با استفاده از سینی فر به عنوان پس زمینه به عکس‌های اجسام بی جان جلوه‌ تاثیر برانگیزی ببخشید!

در این مطلب لنزک بار دیگر به آشپزخانه سر می‌زنیم. در این نوشتار به شما می‌آموزیم که چگونه با استفاده از سینی فر به عنوان بافت، جلوه‌ تاثیر بر انگیزی به عکس‌ها ببخشید.

گل‌ها یکی از محبوب‌ترین سوژه‌های عکاسی اشیای بی جان می‌باشند. گل‌ها هم بسیار زیبا هستند و هم جز سوژه‌های ارزان قیمت و در دسترس به شمار می‌آیند.

چه در طبیعت و چه در استودیو خانگی خود، در هر روزی از سال که باشید می‌توانید از آنها عکس بگیرید.

در اینجا من از یک شیشه پر از گل لاله عکس می‌گیرم و منبع نورم پنجره ‌می‌باشد. من از فویل آلمینیومی به عنوان رفلکتور استفاده کردم تا سوژه‌ام روشنایی یکنواخت‌تری داشته باشد.

و برای افزایش تاثیر گذاری عکس و تبدیل آن به حالتی نقاشی شده از تکنیکی که جلوتر آموزش خواهم داد استفاده کردم.

استفاده از بافت‌های دست ساز به عکس‌ها ظاهری خلاقانه و نوین می‌بخشد و در اینجا ما از سینی فری قدیمی استفاده کردیم که پر از لکه و خش است.

در برخی از دوربین‌های DSLR شما می‌توانید عکس را با بافت ترکیب نمایید. ولی برای اینکه کنترل بهتری داشته باشید از فتوشاپ استفاده کنید. ما با استفاده از مد ترکیبی (Blending Mode) و لایه‌ها بافت را به عکس اضافه می‌کنیم. برای آموختن این تکنیک در این آموزش گام به گام با ما همراه باشید.

نورپردازی

در استودیو خانگی از پس زمینه‌ای استفاده کنید که مکمل سوژه‌تان باشد. ما از پارچه‌ی گرد گیری استفاده کردیم که پس زمینه‌ی بی رنگ بسیار جالبی را ایجاد می‌نماید. شیشه‌ی گل را در نزدیکی پنجره قرار داده و با یک ورق فویل آلمینیومی نور را به سوژه بازتاب دهید تا دو طرف آن به یک اندازه روشن باشد.

ساختن بافت

اگر خودتان بافت را بسازید می‌توانید خلاقیت بیشتری برای عکس و سوژه‌ صرف کنید. از هر چیزی می‌توان به عنوان بافت استفاده کرد، از کاغذهای قدیمی و سنگ و چوب گرفته تا فلزات زنگ زده. هر کدام آنها کاربرد خاص خودشان را دارند.

ترکیب کردن عکس‌ها

ابتدا عکس بافت و گل را در Adobe Camera Raw باز کنید تا بهترین کیفیت ممکن را داشته باشید. سپس اگر از عکس‌ها راضی بودید آنها را در Photoshop CS یا Photoshop Elements به صورت دو لایه در یک عکس واحد باز نمایید. لایه‌ی بافت را بر روی لایه‌ی گل قرار داده و در مد ترکیبی (Blending Mode) گزینه‌ی Overlay را انتخاب نمایید.

م

منبع

برگرفته از: Digital camera world


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *