نقد عکس #۱۸۷

«نقد عکس» نام یکی از بخش های لنزک است. در بخش نقد عکس، که آخر هفته ها برگزار می شود، ما عکس ارسالی یکی از خوانندگان عزیزمان را منتشر می کنیم و از شما خواهش می کنیم که انتقادات سازنده خود را در مورد آن مطرح نمایید. این یک راه عالی برای یادگیری بیشتر در مورد عکاسی، مطرح کردن دیدگاه ها و نقد شدن عکس خود شماست. در ادامه از شما برای شرکت کردن در این بخش و مطرح کردن نظرتان در مورد عکس نقد شماره ۱۸۷ دعوت می کنیم.

قوانین ساده این بخش

  • گاهی ما عمدا عکس هایی که بی عیب نیستند را انتخاب می کنیم، پس لطفا با انتقادات سازنده خود به دوستانتان کمک کنید
  • آزادانه هر نصیحتی که می دانید مفید است را مطرح کنید – ترکیب بندی، نورپردازی، ویرایش و…

کاندید این هفته بخش نقد عکس (برای مشاهده سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید):

عکس

مشخصات عکس :

  • دوربین: Canon EOS 70D
  • لنز: ۱۳۵-۱۸ stm
  • دیافراگم: f/4.5
  • سرعت شاتر: ۱/۵۰۰sec
  • حساسیت سنسور: ISO-100
  • فاصله کانونی: ۳۵mm

عکاس: آقای سروش خاوش

قصد داشتید چه چیزی را به تصویر بکشید؟

اینکە کودکان سوری با وجود آوارگی و در بە دری، باز زندگی را با لبخند در آغوش می گیرند (مکان عکاسی: شهر وان، ترکیه).

لطفا نظر خود را در قسمت نظرات، پایین همین صفحه، مطرح نمایید. شما چگونه چنین صحنه یا عکسی را به طور متفاوتی به تصویر می کشیدید؟ تشکر فراوان از همه عزیزانی که هفته گذشته در این بخش دیدگاهشان را مطرح نمودند.

سازنده ترین نظرات در سایت به شکل برجسته ای نمایش خواهند یافت. شما هم می توانید با کلیک روی این لینک عکس خود را برای بخش نقد ارسال نمایید.

عکس نقد هفته گذشته

نظرات شما

  1. mn2886

    ۲۸ تیر ۱۳۹۶

    واقعیتش اگه خود عکاس نمیگفت این کودکان آواره جنگی سوری هستن من نوعی از فضای عکس متوجه نمیشدم.پس نمی شه این عکس رو بازنمایی از شرایط آواره های سوری قلمداد کرد.
    نکته جالب اینه که سوژه های اصلی عکس به ترتیب مرکزیت ژست مصنوعی تری گرفتن.یعنی پسربچه وسطی از همه مصنوعی تر و پسر عقبی طبیعی تر ایستاده اند.
    به نظر بنده اتفاقا چون عکس شادابی و سرخوشی کودکانه رو بیشتر نشون میده باید از رنگ استفاده میبشد.

  2. Mehdi

    ۲۸ تیر ۱۳۹۶

    تفاوت شدت نور رو صورت‌ سه تا پسر، نا خود آگاه ذهن رو متمرکز پسر وسطی می کنه. و این موضوع مبیّن‌ این نکته هس که پسر وسطی نقش اول و اصلی رو داره. و اون دو تا در حاشیه ی داستان قرار دارند. متاسفانه این‌که چرا نقش اصلی به پسر وسطیه داده شده دلیلش مشخص نیست. و بهتر بود علت این موضوع هم در عکس وجود داشت.

  3. مجید طریقتی

    ۱۰ تیر ۱۳۹۶

    با سلام و احترام
    ثبتی غم انگیز از کودکان اواره سوریه در ترکیه را مشا هده مینماییم.که باز به دلیل کودکی خیلی زود غصه ها را فراموش میکنند و جذب ذرق و برق زندگی در ترکیه شده اند.
    بیش از پنج سال جنگ در سوریه باعث شده اکنون نزدیک به هشت میلیون کودک در شرایط وخیم نیازمند کمک فوری باشند.

    یونیسف ماه گذشته در گزارشی با اشاره به این موضوع خبرداد از آنجا که در سوریه دیگر هیچ مکانی برای حمایت و محافظت از کودکان آواره و بی خانمان و بی سرپرست وجود ندارد بسیاری از کودکان همراه و یا بدون همراه خطر خروج از سوریه و عبور از دریا را به جان می‌خرند.
    بنا به همین گزارش بین ماه ژانویه و سپتامبر سال گذشته بیش از ۲۱۴ هزار کودک سوری در فهرست درخواست کنندگان پناهندگی در اروپا قرار گرفته اند. همچنین روزانه نزدیک به ۷۰۰ کودک سوری درخواست پناهندگی در اروپا می کنند که در میان آنها نوزادان، کودکان معلول، کودکان و نوجوانان یتیم و بی سرپرست دیده می شوند.
    کودکان علاوه بر بی سرپرستی درگیر قاچاقچیان اعزاء بدن و سو استفاده های جنسی قرار میگیرند.
    و اینکه این کودکان از این همه مشکلات جان سالم بدر ببرند خود سبب شادی انها است.
    عکاس با دیاف باز و ایزو نرم تصویر پرتره ای از سه پسر بچه ثبت کرده که تصویر از وضوح چهره و شارپنس خوبی دارد و عکاس با حذف رنگ در تصویر گویای غم در زندگی انها است. و این سیاهی و سفیدی شاید به عنوان رفتن از سختی های سیاه به سوی ارامش و صلح و اینده روشن میباشد. بک گراند تصویر کمی شلوغ است و ان به دلیل عکس خیابانی و خبری قابل قبول میباشد.
    با تشکر
    مجید طریقتی

    1. soroush69

      ۱۶ تیر ۱۳۹۶

      ممنون از محبت فراوان شما آقای طریقتی عزیز بابت نقد زیبای جنابعالی قطغا نظرات شما چراغ راه کار بنده خواهد بود با احترام سروش خاوش

  4. Rebvar

    ۱۰ تیر ۱۳۹۶

    عالی، ساده و زیبا.
    عالیه سروش جان، به مفهومی که می خواستی خیلی نزدک شدی.
    برات آرزوی موفقیت میکنم.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *