آموزش عکاسی از مراسم عروسی با فلاش اکسترنال

در طی هشت سال عکاسی از مراسم عروسی، من به آرامی در کارم پیشرفت کرده ام. من معتقدم که این برای اکثر عکاسان عادی است. اکثر افراد به عنوان عکاسان نور طبیعیکار خود را شروع می کنند. من در واقع از کمی قبل تر شروع کردم و از یک فلاش روی دوربین استفاده می کردم، و آن را به سقف تابانده و بازتاب می کردم. پس از آن، از یک فلاش خارج از دوربین بسیار ملایم و خفیف استفاده کردم و به طور مداوم مهارت هایم را در طول سال ها پرورش دادم.

من می گویم که زندگی اکنون برای من بسیار آسان تر است، و من نسبت به زمانی که تازه کارم را آغاز کرده بودم، می توانم چیزهای خیلی بیشتری با فلاش اکسترنال (خارج از دوربین) ایجاد کنم. مطمئن نیستم که شما در کجای سفر خود هستید، اما من اینجا هستم تا به شما کمک کنم روند کار خود را تسریع ببخشید. در این مقاله، من قصد دارم تمام چیدمان های مختلف نورپردازی خارج از دوربینم برای مراسم های عروسی را به اشتراک بگذارم. در ادامه این مطلب لنزک با من همراه شوید.

الف

استفاده از فلاش در صورت نیاز

اجازه دهید با گفتن این نکته که من در تمام طول روز از فلاش اکسترنال استفاده نمی کنم، شروع کنم. من هنوز هم در صورت نیاز از نور طبیعی استفاده می کنم و هر موقع مناسب باشد از فلاش روی دوربین به صورت بازتابی استفاده خواهم کرد. این فلاش های روی دوربین و خارج از دوربین تنها ابزارهایی هستند که من برای خلق تصاویر از آنها استفاده می کنم، درست مانند یک نقاش که از قلم موها و رنگ های مختلف استفاده می کند. من لزوما نمی توانم به شما بگویم چه موقع از آنها استفاده کنید؛ این به شما و اولویت شخصی تان بستگی دارد. پیشنهاد من این است که یک ذهنیت باز داشته باشید، این ایده ها را تمرین کنید، و ببینید چه چیزی برای شما مناسب تر است.

ب

عکاسی از جزئیات

من در روز عروسی خیلی زود، زمانی که از جزئیات عکس می گیرم، شروع به استفاده از فلاش اکسترنال می کنم. در اکثر موارد، سعی می کنم سادگی کار را حفظ کرده و از فلاش با زاویه ۴۵ درجه نسبت به سوژه استفاده کنم. برای این که نور پخش نشود و یک عکس دراماتیک تر ایجاد شود، معمولا از یک زنبوری یا گرید استفاده می کنم.

من از این چیدمان برای عکاسی از حلقه ها، بعضی از لباس ها، گل ها، احتمالا کفش ها، و جزئیات دیگر استفاده می کنم. برای عکس حلقه خیلی خوب جواب می دهد چون من معمولا با دیافراگم کوچک عکس می گیرم و به مقدار زیادی نور نیاز دارم. همچنین مطمئن می شوم که چند عکس با نور طبیعی یا یک فلاش بازتابی بگیرم، فقط در صورتی که زوج جوان ظاهر دراماتیک را دوست نداشته باشند.

ج

فلاش اکسترنال برای پرتره

جدیدترین روش استفاده من از فلاش خارج از دوربین، که آن را خیلی دوست دارم، برای ایجاد پرتره است. اگر شما واقعا می خواهید یک چیز جالب و متفاوت برای مشتریان خود ایجاد کنید، این راه انجام آن است. روش های زیادی برای این کار وجود دارد (آنقدر که نمی شود همه را در اینجا ذکر کرد)، اما من برخی از چیدمان های مورد علاقه ام را با شما به اشتراک می گذارم.

۱

چیدمان اکسترنال برای پرتره های عروسی

معمولا در روز عروسی توجه زیادی به داماد نمی شود. او فقط آنجاست تا حضور خود را نشان دهد. هرچند، من سعی می کنم به او توجه ویژه نشان دهم و چیز جالبی ایجاد کنم. این چیدمان در واقع مشابه عکاسی از جزئیات است. من از یک فلاش با یک گرید استفاده می کنم. تفاوت عمده در اینجا این است که من نور محیط را کم می کنم، بنابراین نور فلاش واقعا تنها چیزی است که دیده می شود.

یک چیدمان دراماتیک تک نور برای داماد

برای انجام این کار، بدون فلاش شروع کنید. ایزو، سرعت شاتر، و دیافراگم را طوری تنظیم کنید که عکس کاملا تاریک شود. سپس، فلاش را وارد کار کنید. سعی کنید فلاش اکسترنال را در یک زاویه ۴۵ درجه، تقریبا نزدیک به سوژه قرار دهید. هرچه نور دورتر باشد، بیشتر پخش خواهد شد. من سعی می کنم بیشترین تمرکز را روی چهره او نگه دارم.

یک ترفند جالب دیگر این است که این کار را با تمام دامادها انجام دهید و بعدا در فتوشاپ آنها را در کنار یکدیگر قرار دهید. من اخیرا این کار را با گروهی که همه در زیر کت و شلوار خود لباس های ابرقهرمان ها را پوشیده بودند، انجام دادم. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که فلاش خود را به سمت یک نفر بگیرید، یک عکس از او بگیرید، و سپس به سراغ نفر بعدی بروید. یا دوربین را روی یک سه پایه قرار دهید یا سعی کنید آن را در همان موقعیت و ارتفاع حفظ کنید. پس از آن، تنها کافی است که همه آنها را در یک ردیف قرار داده و از لایه ها برای پنهان و آشکار کردن قسمت هایی که می خواهید، استفاده کنید.

۲

عروس و لباسش

عروس ستاره نمایش است، بنابراین شما باید مطمئن شوید که عکس های زیادی از او و لباسش می گیرید. من معمولا دو برابر داماد برای عروس وقت می گذارم. همچنین از چند الگوی نورپردازی مختلف برای او استفاده می کنم تا تنوع بیشتری به عکس های او بدهم.

من همیشه این کار را انجام نمی دهم، اما شما در واقع می توانید از همین چیدمان روشنایی که ما برای داماد انجام دادیم، برای عروس هم استفاده کنید. این چیدمان یک پرتره تاریک ایجاد می کند، اما یک چیزی که من به طور متفاوت انجام می دهم این است که مطمئن می شوم هیچ سایه ای روی صورت او نباشد.

گاهی اوقات من به عروس می گویم که سر خود را به سمت نور برگرداند یا فلاش را بیشتر می چرخانم تا کل صورت او را روشن کنم. خوب است که گاهی این روش را امتحان کنید، اما مطمئن شوید که گزینه های دیگری نیز به او بدهید.

یک چیدمان نورپردازی دراماتیک با یک فلاش

در اغلب موارد، من از نور بسیار نرم تری برای عروس استفاده می کنم، تا به جای ایجاد یک چیز تاریک، سایه ها از بین ببرم. من از فلاش های کوچکم برای بعضی از موقعیت ها استفاده می کنم، اما زمانی که بیرون هستیم، معمولا از فلاش بزرگترم Xplor 600 استفاده می کنم. این فلاش قدرت بیشتری به من می دهد و می توانم یک سافت باکس یا اکتاباکس روی آن قرار دهم تا نور را نرم تر کنم.

بهترین چیدمان عروس من قرار دادن خورشید در پشت عروس و سپس روشن کردن مقابل اوست. بسیاری از عکاسان عروسی این کار را بدون اضافه کردن نور به روبرو انجام می دهند. این کار هم ممکن است، اما در این صورت یک پس زمینه بیش از حد روشن و احتمالا سایه های عمیق در چشم ها خواهید داشت.

با چیدمان نورپردازی من، شما می توانید پس زمینه را به درستی نوردهی کرده و آن سایه های تند و زننده را حذف کنید. من هنوز هم فلاش را در زاویه ۴۵ درجه قرار می دهم اما چند چیز دیگر وجود دارد که باعث می شود عکس کاملا متفاوت به نظر برسد. یکی از آنها استفاده از یک سافت باکس یا اکتاباکس است که نور را نرم کرده و اجازه می دهد تا بخش عمده سوژه را روشن کند، در حالی که گرید نور را سخت و متمرکز نگه می دارد.

بیشتر بخوانید: تاثیر  اصلاح کننده های نوری مختلف روی عکس های پرتره استودیویی

یک فلاش خارج از دوربین متعادل شده با نور طبیعی

نوردهی نیز در اینجا متفاوت خواهد بود. فلاش را خاموش کنید و یک نوردهی مناسب برای پس زمینه به دست آورید به جای این که آن را مثل قیر سیاه کنید. سپس، فلاش را دوباره روشن کنید تا سوژه خود را روشن کرده و در صورت نیاز قدرت را تنظیم کنید. در هنگام تنظیم نوردهی پس زمینه، من ترجیح می دهم سرعت شاتر را افزایش دهم تا این که دیافراگم را بازتر کنم. هرچند، تنها در صورتی می توانید این کار را انجام دهید که فلاش شما بتواند همگام سازی با سرعت بالا انجام دهد.

۳

چیدمان فلاش خارج از دوربین برای عکس های گروهی

یک موقعیت دشوار دیگر برای نورپردازی، چیدمان پرتره خانوادگی است. اگر ما بیرون باشیم، مشکلی وجود ندارد، اما اگر در فضای داخلی باشیم، نور معمولا خیلی بد است. برای این که همه در فوکوس باشند، من از یک دیافراگم کوچکتر استفاده می کنم، که فقط همه چیز را بدتر می کند.

من از چند چیدمان فلاش خارج از دوربین برای پرتره های خانوادگی استفاده کرده ام، و راستش را بخواهید، مطمئن نیستم که کدام یک را ترجیح می دهم. اگر شما تنها یک فلاش دارید، آن را در زاویه حدود ۳۰ درجه قرار دهید.

اگر دو فلاش دارید، دو روش مختلف برای چیدمان آن وجود دارد. شما می توانید هر دو فلاش را با قدرت یکسان، در زوایای ۴۵ درجه مقابل یکدیگر قرار دهید. این کار همه چیز را تحت پوشش قرار می دهد، اما می تواند سایه های عجیب و غریب ایجاد کند. گزینه دیگر این است که یک چراغ را در زاویه ۴۵ درجه نگه داشته و دیگری را به دوربین نزدیک تر و قدرت آن را کمتر کنید. این چیدمان نور اصلی پایه و نور پرکننده (تکمیلی – fill light) است.

نورپردازی پرتره خانوادگی با دو فلاش

مشکلی که من در این مورد با آن مواجه شده ام این است که افرادی که از نور اصلی دورتر هستند، نور کمتری دریافت می کنند. آخرین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که آیا باید آن را بازتاب کنید یا از فلاش مستقیم استفاده کنید. بازتاب کردن نور یکنواخت تری ایجاد می کند، اما برق بیشتری مصرف می کند (به قدرت بیشتری نیاز دارد) و اگر سقف تیره باشد یا در فضای باز باشید، کارساز نیست. فلاش مستقیم به قدرت کمتری نیاز دارد، اما نور معمولا سخت تر و زننده تر است و سایه های تیره تری ایجاد می کند.

گاهی اوقات من یک چیدمان را امتحان می کنم و سپس اگر کارساز نبود، به سرعت به سراغ دیگری می روم. شما هم می توانید همین کار را انجام دهید.

۴

فلاش اکسترنال جشن عروسی

نورپردازی برای رقص یکی از کارهای مورد علاقه من است. شما واقعا می توانید عکس های فوق العاده ای بگیرید. چیدمان کلی من دو فلاش اکسترنال (خارج از دوربین)، در مقابل یکدیگر، با گرید های متصل به آنهاست. این چیدمان واقعا افکت زیبایی ایجاد می کند، اما ممکن است کمی سایه های تاریک به وجود آید.

چیدمان نورپردازی رقص، دو فلاش

با این چیدمان، من یک فلاش را در بالای دوربینم نگه میدارم، و گاهی اوقات از آن برای بازتاب کردن کمی نور تکمیلی به صحنه استفاده می کنم. هنگامی که کارم با چند رقص اول تمام شد و گروه های بزرگ از آنجا خارج شدند، من گریدها را برمی دارم تا نور محوطه بزرگتری را پوشش دهد. شما می توانید با این چیدمان نور در اطراف حرکت کنید و چند ظاهر واقعا متفاوت به دست آورید. در اکثر موارد، من سعی می کنم یک نور را در کنار خودم با زاویه ۴۵ درجه نگه دارم.

یک هشدار فوری: مطمئن شوید که چراغ های شما امن باشند و سر راه قرار نگیرند. افراد به طرف آنها می دوند و به آنها ضربه می زنند، و شما تجهیزات شکسته و/یا جراحات و دعواهای احتمالی را نمی خواهید.

۵

فلاش اکسترنال برای پرتره های عروسی خلاقانه

آخرین سناریویی که من از فلاش اکسترنال در مراسم عروسی استفاده می کنم، برای گرفتن پرتره های خلاقانه از زوج هاست. من واقعا لذت می برم که وقتی هوا تاریک می شود آنها را از شلوغی جمع دور کنم تا چیزی خاص ایجاد کنم. این عکس ها بیشتر پرتره های خلاقانه و هنری و اغلب عکس های مورد علاقه من از روز عروسی هستند.

چیدمان نورپردازی از پشت با دو چراغ با ژل آبی در پس زمینه

در این مورد گزینه های بیشماری وجود دارد، بنابراین من فقط به نحوه کلی انجام این کار می پردازم. اولین کاری که من انجام می دهم، پیدا کردن یک پس زمینه جالب است. این پس زمینه می تواند جلوی سالن برگزاری جشن یا جایی با یک ساختار جالب و اگر خوش شانس باشم همراه با چراغ باشد. سپس، بررسی می کنم که می خواهم زوج را کجا قرار دهم. من دوست دارم آنها بخشی از محیط باشند، بنابراین آنها را جایی قرار می دهم که بتوانم یک عکس تمام قد بگیرم و پس زمینه را هم ثبت کنم.

اکنون ما آماده ایم که چیدمان نورپردازی خارج از دوربین را برپا کنیم. بهترین چیدمان من یک نور جلو با زاویه ۴۵ درجه با یک گرید و فلاش دیگر در پشت سوژه است. برای نور پس زمینه، من یا نور را به سمت زوج می گیرم تا یک درخشش زیبا به آنها بدهم، یا آن را به سمت پس زمینه می گیرم تا ساختار را بیشتر نشان دهم. اگر می خواهید کارتان کمی جالب و هنری تر شود، یک ژل رنگی بر روی نور پس زمینه قرار دهید. من بعد از این که این کار را انجام دادم، معمولا نور جلو را برمی دارم و نور پس زمینه را به سمت آنها می گیرم و یک سیلوئت ایجاد می کنم. اگر بدانید که دارید چه کاری انجام می دهید، باید بتوانید این عکس ها را در کمتر از ۱۰ دقیقه بگیرید و زوج را دوباره به جشن برگردانید.

بیشتر بخوانید: چگونه از یک منشور برای ثبت عکس های عروسی خلاقانه استفاده کنیم

چیدمان نور پس زمینه با یک چراغ

ن

نتیجه گیری

می دانم که اطلاعات زیادی در این مقاله بود و شما ممکن است سردرد گرفته باشید. اگر احساس می کنید گیج شدید، هر بخش را دوباره بخوانید و به نمودارهای چیدمان نورپردازی نگاه کنید.

به علاوه، شما مجبور نیستید تمام این چیدمان ها را یکجا امتحان کنید. به یاد داشته باشید، مراسم عروسی هر کسی یک بار در طول عمرش اتفاق می افتد، بنابراین اگر درباره کاری که می خواهید انجام دهید مطمئن نیستید، از رفتن به آنجا خودداری کنید. در خانه تمرین کنید و با امتحان کردن یکی از این چیدمان ها شروع کنید. کمی بیشتر تمرین کنید و سپس چیدمان های دیگر را امتحان کنید. این کار را به مدت یک سال انجام دهید و در پایان آن سال، من شرط می بندم که شما در سطح کاملا جدیدی خواهید بود، و دیگر هیچ وقت به روش قدیمی خود برای عکاسی از مراسم عروسی باز نخواهید گشت.

نویسنده: برایان استریگلر (Bryan Striegler)

م

منبع

برگرفته از: DPS


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *