است و امیدواریم از آن ها بیاموزید و لذت ببرید.


ن

نتیجه گیری

اکنون شما باید انواع ایده ها را در مورد اشیاء مختلفی که می توانید از میان آنها عکس بگیرید، داشته باشید. شیشه ماده ای واقعا عالی است که فرصت های عکاسی زیادی به شما ارائه می دهد.

به دنبال شیشه هایی بگردید که شفاف، بافت دار، مات، رنگی، طرح دار، پوشیده از قطرات آب، یا به نحوی تغییر یافته باشند. همچنین می توانید از اشیاء شیشه ای شفاف دیگر مانند گوی ها و منشورهایی که سوژه شما را به شیوه های جالب تغییر می دهند، استفاده کنید.

علاوه بر این می توانید از میان اشیاء جامد، مانند پنجره ها، چارچوب درها، درختان، علف ها، و اَشکال معماری جالب دیگر استفاده کنید. هم اشیاء دست ساز و هم طبیعی فرصت های زیادی برای «عکاسی از میان اشیاء» ارائه می دهند.

در آخر، می توانید با گشتن در گوشه و کنار خانه خود به دنبال اشیائی که بتوانید از میان آنها عکس بگیرید، خلاقیت به خرج دهید. هر کدام از این روش ها خلاقیت شما را به جریان انداخته و به شما این امکان را می دهند تا عکس های جالب تری با گوشی موبایل خود بگیرید.

چرا همین حالا خودتان را برای پیدا کردن حداقل یک شیء برای عکس گرفتن از میان آن به چالش نمی کشید؟ روش های مختلف عکاسی از آن را امتحان کنید، در این صورت حتما چیز واقعا منحصر به فردی خلق خواهید کرد.

نویسنده: اریک مولر (Eric Mueller)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *