ترفندهای عکاسی: عکاسی ماکرو با کاغذ و چراغ مطالعه

وجود تجهیزات گران قیمت و حرفه‌ای برای عکاسی ماکرو الزامی نیست. حتی چراغ‌های مطالعه ارزان قیمت نیز می‌توانند نوری به خوبیه نورهای استودیویی را برای شما فراهم آورند. برای پس زمینه نیز می‌توانید از رول‌های کاغذ استفاده نمایید. در این مطلب کوتاه لنزک چگونگی ساخت استودیو عکاسی ماکرو را به شما آموزش می‌دهیم.

نور ممتد لامپ‌ها به نسبت نور فلاش‌ عملکرد بهتری دارد، چون شما را قادر می‌سازد تا نتیجه‌ی کار را در لحظه ببینید. از طرف دیگر لامپ‌ها منبع بسیار خوبی برای نور مستقیم به شمار می‌رود.

نور لامپ تراز نور طبیعی روز را ندارد بنابراین برای تنظیم دمای رنگی باید به صورت دستی تراز سفیدی را کنترل کنید (یا اینکه بعدا عکس را در فتوشاپ ویرایش نمایید). طلق‌های رنگی نیز کاربرد بسیار زیادی برای این نوع عکاسی دارند. برای یادگیری این تکنیک با ما همراه باشید.

لامپ

دو لامپ کم مصرف با قدرت‌های مختلف، مثلا ۱۲ و ۲۰واتی خریداری نمایید. اینها مناسب‌ترین لامپ‌ها برای تولید نوری در حد استودیو عکاسی می‌باشند. از لامپ قویتر به عنوان نور اصلی و از لامپ دیگر برای تامین نور مکمل استفاده نمایید.

طلق رنگی

از طلق رنگی پاکت‌های طلقی استفاده نمایید. مربعی با اندازه‌ی کمی بزرگتر از دهانه‌ی لامپ ببرید.

گیره

باید طلق‌های رنگی را بر روی لامپ‌ها محکم کنید. سعی کنید طلق کمی از لامپ فاصله داشته باشد تا ذوب نشود. دو گیره را به کناره‌های چراغ مطالعه وصل کنید و طلق را بر دسته‌ی آن محکم نمایید.

رول کاغذ

برای به وجود آوردن پس زمینه‌ای بی رنگ از رول کاغذ استفاده کرده و آن را بر میزتان پهن کنید. یک طرف آن را به دیوار وصل کرده و طرف دیگر آن را بر روی میز پهن نمایید.

عکاسی از مرکبات

حالت‌های مختلف را امتحان کنید. جای لامپ‌ها و فاصله‌ی آنها از سوژه را تغییر دهید. وجود طلق‌های رنگی الزامی نیست ولی آنها رنگ‌های زیبا و طیف‌ ملایمی به پس زمینه عکس شما می‌بخشند.

نتیجه‌ی کار

اگر تنظیمات ماکرو را به درستی رعایت کنید، به نورپردازی استودیویی خوبی دست خواهید یافت. درجات مختلف تراز سفیدی دوربینتان را امتحان کرده و رنگ عکس را در فتوشاپ تنظیم نمایید.

م

منبع

برگرفته از: Digital camera world

نظرات شما

  1. رامین محمودیان

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۴

    عالیست ممنون از اطلاعات خوبتان.محمودیان مدرس سینما

  2. ftm

    ۴ فروردین ۱۳۹۴

    یه دنیااااااااااااااااااااااا ممنونم

  3. وحید

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۳

    سلام بچه ها اگه عکسی گروه عکاسی عضوه لطفا منم عضو کنه
    ۰۹۱۳۹۷۰۰۹۳۱


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *