ویدیو آموزش عکاسی با حرکت عمدی دوربین (ICM) الهام گرفته از امپرسیونیسم

این ویدیو عکاسی با حرکت عمدی دوربین (ICM) و تکنیک های مختلف آن را به شما آموزش می دهد. آموزش عکاسی امروز از سبک نقاشی امپرسیونیسم (Impressionism) یا دریافتگری الهام گرفته شده است که کلود مونه از بنیان گذارانش بود. در سبک امپرسیونیسم هنرمند دریافت و برداشت خودش از منظره ای که دیده است را نقاشی می کند نه شکل و فرم حقیقی آن را. در این ویدیو به شما آموزش داده می شود که چطور عکس های عمدا لرزان یا دارای لرزشی بگیرید که خوب به نظر برسند و در عین مات یا تار بودن همچنان امپرسیون یا دریافتی از منظره را ارائه دهند – از تنظیمات دوربین گرفته تا شیوه های حرکت دوربین. بهترین چیز در مورد عکس های دارای لرزش عمدی، که با تکنیک عکاسی حرکت عمدی دوربین یا ICM نیز شناخته می شوند، این است که در هر زمان و هر شرایط نوری ای که گرفته شوند جالب به نظر می رسند. زوم کردن و چرخاندن دوربین، حرکت دایره وار دوربین و بالا و پایین کردن دوربین طی نوردهی طولانی، از تکنیک هایی هستند که در این آموزش عکاسی یاد می گیرید. برای یک عکاسی امپرسیونیستی آماده اید؟ پس به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

نقاشی سبک امپرسیونیسم اثر کلود مونه

خوبی آموزش عکاسی امروز این است که شما را با سبک امپرسیونیسم بیشتر آشنا می کند و می بینید بر خلاف نام بعضا دشوار و آنچنانی اش چه سبک جالب و شیرینی است که می تواند ساده یاد داده و آموخته شود. همچنین آموزش دادن تکنیک عکاسی حرکت عمدی دوربین یا Intentional camera movement که به اختصار ICM نامیده می شود، به صورت مقاله و عکس زیاد کاربردی نیست، چراکه در فیلم یا ویدیو شما بهتر می توانید ببینید دوربین در واقع چطور حرکت داده می شود تا آن ماتی یا تاری عمدی دلخواه ایجاد گردد. اگر به امپرسیونیسم علاقه مند شدید، مطالعه مقاله های «عکاسی به سبک امپرسیونیسم» لنزک را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم.

همچنین شما ممکن است از قبل با تکنیک عکاسی حرکت عمدی دوربین آشنایی داشته باشید. اما این ویدیو می تواند نکات ریز جدیدی را به شما آموزش دهد یا یادآوری کند. برای مثال هنگام آموزش عکاسی با چرخاندن دوربین طی نوردهی طولانی، نکته بسیار مهمی مطرح می شود: هرچه دایره ها ریز تر باشند جزئیات بیشتری حفظ خواهند شد و هر چه در چرخش دوربین دایره ها بزرگ تر باشند شکل اجزا بهم می ریزد و عکس بیشتر به سمت انتزاعی (آبستره – abstract) خواهد رفت. ولی قصد ما در این آموزش عکاسی، نزدیک شدن به سبک امپرسیونیسم هست. یعنی می خواهیم عکسی که می گیریم به بیننده اطلاعاتی از منظره را بدهد و بتواند حدس بزند که چه هست. ولی واضح و شفاف آن را نبیند (بیننده امپرسیون یا دریافتی از آن منظره را می بیند).

ویدیو: آموزش عکاسی با حرکت عمدی دوربین (ICM)


دانلود

مثال عکس های حرکت عمدی دوربین یا ICM که در ویدیو فوق آموزش می بینید

لنزک: برای آشنایی بیشتر با «نوردهی طولانی» کتاب الکترونیکی «آهسته» را به شما عزیزان توصیه می کنیم. این کتاب تازه، عکاسی با نوردهی طولانی (سرعت شاتر آهسته) را به شما آموزش داده و به پیشرفت عکاسی تان کمک می کند.


لطفا نظرتان در مورد مطلب را در اینجا مطرح نمایید. اگر سوالی دارید، در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *