نقد عکس #۱۴۲

«نقد عکس» نام یکی از بخش های لنزک است. در بخش نقد عکس، که آخر هفته ها برگزار می شود، ما عکس ارسالی یکی از خوانندگان عزیزمان را منتشر می کنیم و از شما خواهش می کنیم که انتقادات سازنده خود را در مورد آن مطرح نمایید. این یک راه عالی برای یادگیری بیشتر در مورد عکاسی، مطرح کردن دیدگاه ها و نقد شدن عکس خود شماست. در ادامه از شما برای شرکت کردن در این بخش و مطرح کردن نظرتان در مورد عکس نقد شماره ۱۴۲ دعوت می کنیم.

قوانین ساده این بخش

  • گاهی ما عمدا عکس هایی که بی عیب نیستند را انتخاب می کنیم، پس لطفا با انتقادات سازنده خود به دوستانتان کمک کنید
  • آزادانه هر نصیحتی که می دانید مفید است را مطرح کنید – ترکیب بندی، نورپردازی، ویرایش و…

کاندید این هفته بخش نقد عکس (برای مشاهده سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید):

عکس

مشخصات عکس :

  • دیافراگم: f/5.6
  • سرعت شاتر: ۱/۲۰۰sec
  • حساسیت سنسور: ISO-800
  • فاصله کانونی: ۳۳mm

عکاس: آقای علی خیری

قصد داشتید چه چیزی را به تصویر بکشید؟

رگ های خونی دریاچه اورمیه: وضعیت دریاچه اورمیه که بر اثر رشد یک نوع باکتری به رنگ سرخ درآمده و رود کوچکی که شبیه به رگ خونی است.

لطفا نظر خود را در قسمت نظرات، پایین همین صفحه، مطرح نمایید. شما چگونه چنین صحنه یا عکسی را به طور متفاوتی به تصویر می کشیدید؟ تشکر فراوان از همه عزیزانی که هفته گذشته در این بخش دیدگاهشان را مطرح نمودند.

سازنده ترین نظرات در سایت به شکل برجسته ای نمایش خواهند یافت. شما هم می توانید با کلیک روی این لینک عکس خود را برای بخش نقد ارسال نمایید.

مروری بر نقد عکس هفته گذشته

یکی از دیدگاه های برجسته هفته گذشته: gholam reza: سلام به همه لنزکی ها و عکاس عزیز به نظر من اگر کادر بیشتر به سمت چپ متمایل میشد_ هم جهت با پرتاب تور ماهیگیری_شاید نگاه بیننده بیشتر به سمت انتظار برای به دام انداختن ماهی و “تلاش برای زندگی” کشیده میشد… و تشابه رنگ زرد تور و رنگ تیره طناب حاشیه تور ماهیگیری با رنگ زرد پیراهن و رنگ سیاه شلوار و چهره آفتاب سوخته ماهیگیر, بسیار زیباست و شاید دارای این مفهوم باشه که تور, تکه ای از وجود مرد ماهیگیره که با هدف “تلاش برای زندگی” به درون آب انداخته میشه احتمالا عکس در زمانیکه هوا غبارآلوده بوده گرفته شده و نور عکس چندان کافی نیست ولی همین غبار هوا و انعکاس این غبار بر آب شاید برگرفته از غبار زندگی سخت ماهیگیر باشه… کسی چه میدونه سپاس

نظرات شما

  1. محمد تیزبین

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۵

    با سلام به همه دوستان

    این عکس رو به نظر من می شود در شاخه «فاین آرت» قرار داد، همچنین یک تصویر انتزاعی است.

    از نقاط قوت عکس می تونم به رنگ هایی اشاره کنم که به خوبی جور شده اند.

    رگه هایی که عکاس محترم اشاره نموده اند به زیبایی دیده می شوند.

    همیشه عکس هایی که نشود با نگاه اول رمز گشاییشان کرد، خوشم می آید.

    تنها نقطه ضعفی که من می توانم ببینم در این اثر، همون قسمت مثلثی بالای کادر هست که یکی از دوستان دیگر نیز اشاره نموده بودند.

    موفق باشید آقای خیری

  2. مهسا کاف

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۵

    سلام.عکس حس تداخل و تقابل را باهم دارد.حدقل برای من ی همچین حسی منتقل میشود.با اینکه از نظر من کادر عکس خوب بسته نشده اما چیزی ک باید در تصویر دیده شود بدرستی دیده شده.فقط بنظرم بدلیل شرایط نوری و نبود نور کافی با بالا بردن ایزو کمی از کیفت و شارپ بودن عکس کم شده.اگر زلالی و شفافیت رنگ ابی و رگه های ابی رنگ شارپ تر بود زیبایی عکس دوچندان میشد.در رابطه با کادر هم بنظرم قسمتیاز محیط مثلثی بالای عکس سمت چپ اگر از کادر جدا میشد ن تنها لطمه ای ب وزن عکس_سنگینی طرف ابی بر قرمز_نمیزد ک ذهن بیننده را هم بیشتر ب چالش میکشد چون بیشتر شبیه ب عکسهای ماهواره ای میشد و ذهن را درگیر محیط معمایی عکس میکرد.
    در مجموع عکس ب موقع ثبت شده.و ثبت خوشرنگ و زیباییست:)


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *